Egy kisméretű, környezetbarát terepjáróval lepi meg a genfi Autószalon közönségét az osztrák Magna Steyr.

Jelenleg a Magna Steyr a BMW X3, a Jeep Grand Cherokee és az európai piacra készülő Chrysler 300C-k összeszerelésével foglalkozik Graz mellett, de állítólag a közelgő Mini szabadidő-autó készítésével is őket bízzák majd meg. Előbb azonban a sógorék egy saját gyártású hibrid terepjáró-tanulmánnyal vétetik észre magukat a közelgő Genfi Autószalonon. Az Alpin tervezésekor egy olyan olcsó, széles körűen felhasználható kocsit szerettek volna készíteni, amely a legzordabb terepen is képes haladni, és gyártása nem igényel hatalmas beruházásokat. Az így létrehozott középmotoros, kompakt méretű, összkerékhajtású Alpin többféle célra használható, hiszen szinte bármilyen felépítményt rá lehet szerelni. Belső égésű motorja földgázzal működik, de ehelyett akár egy benzines, kompresszoros motort is bele lehet építeni, mindkettő 100 grammnál kevesebb szén-dioxidot bocsát ki kilométerenként.

Jellemző a terepjáró képességére, hogy az Alpin akár egy 45 fokos emelkedőn is képes felmászni, a sarkokba tett kerekei és a nagy hasmagassága miatt a terepszögei is nagyon jók. Állítólag épített úton is ügyesen mozog, ebben négy független felfüggesztése és menetstabilizáló elektronikája segíti. A kocsiban 3+1 utas fér el, de az üléselrendezés egyelőre nem derült ki. Már csak egy tőkeerős befektető hiányzik, hogy az Alpin sorozatgyártása elindulhasson.

Forrás: [origo]Forrás: [origo]