A 9-X BioHybrid formája a két-három év múlva érkező alsó-középkategóriás Saab 9-1-et vetíti előre. A lemezek alatt egy új, hibrid hajtáslánc rejtőzik.

Forrás: [origo]

Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!

A Saab a 9-X BioHybrid sajtóanyagában hivatalosan is elismerte, hogy a tanulmányautó "egy merész elképzelés arról, hogy is nézhet ki a jövő kompakt autója a Saab újraértelmezésében". Mindenesetre a 9-X Biohybrid formájában sok közös elemet fedezhetünk fel a 2001-es 9-X tanulmánnyal, míg az orr-rész leginkább a két éve bemutatott Aero-X-re emlékeztet. A fekete A-és B-oszlopok, és az erősen lejtő tetővonal jellegzetes külsőt kölcsönöznek az autónak, de a legszokatlanabb mégis a meredeken csapott hátfal, mert ehhez hasonlót korábban nem láthattunk a svéd gyártó palettáján. Aktív aerodinamikai elemként funkcionál a hátsó légterelő, 70 km/óra feletti tempónál hátracsúszik, 100 km/óra feletti intenzív fékezésnél pedig kiemelkedik, hogy növelje a hátsó kerekek tapadását. 70 km/óra felett egy diffúzor is kiemelkedik a hátsó lökhárítóból, ami szintén a leszorító erőt hivatott növelni. Tükrök helyett kamerák segítik a vezetőt a tájékozódásban, de hagyományos kilincsek sincsenek, a bejutást érintésre nyíló ajtók segítik. A fényszórók különlegessége, hogy automatikusan érzékelik a szembejövő autókat, és ekkor tompított világításra kapcsolnak át. Kitolva, a karosszéria négy sarkába kerültek a 21 colos, turbina mintájú kerekek, ezek mögött 345 mm átmérőjű féktárcsák teljesítenek szolgálatot.

Forrás: [origo]

Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!

Hátul a csomagtérben található egy elektronikusan kicsúszó padlóelem, mely a hátsó ajtó alsó részének lenyílásakor aktiválódik. A padló és a lehajtható ülések hátsó része csúszásmentes gumival vannak borítva, így könnyű rögzíteni és helyben tartani a csomagokat. A könnyű ki-, és bepakolás érdekében alumíniumcsövek emelik, illetve süllyesztik a csomagtér padlózatát a hátsó ajtó nyílásakor és zárásakor.

A műszerfal szakít a hagyományos Saab-formákkal, és a vezető köré épül fel. A kormány mögött található a központi, háromdimenziós kijelző, a középkonzolon és az ajtón érintőgombok találhatóak. Mindössze négyszemélyes az utastér, de a majdani szériaváltozat valószínűleg ötszemélyes lesz. A belső szórakoztató-rendszert a SonyEricssonnal együttműködve fejlesztette ki a Saab, számos multimédiás eszköz így probléma mentesen, vezeték nélkül csatlakoztatható, ez különösen fontos volt a gyárnak, mert az autó célcsoportja a városi fiatalság lesz. Említésre méltó még a hatfokozatú, robotizált, szekvenciális sebességváltó, a négypontos, elektronikus működtetésű biztonsági öv, a napelemes üvegtető, ami az összegyűjtött energiát a lítium-ion akkumulátorban tárolja el, és a programozható belső hangulatvilágítás.

Forrás: [origo]

Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!

A 9-X BioHybrid orrában egy 1,4 literes turbómotor kapott helyet, ami benzinnel üzemelve 170, bioetalollal (E85) pedig 200 lóerő leadására képes, legnagyobb nyomatéka, az üzemanyagtól függően 230, illetve 280 Nm. Már csak a belső égésű motorral sem lenne lassú az autó, de a hajtásba egy elektromotor/generátor páros is bekapcsolódhat, ami fékezéskor energiát táplál vissza a lítium-ion akkumulátorba, de dugóban araszolva önállóan is hajthatja a Saabot. Bioetanolos üzemben a 9-X BioHybrid 7,9 másodperc alatt érheti el a 100 km/órát, végsebessége 216 km/óra. Vegyes üzemben a gyár szerint csak 6,4 liter üzemanyagot fogyaszt, de a 105 g/km-es szén-dioxid-kibocsátás is kifejezetten alacsonynak számít.

A hírek szerint ez a hibrid hajtáslánc elsőként a következő generációs Astrában jelenik meg 2010-ben, ezt követheti egy évvel a vele azonos műszaki alapokra épített Saab 9-1 bemutatója.

 



Gyári videó a 9-X BioHybrid tanulmányautóról