Argentínában folytatódik a WRC sorozat

2008.03.26. 15:07

Murván folytatódnak a rali világbajnokság küzdelmei, a hétvégén Argentínába látogat el a sorozat. Ott ilyenkor nyár vége van, változékony időjárással, jó eséllyel csapadékkal. A szervezők ezért módosítottak a tavalyi útvonalon, és két gyorsasági szakaszt elzártak a nézők elől.



A Suzuki csapat új főnökkel kívánja feledtetni az év eleji sikertelenséget


A nevezési lista nem tartalmaz nagy meglepetéseket, 24 ország 62 pilótája indul, a gyári csapatok a megszokott párosokkal képviseltetik magukat. A Stobart Ford Galli-H. Solberg-Wilson triójából ezúttal az első kettőt nevezték pontszerzőnek, a WRC-s mezőnyt ismét a zimbabwei Rautenbach egészíti ki privát C4-esével, valamint a Munchi's Ford argentin különítménye.

A Suzukinál nem maradt szó nélkül az első három verseny kudarcsorozata: a mexikói kettős motorhiba után az erőforrásokat Japánban vizsgálták át, valamint a Suzuki Sport főnöke, "Monster" Tajima megköszönte az eddigi csapatvezető, Akira Kawada munkáját, és az ausztrál Paul Wildinget nevezte ki helyére.

A Fordnál Mikko Hirvonen abban bízik, nem lesz olyan pechje, mint Mexikóban (ahol defekt hátráltatta), és gyorsabb tud lenni Loebnél, valamint meglepően gyors csapattársánál, Latvalánál. Mivel még mindig Hirvonen vezeti a tabellát, ő rajtol majd elsőnek, és rá hárul az úttakarítás hálátlan szerepe.



Hirvonennek sok gondot okozott a mexikói por, Argentínában sárra számíthat

A Subaru már nem fejleszti jelenlegi autóját, utolsó tesztjük még a Mexikó-rali előtt volt, de Dél-Amerikába még a régi Imprezákat vitték. A cél a pontgyűjtés, és a vízátfolyásokon való sikeres átkelés - a korábbi években a kékek rendre "beáztak".

Az utóbbi három esztendő argentínai győztese, Loeb mindössze a gumiválasztástól tart egy kissé, mivel ez ügyben az eddigi futamokon egyértelmű volt a képlet, itt viszont - a hűvösebb idő és a sár miatt - több lehetőség közül kell majd megtalálni a helyeset. A Citroën csapatnak új szponzora a Red Bull, a támogatás mértékéről sokat elárul, hogy a C4-esek felületének jelentős részét átszínezték.

PWRC - folytatódik a Mitsubishi-Subaru csata

A PWRC (széria világbajnokság) mezőnye Svédország után másodszor találkozik idén, folytatódik a Mitsubishi-Subaru csata. Bonyolíthatja a helyzetet a helyi szövetség segítségével induló két hazai "öreg", Ligato és Beltran, akik akár a kategória első helyeinek sorsába is beleszólhatnak. Az idei, N14-es Imprezák erősebbek lesznek a korábbinál, egy új motorvezérlő-elektronika jóvoltából. A PWRC mezőnyét tovább színesíti majd Patrick Sandell S2000-res Peugeot 207-esével, az amerikai sztár, Travis Pastrana (aki Colin McRae ex-navigátorával, Derek Ringerrel az oldalán áll rajthoz), valamint a sorozatba Argentínában bekapcsolódó magyar Mayer/Tagai páros.

A PWRC szabályainak értelmében két versenyt nem értékelnek az év végi összesítéskor, a magyarok úgy döntöttek, hogy a svéd, és a japán versenytől maradnak távol. A gyári Prodrive csapat támogatását élvező duó mindenképp szeretne célba érni, a tavalyi felkészülés és tesztversenyek után immár élesben megy a dolog. Egyelőre még a korábbi Imprezával indulnak, valamikor a szezon folyamán azonban tervben van a legújabb fejlesztésű N14-es gép kipróbálása is.

A verseny ünnepélyes startja csütörtök este lesz, Cordobában, az időeltolódás -4 óra Magyarországhoz képest.

 

A pontverseny állása

Egyéni

1.

M. Hirvonen (FIN, Ford)

21

2.

S. Loeb (F, Citroen)

20

3.

J. Latvala (FIN, Ford)

16

4.

C. Atkonson (AUS, Subaru)

14

5=

G. GALLI (I, Ford)

9

5=

P. Solberg (N, Subaru)

9



 

Gyártók

1.

BP-Ford Abu Dhabi WRT

37

2=

Subaru WRT

25

2=

Citroën Total WRT

25

4.

Stobart VK Ford

19

5.

Munchi's Ford WRT

6

6.

Suzuki WRT

5



 

PWRC

1.

Juho Hänninen (FIN, Mitsubishi)

10

2.

Jari Ketomaa (FIN, Subaru)

8

3.

Patrik Sandell (S, Peugeot)

6

4.

Martin Prokop (CZ, Mitsubishi)

5

5.

Uwe Nittel (D, Mitsubishi)

4

6.

Toshi Arai (J, Subaru)

3