Terepjáró-túltengés a Chryslernél

Vágólapra másolva!
Amióta a Mercedes eladta a Chrysler-csoportot, az amerikai gyártó sikertelen típusai sorra válnak a racionalizálási törekvések áldozataivá. Most egy határozott lépéssel a Chrysler-csoport 11 szabadidő-autójának legalább a felétől megválhat.
Vágólapra másolva!

Jim Press alelnök szerint bár a Chrysler, a Dodge és a Jeep összesen 11 különböző terepjárót kínál és ezek az autók felelnek a csoport eladásainak csaknem 75 százalékáért, valójában csupán öt-hat ilyen kocsira lenne szükség. A lépés része a Chrysler által korábban meghirdetett ésszerűsítési programnak. A típuskurtításra azért van szükség a gyártónál, mert míg egyes szegmensekben túlreprezentált, másokban, például a sportkocsik között nem rendelkezik autókkal. Így nem csak lehetséges bevételektől esik el, és költ túl sokat fölöslegesen terepjárókra, de saját autóinak is konkurenciát teremt. A Dodge Durango és a Chrysler Aspen, a Jeep Cherokee és a Dodge Nitro, a Jeep Compass és a Patriot, valamint a Jeep Grand Cherokee és a Commander mind-mind azonos alapokra épülnek, és egymástól veszik el a vevőket. Press szerint a megtakarított pénzt főleg új szegmensekbe tartozó modellekre fordíthatják.

Néhány éven belül 28-ról 19-re akarja csökkenteni típusainak számát a Chrysler, és nem kevesebb, mint 25 ezer munkahely is megszűnhet, ahogy a cég átalakul. Így kevesebb modellel és kevesebb dolgozóval, de reményeik szerint hasonló eladásokkal a csoport közelebb kerülhet ahhoz, hogy nyereséges legyen.