Loeb vezet a sártengerben

Vágólapra másolva!
A verseny előtti teszten még Diego Maradonát autóztatta, az első nap után pedig másfél perces előnnyel a mezőnyt vezeti Sebastien Loeb. A szokatlan körülmények között sokan igen hamar elvéreztek.
Vágólapra másolva!

Forrás: Getty Images

Loeb a sárban is hozza formáját, toronymagasan vezet az első nap után


Sártengerré ázott, ködbe vesző pályák fogadták péntek reggel az Argentin-rali versenyzőit, így Mikko Hirvonen a megszokottól eltérően előnyt kovácsolhatott abból, hogy elsőnek indult. A pontversenyt vezető finn jól kezdett, 48 másodperccel előzte meg a második leggyorsabb egységet, Latvaláékat, Loeb - egy megperdülés ellenére - harmadik időt ért el. Már az első szakasz rajtjáig sem jutott el az egyik Suzuki SX4 WRC, P-G Andersson autójának ezúttal az elektronikája mondott csődöt.

A második gyorsasági talán még nehezebb feltételek mellett zajlott, a szinte átláthatatlan ködnek Latvala vált áldozatául, felborult Fordjával. Bár az autót nagy kár nem érte - csupán a szélvédő repedt be -, több mint kilenc percbe került a mutatvány.

Forrás: Getty Images

A Subaruk idén egyelőre jól bírják a vizet, nyoma sincs a korábbi évek beázásainak. Reményt keltő a két dobogós helyezés is


A nap felénél Hirvonen és Loeb mögött a Subarut hajtó Atkinson állt a harmadik helyen, idén már sokadszor megelőzve csapattársát, Petter Solberget. Ötödik pozícióban Galli volt, aki élete legszörnyűbb két gyorsaságijának nevezte a reggelieket, és abban bízott, hogy délutánra felszáradnak a pályák.

Ez meg is valósult, ám ennek ellenére két menő is kiesett az ötödik szakaszon: Hirvonen és Henning Solberg is sérült futóművel kényszerült az út mellé. Az első hely így Loeb ölébe hullott, aki ekkor már 50 másodperccel előzte meg a két gyári Subarut. A sérült első futóművel küzdő Petter Solberg harmadik helyére Sordo és Galli is pályázott, a spanyol végül a kormánymű hibája miatt lemaradt.

Forrás: Getty Images

A Ford egyelőre betlizik, Hirvonen kiesett, Latvala a nyolcadik helyen


A nap végére Loeb másfél perces előnyt szedett össze, mögötte azonban sűrű a mezőny. Atkinson, Solberg, és Galli szorosan követik egymást, és Sordo sincs lőtávolon kívül. A hatodik helyen a hazai pályán versenyző Villagra áll Fordjával, megelőzve Wilsont, és a délelőtti borulása óta folyamatosan felkapaszkodó, délután gyorsaságikat nyerő Latvala előtt.

A PWRC mezőnyében hasonló káosz uralkodott egész nap. Kezdetben a subarus Arai vezetett, majd Aigner vette át a helyét (a tavalyi bajnok japán közben ki is esett), és ahogy várható volt, a helyi versenyzők - Ligato és Beltrán - jöttek be a második, illetve harmadik helyre.

Forrás: Getty Images

A Suzuki csapatot továbbra is elkerüli a szerencse, ismét mindkét SX4-es kiesett már az első nap


A magyarok, Mayer Gábor és Tagai Róbert derekasan helytálltak, folyamatosan a mezőny közepén autóztak, és Subarujuk is bírta a strapát. Ha nem hibáznak, és az autó is úgy akarja, szép eredményt érhetnek el.

Szombaton ismét kilenc gyorsasági szakasz vár a csapatokra, Loeb megnyugtató előnye birtokában kímélheti Citroënjét, és figyelheti, hogy ki kerül ki győztesen a mögötte dúló csatából.


A verseny állása az első nap után:

1.Loeb/ElenaCitroën1:54:28,0
2.Atkinson/Prevot Subaru+1:30,6
3.Solberg/Mills Subaru+1:38,9
4.Galli/Bernacchini Ford +1:47,7
5.Sordo/Marti Citroën+2:06,9
6.Villagra/Companc Ford+4:48,3
7.Wilson/Martin Ford+6:18,3
8.Latvala/Antilla Ford+9:27,5



1.Aigner/Wicha Mitsubishi 2:06:49,0
2.Ligato/Garcia Mitsubishi +1:38,1
3.Beltrán/Rojas Mitsubishi +1:47,1
13.Mayer/Tagai Subaru +12:03,3