A rövid, mindössze három gyorsaságiból álló utolsó napra is maradt izgalom. Petter Solberg Subaruja elromlott, így Loeb mögött Atkinson és Sordo állhatott a dobogóra. Mayerék előtt megcsillant a pontszerzés lehetősége, de a technika ördöge másképp akarta.

Forrás: Getty Images

A Subaru becsületét végül Atkinson mentette meg, második helyével összetettben is feljött harmadiknak


Pénteken és szombaton is sokan búcsúztak az időjárás következtében nehézzé vált pályák miatt, ám közülük sokan folytatni tudták a super rally szabályai szerint. (Kihagyott gyorsaságinként ötperces büntetés mellett következő nap visszaállhat a versenybe a kiesett pilóta, ha az autót sikerül helyrehozni.) Annyira szétszakadt a mezőny, hogy többen a büntetéssel együtt is pontszerző helyekre pályázhattak. A talaj viszont még talán az első két napinál is rosszabb volt, és a köd is visszatért, így a hátralévő versenytáv koránt sem volt csendes vasárnapi autózgatás.

Az első, 24,7 kilométeres szakaszon Solberg Impreza WRC-jének elektromos rendszere romlott el, hatalmas csalódást okozva az egész csapatnak. Bátyja, Henning is kiesett, de ő legalább olyan helyről, ahonnan már mindegy volt. A Suzuki WRC-vel versenyző Gardemeister kormányszervó nélkül teljesítette a szakaszt, majd kiállt.

Forrás: Getty Images

Sordo szép csendben lopakodott a dobogóra


A következő, utolsó "rendes" gyorsasági (a valóban utolsó már csak egy rövid szuperspeciál volt) hozta a verseny legszörnyűbb körülményeit: egyszerre volt sár, eső, és köd. Galli azt mondta - pedig ő már látott egyet s mást -, hogy élete legnehezebb gyorsaságija volt ez. A kenőszappan-szerű murva sok áldozatot követelt, Matthew Wilson a szombatihoz hasonlóan a záró napon is kiütötte a Focus WRC futóművét.

Itt vérzett el a PWRC mezőnyben második helyen álló Al-Attiyah (motorhiba), és a Mayer/Tagai duó is alig tudott végigvergődni a gyorsaságin. Sajnálhatják, mert a sok kieső miatt akár a kategória nyolcadik, pontszerző helyét is elcsíphették volna, így maradtak a tizediken.

Forrás: Getty Images

Kalandos versenye volt az argentin Villagrának, de a három világbajnoki pontért megérte küzdeni


Az utolsó, közönségszórakoztató rövidke szakaszon már nem történt helycsere, bár a végül hatodiknak befutó helyi Villagra kissé átrendezte a pályát.

Loeb megszerezte pályafutása 39. WRC futamgyőzelmét, és átvette az összetettben is a vezetést Hirvonentől. A finn első napi kiesése ellenére négy ponttal térhet haza, és egy egységet a PWRC győztese, az osztrák Aigner is elkönyvelhet. A gyártók versengése az egyénihez hasonlóan szoros, a Citroën nagyon feljött a Fordra.

Forrás: Getty Images

A Stobartosoknak nem ment Argentínában, egyedül Galli látta meg a célt. Jordániában lehet javítani


Legközelebb április utolsó hétvégéjén lesz rali-vb futam, új helyszínen, Jordániában, minden bizonnyal hőségben.


A verseny végeredménye:

1.Loeb/Elena Citroën 4:05:48,6
2.Atkinson/Prevot Subaru+2:33,2
3.Sordo/Marti Citroën +4:04,5
4.Rautenbach/Senior Citroën +20:03,5
5.Hirvonen/Lehtinen Ford +25:15,3
6.Villagra/Companc Ford +27:42,0
7.Galli/Bernacchini Ford +27:51,8
8.Aigner/Wicha Mitsubishi +28:59,3



A PWRC végeredménye:

1.Aigner/Wicha Mitsubishi 4:34:47,9
2.Beltrán/RojasMitsubishi+1:05,6
3.Ketomaa/Teiskonen Subaru +2:53,3
10.Mayer/Tagai Subaru +39:43,5



A világbajnokság állása egyéniben:

1.Loeb/Elena Citroën 30
2.Hirvonen/Lehtinen Ford 25
3.Atkinson/Prevot Subaru 22
4.Latvala/Antilla Ford 16
5.Galli/Bernacchini Ford 11
6.P. Solberg/Mills Subaru 9
7.Sordo/Marti Citroën 9
8.Duval/Chevailler Ford 5



A világbajnokság állása a gyártók közt:

1.BP Ford Abu Dhabi WRT 44
2.Citroën Total WRT 41
3.Subaru WRT 33
4.Stobart VK M-Sport Ford WRT 22
5.Munchi's Ford WRT 10
6.Suzuki WRT 6



A világbajnokság állása, PWRC:

1.Ketomaa/Teiskonen Subaru 14
2.Aigner/Wicha Mitsubishi 10
3.Beltrán/Rojas Mitsubishi 8