Leáll V8-as dízelmotorjai gyártásával, és egész modellpalettájához egyre kisebb, turbótöltős motorokat akar a jövőben készíteni a BMW - jelentette ki egy interjúban Norbert Reithofer, a márka vezérigazgatója. A méretcsökkentést az M modellek sem ússzák meg a jövőben.

Leáll V8-as dízelmotorjai gyártásával, és egész modellpalettájához egyre kisebb, turbótöltős motorokat akar a jövőben készíteni a BMW - jelentette ki egy interjúban Norbert Reithofer, a márka vezérigazgatója. A méretcsökkentést az M modellek sem ússzák meg a jövőben.

Reithofer a német Auto Motor und Sportnak elmondta, hogy mint minden nagy gyártó, a BMW is egyre kevesebbet fogyasztó autók előállításán dolgozik, hogy teljesíteni tudja az egyre szigorodó előírásokat. Éppen ezért a németek úgy döntöttek, leállnak nyolchengeres dízelmotorjuk gyártásával. A jelenlegi modellek még ugyan kifutnak vele, de az új 7-es például már nem kapja majd meg. Mindez a BMW szerint nem fog a teljesítmény rovására menni, ugyanis a V8-as lóerejét hamarosan a hathengeres, két turbótöltős motor is képes lesz elérni. Reithofer emellett megemlítette, hogy a gyártó kedvelt M modellek motorjai is kisebbek lehetnek, a kieső teljesítményt turbótöltőkkel pótolnák. A vezérigazgató követendő példaként a gyártó 306 lóerős ikerturbós háromliteres hathengeresét jelölte meg.

Bár hivatalosan még nem erősítették meg a hírt, állítólag a Mercedes AMG-je is hasonló, turbótöltős modelleket tervez a jövőben megjelentetni. A trenddel egyedül talán az Audi megy szembe, amely nemrég mutatott be egy tizenkét hengeres TDI motort, és épp 4,2 literes V8 TDI továbbfejlesztésén ténykedik.