Megérkezett a Land Cruiser V8

Vágólapra másolva!
Elődjével ellentétben már Magyarországon is megvásárolható a Toyota új luxusterepjárója, amely alvázas felépítése miatt egy vérbeli off roader, nem csak egy harcias jegyekkel felruházott szabadidő-autó. Utastere a Lexusokat idézi, terepezési képessége pedig talán a legjobb a kategóriában.
Vágólapra másolva!

Fotó: Hirling Bálint [origo]

A vártnál jóval nagyobb az érdeklődés az új Land Cruiser iránt Magyarországon.
Jó ötlet volt itthon is piacra dobni
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Tavaly decemberben már olvashattak rovatunkban egy részletes, videókkal színesített beszámolót a Toyota Land Cruiser V8 nemzetközi menetpróbájáról, mostani cikkünk apropója ezért a típus hazai bevezetése. A próbával egybekötött keddi sajtótájékoztatón kiderült, hogy a decemberben közölt 19,3 milliós árnál sikerült valamivel lejjebb szorítani az összeget, amit a jobbik, Luxury felszereltségű, 4,5 literes, ikerturbós, 286 lóerős V8-as dízellel hajtott modellért kérnek. Egészen pontosan 18,5 millióba kerül a csúcsmodell, ebben már minden benne van, ami szem-szájnak ingere, csak a fakormányért és váltógombért, a csomagtartóba tett két pótülésért, az elektromos napfénytetőért és az ütközés előtti biztonsági rendszerért kér felárat a Toyota, melyek a Luxury 7 elnevezésű csomagban összesen 800 ezer forintba kerülnek.

Fotó: Hirling Bálint [origo]

Inkább terepezési képessége előtt érdemes földre borulni, a dizájn visszafogott
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


A kissé szerényebb felszereltségű alapváltozat 17,8 millióért kapható meg; aki ezt választja, annak az elsötétülő, fűthető külső tükrökről, a bőrkárpitozásról, az elektromos ülés- és kormányállításról, a pótülések rendelésének lehetőségéről és az automatikusan bekapcsolódó fényszórókról kell lemondania. Ettől függetlenül fapadosnak nem mondható az alapmodell sem, megtalálható benne a zárható Torsen differenciálműves összkerékhajtás, a kinetikus dinamikus felfüggesztési rendszer (KDSS), a hatfokozatú, kézzel is kapcsolható automatikus váltó, a hegymeneti elindulást segítő és lejtmenet-vezérlő elektronika, valamint a terepviszonyokhoz alkalmazkodó blokkolás- és kitörésgátló. A kényelmi felszereltségek sora pedig még sokkal hosszabb.

Fotó: Hirling Bálint [origo]

Fényképezni ingyen, hazavinni 17,8 millió forintért lehet
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Valószínűleg a luxusszolgáltatásokat Sajnos az összes, Magyarországra hozott Land Cruiser V8-ra igaz, hogy a 4,6 literes V8-as VVT-i benzinmotorral nem lehet megrendelni, de légrugózás, aktív magasságszabályozás, adaptív, állítható felfüggesztés, változó áttételű kormányzás, kúszónyomaték-szabályozás sincs bennük, pedig a gazdagabb és jobb minőségű úthálózattal rendelkező nyugati piacokon ezek a tételek sem hiányoznak az autóból. Úgy látszik, ez kicsit sem vette kedvét a terepjárókat kedvelő hazai vásárlóknak, mert - bár a Toyota egész évben 25 Land Cruiser értékesítését tervezte, - már a piaci bevezetés előtt húsz példányra érkezett megrendelés.



A falon is felmászott a decemberi menetpróbán a gyári sofőrökkel