A Kínai Tudományos Akadémia szakértői csoportja elkészült az ország első teljesen önállóan készített hibrid hajtásláncával, amely már 2010-ben több európai piacra szánt modellben megtalálható lehet.

Miközben a legismertebb autógyártók, legfőképp a Toyota és a GM egymást túllicitálva ígérgetik a jobbnál jobb hibrideket, addig a kínai kormány által nemrégiben életre hívott szakértői csoport szépen csendben elkészítette saját benzines-elektromos hibridrendszerét. A hajtásláncot a 2003-ban alapított BYD Auto kocsijaiban alkalmazzák majd először. Az első ilyen modell, egy szedán, feltehetően a gyártó F3 névre keresztelt modellje lesz. Kínában még az idén megjelenik, míg Európába két-három év múlva érkezhet meg.

Wang Chuanfu, BYD Auto elnöke szerint a kocsi csak elektromos áramot használva 110 kilométer megtételére képes. A gyártó várakozásai szerint a szedánból bevezetésekor havonta körülbelül 500-at adnak majd el, míg jövőre ez a szám reményeik szerint már 2000 lesz.