Jó úton halad a 2010-re tervezett megjelenés felé a General Motors elektromos autója, amelynek tesztelése még ebben a hónapban megkezdődik.

Frank Weber, a General Motors Volt-projektjének vezetője szerint most az autó tökéletesítése a legfontosabb feladat. Az amerikaiak a lehető legfeszítettebb ütemtervvel dolgoznak, eltökélt céljuk, hogy a Volt legyen a világ első tömeggyártásba kerülő konnektoros hibridje, amely ráadásul csak 6,5 millió forintnak megfelelő dollárba fog kerülni, így azonnal hatalmas eladásokra számíthat. Weber elárulta, a mostani teszteléseknek legfőbb célja, hogy el tudják érni a GM által fogyasztóknak ígért mutatókat: ha minden jól megy, a Volt körülbelül 64 kilométert lesz képes a belső égésű motor beindítása nélkül megtenni, maximum 160 km/órás sebességgel haladhat, és a cél, hogy az autó élettartama legalább 10 év vagy 240 ezer km legyen.

Szemben a Toyota Prius-szal és az ahhoz hasonló hibridekkel, a Volt motorja nem a hajtást szolgálná, feladata a kocsi akkumulátorainak töltése lenne. Bár várhatóan ritkán lenne szükség a hagyományos motor beindítására, a GM igazán szeretne még egy jó pontot szerezni a környezetvédőknél: az amerikai piacon egy bioetanol (E85) kompatibilis motorral dobná piacra, míg Európába dízellel érkezne meg a típus.

A Volt szériaváltozata várhatóan sokban hasonlít majd az eddig látott tanulmányhoz, mivel a Chevy azt szeretné, ha a GM minden modelljétől kicsit eltérne a más tekintetben is egyedi Volt. Természetesen kisebb változtatások itt is lesznek, főleg annak érdekében, hogy az autónak kategóriáján belül a legjobb, 0,30 alatti légellenállása legyen. A Volt a következő Opel Astra Delta padlólemezét használja, először ötajtós változatban jelenik meg, de később kupé, vagy akár egy kombi verzió is készülhet.