A Közép-Európa Rali negyedik napján a mezőny Debrecenből indult, és Veszprémbe érkezett meg. Az első gyorsasági a dabasi lőtéren volt, ugyanott, ahol vasárnap, a második viszont már kétszáz kilométerrel odébb, a jutaspusztai lőtéren.

Ismét Magyarországon versenyez a Közép-Európa Rali mezőnye, amely szinte magával hozta az esőt Erdélyből: a Dabas környéki 62 km-es délelőtti gyorsról szakadó esőben jöttek ki szerda délelőtt a versenyzők. Ezt megelőzően azonban reggel Debrecenből indult a mezőny, ahol az időjárásra még nem lehetett panasz, de emellett az is kimondottan jóleshetett a mezőny tagjainak, hogy a város utcáin rengetegen várták őket.

Fotó: Gulyás Péter [origo]

A szlovák Katrinak még mindig a második összetettben


A motorosok között Cyril Despres szerdán nagyon belehúzott, mindkét gyorsaságit megnyerte, és így az összetettben feljött a negyedik helyre, de hátránya még mindig 11 perc David Casteu mögött. A közismerten jól navigáló Despres kissé csalódott volt a második szakasz után, mert állítása szerint alig kellett az itinert néznie, mert mindenhol piros szalag jelezte a pályát. Abban reménykedett, hogy a kevésbé jól navigáló Katrinakon sokat hozhat, de végül csak 18 másodperccel volt nála gyorsabb a két gyorsaságit összesítve. A szlovák viszont kihagyott egy ellenőrzőpontot, ezért egyórás büntetést kapott, plusz még tíz percet, mert nem megfelelő gumiabroncsot használt - így visszaesett a 32. helyre.  

Nagyot esett a második szakaszon David Casteu, de még mindig az élen áll a motorok között. Neki sokkal több gondja volt a helyes út megtalálásával, mint Despresnek, ráadásul még sosem vezetett összetett állást egy ehhez hasonló, nagy versenyen, így nehéz volt hozzászoknia az esélyesség terhéhez. Bukását a túlságosan agresszív vezetési stílusának számlájára írta, ezért csütörtökön visszafogottabb lesz.

Fotó: Gulyás Péter [origo]

Peterhansel autója gyenge volt a mély talajban


A quadosok között nagy versenyt vívott egymással a vezető pozícióért a szakaszokon a két polarisos, a román Palul Razvan Irimescu és a francia Hubert Deltrieu. Deltrieu megnyerte a második szakaszt, jelenleg 30 másodperccel vezeti a kategóriát. A legjobb magyar még mindig Szabó László, aki 11. az összetettben, hátránya 2 perc 43 másodperc.

Az autósok versenyét szerdán ismét egy Volkswagen nyerte, ezúttal Carlos Sainz volt a leggyorsabb, de 150 kilométeren csak hat másodpercet adott a BMW-s Al Attiyahnak. Sainz egyik gyorsaságit sem nyerte meg, de elégedetten mosolygott este a szervizparkban. Attiyah nagyon élvezte a versenyt Sainzcal, csak azt sajnálta, hogy időt veszített Dieter Depping és Luc Alphand megelőzése közben a második gyorsaságin. A második pálya közelebb állt a ralihoz, mint a terepralihoz, és ez nagyon feküdt a BMW X3-asnak. A volkswagenes De Villers lett a nap harmadikja, pedig a puha homokkal borított dabasi szelektíven még szakaszgyőzelmet ünnepelhetett.

Fotó: Gulyás Péter [origo]

Stephane Henrard akcióban a VW Buggyban


A legjobb Mitsubishi-versenyző, Peterhansel csak a hatodik lett szerdán, de továbbra is az élen áll az összetettben, előnye 1 perc 44 másodperc De Villiers előtt. A kilencszeres Dakar-győztes arra panaszkodott, hogy a mély homokban, a szűk kanyarokból nem tudott olyan jól kigyorsítani, mint a nyomatékosabb dízelmotorokkal induló vetélytársak. Valószínűleg ez volt az oka annak is, hogy csapattársai, Luc Alphand a hatodik, Nani Roma pedig a hetedik helyre csúszott vissza a nap végére, bár autójuk hibátlanul működött, leszámítva azt, hogy Romának eltörött az egyik ablaktörlője a reggeli esős szelektíven. Jól mentek viszont a Hummerek, Dabason Gordon a harmadik, Jutaspusztán pedig a tizedik lett. Ez a helyezés sokkal jobb is lehetett volna, ha egy kő nem vágja el a Hummer fékvezetékét. A sérülés következtében elment a hátsó fék, így az amerikainak nehéz volt úton tartania a fekete versenygépet. Végre csapattársa, Baldwin is mutatott valamit, aki szerdán egy hetedik és egy negyedik hellyel hívta fel magára a figyelmet.