Úgy tűnik, az olasz tervezőcég túlélte a válságát, és most új vezetés alatt készül arra, hogy újra profitképes legyen. A megoldás a gyengélkedő gyártás és a tervezőrészleg szétválasztása volt.

A Bertone jövője az utóbbi hónapokban komoly veszélybe került, miután a csőd szélén táncoló cég válságból való kilábalását belső harcok hiúsították meg. Most azonban a nagyobb részvényesek végre összefogtak, hogy lábra állítsák a céget. Az Aprilia volt vezetőjét, Teresio Gaudiót nevezték ki vezérigazgatója, aki máris belekezdett a céget felemelő üzleti terve megvalósításába.

Az első lépés a profitképesség útján, hogy a Bertone veszteséges gyártórészlege és a Stile Bertone tervezőrészleg hivatalosan is különváltak, így az utóbbit már nem sodorhatja veszélybe az előbbi rossz teljesítménye. A Gaudio által vezetett Stile Bertone jelenleg a kínai Chang'An-nak tervez egy szedánt, míg a szintén kínai CAMC-nek és egy török cégnek szállítóeszközöket álmodnak meg. Gaudio kijelenttette, ennél többre lesz szükség, főleg azután, hogy a korábbi partner, a kínai Chery átpártolt a Torino Design-hoz. Ahelyett, hogy energiáik nagy részét egyszeri tanulmányok és prototípusok tervezésére fordítanák, az olaszok ezentúl jobban be akarnak kerülni a globális autópiac vérkeringésébe. Gaudio szerint a Stile Bertone 2010-re termelhet újra profitot, amit az is segít, hogy a dolgozók számát tavaly 130-ról 95-re csökkentették, de még idén 15 újabb dolgozót elbocsátanak.

Rosszabb helyzetben van a Bertone gyártórészlege, a Carrozzeria Bertone, amely Mini Coopert gyártott utoljára, még 2007-ben és azóta a 70 ezres gyártókapacitású üzemben nem készült újabb négykerekű. Pedig legalább 30 ezer kocsit kéne gyártaniuk évente csak azért, hogy veszteségek ne legyenek. Ráadásul az 1300 dolgozó fizetését is jelenleg az olasz társadalombiztosítási rendszer állja. A gyengélkedő Carrozzeria Bertonét állítólag hét cég, köztük az indiai Mahindra & Mahindra, a kínai First Auto Works és az olasz Italdesign is meg akarja szerezni.