Olasz bajnokság, olasz pilóta, magyar csapat

2008.05.03. 14:12

A Warm Up Racing legénysége a Ferrari Challenge olasz bajnokságának következő állomására, a szintén olasz Autodromo di Vallelunga pályára látogatott. A csapatot -természetesen az ugyancsak olasz - Andrea Gilardi és 21-es rajtszámú F430 Challenge-e képviseli.

Fotó: Körber László [origo]

A fokozatosan puhított futóműnek köszönhetően Andrea Gilardi egyre jobb időket autózott
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


A Vallelunga versenypálya Róma közelében, mediterrán, festői környezetben található. A pálya karakterisztikája nagyon hasonlít a Hungaroringre. Mivel az autó futómű beállításait meghagyták a monzai futamon használt paramétereken, a pénteki, négyórás szabadedzésen kell finomítani, "puhítani" a kellő mértékig. Persze ezúttal is sok kérdéssel érkeztünk a helyszínre, amelyekre szépen, sorban megpróbálunk válaszokat kapni...

Fotó: Körber László [origo]


Gilardi új sisakját állítgatja

Május 2., péntek

Az első kérdés reggel azonnal tisztázódott: száraz napnak nézünk elébe. Sőt! A hőmérséklet a nap folyamán, szép lassan felkúszott 29 fokra. A speciális Pirelli abroncsok tapadása így nagyságrenddel jobb, mint két héttel ezelőtt a silverstone-i versenypályán a hűvös, néha csapadékos időben.

Miután a szerelőbrigád délelőtt kicsomagolta az autót a szállítójárműből, elkezdődtek a szokásos körök. Ellenőrizték a checklistán található összes alkatrészt és beállítást. A bluetoothos komputer segítségével az autó "lelkét" is kielemezték, hogy felfedezzék az esetleges hibákat.

A hiányzó matricák is felkerültek a helyükre, mivel az autó jobb háta alapos szervizelésen esett át és fényezni is kellett, csupaszon virított. (Mint beszámoltunk róla, a bajnokság előző, monzai versenyén Gilardi versenyautója megsérült.) Kicserélték a bal hátsó sárvédőt és futóműalkatrészeket, a féltengelyt, a hátsó lökhárítót, az alsó diffúzort, a bal oldali üzemanyag tartályt és a lámpákat is.

Az eddigi megszokott versenyrenddel ellenkezően ezen a napon csak szabadedzést tartottak. Szombatra egy szabadedzés és két időmérő edzés jut, amelyek a vasárnapi két futam rajtsorrendjét hivatottak eldönteni. Így szerencsére nem annyira feszített a program, azért sem, mert ezen a hétvégén csak ez a sorozat és a márkatulajdonosok kupája szerepel Vallelungában.

Fotó: Körber László [origo]

Szerencsére nem akadt dolguk a tűzoltóknak
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Délután megérkezett Andrea Gilardi is a bokszba. Előkészült az edzésre: átnézte a felszerelését és beállította a vadonatúj Arai GP5 sisakjának napellenzőjét. A technikai vezetővel tanácskoztak még a beállításokkal kapcsolatban, majd két órakor beült a versenyautóba és kigurult a bokszutcába - ezzel megkezdődött a szabadedzés a Warm Up Racing számára.

A taktika a szokásos volt: a pilóta fut 3-4 gyors kört, teszteli az autót és utána bejön a bokszba. Itt megvitatja a technikai vezetővel az autó viselkedését, eszerint finomítanak a futóművön. Így is történt. A kezdetben a keményre hangolt futóművet szép lassan puhították. Először az első stabilizátort cserélték ki, és visszaküldték a pályára Gilardit egy újabb tesztelésre. Ekkor legjobb körideje 1:43:25 volt. A csere meghozta a várt hatást, körideje majd négy tized másodpercet javult. Kicserélték az első lengéscsillapítókat is, újabb négy tesztkör következett. Ezúttal nem javult az autó, így elhatározták, hogy a hátsó futóművet is felpuhítják. A lengéscsillapítókat és a rugókat is cserélték, és új gumikat kapott az F430-as.

Fotó: Körber László [origo]

A 151-es versenyautó nekitámaszkodott a gumifalnak, majd a tetején landolva továbbpördült és ismét talpon találta magát. Sérülései komolynak tűnnek
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Ezekkel a beállításokkal Andrea Gilardi 1:41:3-as körre volt képes, ami két másodperccel jobb volt, mint az edzés elején elért legjobb ideje. Viszont alulkormányzásra panaszkodott. Hosszas tanácskozás után a szerelőcsapat úgy döntött, az első futómű 6 mm-es összetartását megváltoztatják 3 mm-es széttartásra. Ez segített, kezelhetőbb lett a versenyautó és Gilardi elérte az edzése legjobb eredményét, ami 1:41:074 volt. Mindösszesen 32 kört teljesített, és a hetedik helyen végzett egy másodperccel az első mögött...

Estére fény derült még egy hibára. A monzai balesetnek köszönhetően a bal hátsó futómű felfogatási pontja nem a kellő helyen van, így a kerék nem a megfelelő pozícióban fut. Beljebb van és egy kicsit előrébb. Ezért tűnik a pilótának alulkormányozottnak az autó. Nincs más hátra, mint kijavítani, reggelre a lehető legtökéletesebb autó kell az újabb szabadedzésre.