Izgalmas végjáték után Turán győzött Miskolcon

2008.05.03. 22:05

Az első nap a néha el-eleredő eső miatti gumitotó jegyében telt, míg szombaton sorozatban történtek a drámák. Végül Turán Frigyes találta magát az élen, győzelmével átvette a vezetést a bajnokságban is.

Fotó: Vanik Zoltán

Sokan néző háttal ült a moziban. A pályák mellett hihetetlen mennyiségű alkohol fogyott
(Még több pénteki és szombati fotó a galériában.)


A Miskolc Rally - már hagyományosnak mondható módon - a népkerti salakmotorpályán kezdődött a prológgal. A végeredményt nem befolyásoló, inkább látványosságnak szánt bemelegítésen a helyi Spitzmüller/Kazár páros volt a leggyorsabb, a 3500 forintos belépőt megváltó több ezer néző legnagyobb örömére.

Péntek reggel eső fogadta a rajtnál a pilótákat, és nagy volt a fejtörés, milyen gumival érdemes felhajtani a gyorsaságikra. Mivel azokról egymásnak ellentmondó információk érkeztek, és reggel egész délelőttre kellett meghozni a döntést, a többség a biztonságra szavazott, és esőre való abroncsokkal indult útnak.

Fotó: Vanik Zoltán

Úgy tűnik, Asi N-es autóval is nagyon gyors. A következő, szombathelyi versenyen nagy meglepetést okozhat
(Még több pénteki és szombati fotó a galériában.)


Az első - igen gyors - szakaszon rögtön történt egy baleset, ifj. Rabócsiék meg is sérültek. Az időközben felszáradt pályákon Spiciék pedig ott folytatták, ahol csütörtök este abbahagyták: az első kör összes gyorsaságiját ők nyerték. Négy szakasz után 20 másodperccel vezettek Benik előtt, akit Turi, Turán, és Herczig követtek. Az N csoportban - már-már hagyományosan több WRC-t is megelőzve - Asi állt az élen.

A napközbeni szervizben ugyanaz volt a dilemma, mint reggel, mivel az eső újra eleredt, a mezőny nagy része ismét az esőgumikra szavazott. És ismét tévesen, hiszen teljesen száraz aszfalt fogadta a mezőnyt a második körben. Spici folytatta remeklését, bár délután Benik is nyert két gyorsot. A hatodik szakasz után Herczigék Subarujának motorja feladta a küzdelmet, a páros pedig a versenyt, az ötödik helyről estek ki. Nap végére Spitzmüller előnye 18 másodperc maradt Benik előtt, Turi tartotta magát Turán előtt, őket a látványosan autózó Érdi, és Asi követte, utóbbi - többek közt az egész napos jó gumiválasztásának köszönhetően - már majd' egy perccel vezette ekkor kategóriáját.

Fotó: Vanik Zoltán

Turi Tamás és Tóth Imre kihozta a maximumot a Corolla WRC-ből
(Még több pénteki és szombati fotó a galériában.)


Szombat reggel Turán Frici elhatározta, feláll a dobogóra, de ehhez Turi Tamásnak is volt egy-két szava. Egész délelőtt ment az adok-kapok, ám az első kör végére minden maradt, ahogy addig volt. 20 perc szerviz, és négy gyorsasági volt ekkor hátra, és senki nem gondolt arra a csillaghullásra, amely ekkor kezdődött.

A 13. szakaszon Érdi tette fejtetőre a Skoda Fabia WRC-t, a versenyzők szerencsére sértetlenek maradtak. A szakasz végén pedig Benikék álltak ki motorhibával, pedig a Focusba a szezonnyitó Eger Rally előestéjén került új erőforrás. A következő gyorsaságin a versenyt magabiztosan vezető, ráadásul épp 40. születésnapját ünneplő Spitzmüller Csaba Lancer WRC-je romlott el, az üzemanyag-pumpa mondta fel a szolgálatot. Így Turi találta magát az élen, nyomában Turánnal és Asival, a rutinos Vizin pedig már a negyedik helyre jött fel. Még ekkor sem volt vége a drámának: az utolsó előtti szakaszon Turi kapott defektet, és vesztett el emiatt három percet és két helyezést, az utolsón pedig Asi járt hasonlóan - őt épp Turi előzte így vissza.

Fotó: Vanik Zoltán

Turán Frigyesre sok év után végre rámosolygott a szerencse. Győzelmükkel magasan vezetik a bajnokságot
(Még több pénteki és szombati fotó a galériában.)


A nevető sokadik tehát Turán Frigyes és Benics Kálmán lett, akik győzelműkkel átvették a bajnokságban is a vezetést. A Turi/Tóth duó második helyre hozta végül a sokak által korosodónak tartott, valójában az utolsó fejlesztésekkel ellátott Corolla WRC-t, a pilóta állítása szerint a maximumon autóztak a hétvégén. Asi harmadik helye szenzációs az N-es autóval, ő egész hétvégén nem nagyon hibázott, és az autóval sem volt semmi gond. A defekt miatt mégis majdnem megelőzte őt a Vizin/Zsíros páros, akik nagyon megbízhatóan és gyorsan autóztak - ahogy szoktak. Ötödiknek érkezett Hideg Krisztián a több sebből vérző A-s Lancerrel, a hatodik helyre pedig a szombaton igen jó időket autózó Borsi ért oda.

Az igen népes N csoportban kétség sem fért Asi győzelméhez, a Vas/Csontos és a Matics/Vinoczai duó állhatott még a dobogóra. S1600-ben egész hétvégén óriási csata dúlt, sokszor csak tizedmásodpercek választották el egymástól a versenyzőket. A végén a Kakuszi testvérpár örülhetett, Ollé, és az újonc létére gyorsaságikat nyerő Gyarmati Ariel a további sorrend.

Fotó: Vanik Zoltán

A Historic bajnokság autói a legnépszerűbbek közé tartoznak. Ez a szép Porsche az első nap leggyorsabbja volt
(Még több pénteki és szombati fotó a galériában.)


Épp tucatnyi autó indult a Historic osztályban, ahol mindkét nap ment a versengés: pénteken a Kövesdán/Varga/Porsche 911 SC, szombaton pedig a  Wirtmann/Schneer/Ford Escort RS 2000 trió voltak a leggyorsabbak.

A másodosztály pénteken azonos pályákon versenyzett a "nagyokkal", számukra este be is fejeződött a futam. Szommerék rajt-cél győzelmet arattak, Kondorék és Szecsődiék állhattak még a dobogóra.

Folytatás június elején, Szombathelyen, murván.

 

A verseny végeredménye:

1. Turán/Benics  Peugeot 307 WRC  WRC 1:25:50,9
2. Turi/Tóth  Toyota Corolla WRC  WRC  + 2:30,5
3. Asi/Pikó Zsuzsa  Mitsubishi Lancer Evo IX  N4 + 2:45,4
4. Vizin/Zsíros  Subaru Impreza WRC  WRC + 2:48,1
5. Hideg/Kerék  Mitsubishi Lancer Evo VI  A8 + 3:53,6
6. Borsi/Baranyai  Subaru Impreza WRC  WRC + 3:57,9
7. Vas/Csontos  Mitsubishi Lancer Evo VI  N4 + 4:10,5
8. Matics/Vinoczai  Mitsubishi Lancer Evo VI  N4 + 4:20,5
9. Pethő/Rubóczky  Mitsubishi Lancer Evo VI  A8 + 4:26,8
10. Kakuszi/Kakuszi  Renault Clio S1600  S1600 + 5:19,4



A kategóriák győztesei:

A8 Hideg/Kerék  Mitsubishi Lancer Evo VI
A7 Janzer/Kerekes  Renault Clio R3
A6 Juhász/Juhász  Honda Civic VTi
A5 Dibusz/Tenke  Skoda Felicia
S1600 Kakuszi/Kakuszi  Renault Clio
N4 Asi/Pikó Zsuzsa  Mitsubishi Lancer Evo IX
N3 Rimár/Kakuk  Honda Civic Type-R
N2 Bíró/Kovács  Suzuki Ignis
H10 Keszler/Hágen  Audi S2
H9 Német/Szegő  Lada 21074



Az abszolút értékelés állása:

1. Turán/Benics  Peugeot 307 WRC  WRC  42
2. Asi/Pikó Zsuzsa Mitsubishi Lancer Evo IX  N4 28
3. Vizin/Zsíros  Subaru Impreza WRC  WRC  28
4. Benik/Lukács Ford Focus WRC  WRC  25
5. Hideg/Kerék  Mitsubishi Lancer Evo VI  A8 22
6. Spitzmüller/Kazár  Mitsubishi Lancer WRC  WRC  20
7. Turi/Tóth  Toyota Corolla WRC  WRC  20
8. Herczig/Csökő  Subaru Impreza WRC  WRC 15
9. Matics/Vinoczai  Mitsubishi Lancer Evo VI  N4 15
10. Borsi/Baranyai  Subaru Impreza WRC  WRC  11