24 pont a magyar csapatnak az olasz bajnokságban - Ferrari Challenge, Vallelunga

Vágólapra másolva!
A vasárnap hasonlóan forrónak ígérkezett, mint a szombat. A hőmérő higanyszála már korán reggel felkúszott 20 fokra, és a nap folyamán meg sem állt 28 fokig. Az aszfaltszőnyeg hőmérséklete, a tűző nap hatására 40 és 60 fok között változott. Egyben biztosak lehettünk: az eredmények nem a tapadáson múlnak majd.
Vágólapra másolva!

Fotó: Körber László [origo]

Ez a Andrea Gilardi és autója az első verseny rajtrácsán. Jól szerepeltek
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Reggel kilenckor értünk ki a pályára. Mindenki tudta a dolgát, pár perc múlva már a légkulcs és a racsnis szerszámok hangja telítette be a boksz légterét. A bokszok közelében fekvő parkolóban vasárnap is Ferrari-tulajdonosok gyülekeztek autóikkal, fergeteges látványt nyújtva a pályára kilátogatóknak. Nézelődőből sem volt hiány: az olaszok köztudottan autóimádó nemzet, a Ferrari ráadásul nemzeti ügynek számít.

Vasárnapra előkerültek a szponzorok hoszteszei is, akik hol kis szalámifalatokkal hódították meg az arra csámborgókat, hol pedig egy mosollyal vagy dekoltázzsal vették le a lábukról a nézelődőket. Természetesen a Ferrari-bőrbe öltöztetett, egyedi készítésű tricikli is rótta a köröket aranyifjú tulajdonosával együtt.

Fotó: Körber László [origo]

Ez a gyönyörű Ferrari 512 Testarossa is tiszteletét tette a pálya körül
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Egy valamit hiányoltam csupán, amit már régóta szerettem volna lencsevégre kapni egy ilyen illusztris környezetben: egy Ferrari Testarossát. Szerencsére az óhajom ismét teljesült, és délelőtt megjelent egy piros példány. Méltóságteljes szélességével és jellegzetes oldalbeömlőivel, morogva gurult végig a sorok között, és kibérelt magának egy megfelelő helyet, ahonnan szemmel tarthatta ifjonc utódait. A Verdák című rajzfilm jutott eszembe, az a jelenet, amikor a versenyautók megcsodálják a legendás Hudson Hornetet.

Közben a csapat F430-as versenyautója készen állt csatába indulni. Az ellenőrzőlisták megteltek pipákkal, felkerültek a megtisztított felnik, vadonatúj gumikkal, letisztították az ablakokat és a karosszériát, telitankolták a kocsit.

Míg a Ferrari-tulajdonosok saját maranellói négykerekűikkel rótták a köröket a pályán, Andrea Gilardi, a csapat technikai vezetője és a szerelők egy utolsó egyeztetést tartottak. Átbeszélték, hogy a verseny közben adódó esetleges problémáknak mi a célszerű és legoptimálisabb megoldása. Mielőtt Gilardi beöltözött volna versenyruhájába, a Warm Up Racing helyszínen lévő munkatársai felálltak a bokszutcában egy csapatkép erejéig.

Az első verseny
Minden a tervek szerint alakult. Nem kellett kapkodni, mivel a versenyautó rendben, a pilóta a helyén volt. A lámpa a bokszkijáratnál zöldre váltott és utat adott a türelmetlenül várakozó versenyzőknek, akik egy kör autózgatás után elfoglalták kivívott helyeiket a rajtrácson.
Gilardi mellett, a 8. rajtkockánál az utolsó percig ott volt a Warm Up Racing technikai vezetője, aki még ellátta őt egy-két jó tanáccsal, majd 11.20-kor elindult a mezőny a felvezető autó mögött az első körére. Ahogy előző cikkemben említettem, a versenyek repülőrajttal indulnak, így kevesebb valószínűsége van a baleseteknek, mint egy hagyományos állórajtos procedúránál.

Fotó: Körber László [origo]

Milyen autó is lenne a Ferrari Challenge safety carja... ha nem egy speciális F430-as
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


A sárga felvezető autó kikanyarodott a bokszutcába és kezdetét vette a 38 percig plusz egy körig tartó verseny. Harminc Ferrari F430 Challenge suhant a pályán körről-körre. Mario Molteninek volt az első igen látványos megmozdulása a 107-es rajtszámú autóval, akit hátulról a nagy csatározásban meglöktek, és részben leszakadt az autó hátsó diffúzora. Ez a tizedik körben komolyabb gondot is okozott számára: a sikánban az autó elvesztette a tapadását és megpördült. A pilóta látványos offroad stílusban tért vissza a pályára a hepehupás füvön keresztül.

A magyar csapat pilótája egyre közelebb került az előtte autózó, 16-os rajtszámú versenyautóval haladó Dario Casóhoz. A 12. körben Gilardinak sikerült az utolsó sikán után lévő hosszabb egyenesben szélárnyékba kerülnie, majd a célegyenesbe vezető kanyarba beesve, a belső íven kifékezve megelőznie vetélytársát. A manőver során a két autó összekoccant, de komolyabb sérülést nem szenvedtek. Gilardinak az utolsó előtti körben előrelépett még egy pozíciót, így a 8. helyen szakította át a képzeletbeli célszalagot. A Warm Up csapat és Gilardi ezzel a helyezéssel 14 pontot szerzett a bajnokságban. A rajt-cél győzelmet arató Niki Cadei, a tavalyi kupasorozat 2. helyezettje mögött Andrea Beluzzi és Nicola Gianniberti végzett.

Fotó: Körber László [origo]

A hátsó diffúzor fele leszakadt Marco Piva 118-as rajtszámú Ferrarijáról, amikor túlságosan is rászaladt a kerékvetőre
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


A két verseny közötti holtidőben a szokásos tevékenységek foglalták le a szerelőket. Mivel semmi probléma nem adódott az első versenyen, rutinmunka volt az egész. Ezenkívül logisztikailag megtervezték az összepakolást. A versenyautókat szállító kamionban még bent tanyázott Válint Tibor versenyautója és az autószállító tréler, amelyeket előbb ki kellett szabadítaniuk, mivel ők nem haza, hanem a technikai vezetővel és egy szerelővel a kupasorozat következő állomására, a francia La Castelletbe mentek egy kétnapos tesztre.

A második verseny
A magyar csapat fehér Ferrarija a 12. helyről startolhatott a hétvége második összecsapásában. Gilardi előtt úgy rendeződtek az autók, hogy megint a 16-os autó mögött körözött. A harmadik körben a 8. helyről kiállni kényszerült a 77-es rajtszámú Lancellotti F430-asával, így Gilardi is feljebb került egy pozíciót. A 4. körben már egy tömör négyes bollyá fejlődött a középmezőny egy része Andrea Gilardi előtt, aki mintegy egyméteres távolságból szemlélte az előtte autózók esetleges hibáját. A nyolcadik körben meg is előzte többedmagával a 106-os versenyautóval küzdő Sautot. Ekkor behívták a biztonsági autót, mivel a két körrel korábban a kerekét elvesztő Ferroni autóját nem tudták elszállítani a veszélyes ívről.

Fotó: Körber László [origo]

A technikai vezető az utolsó percig a versenyző mellett van. Feladatai közé tartozik a pilóta becsatolása is
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


A biztonsági autó utolsó, 12. körében Gilardi autója megcsúszott egy pillanatra, így visszaesett három helyet, és ismét a 12. helyen találta magát. Nem volt más választása, mint minden lehetséges előzési pontot kihasználni. A 13. körben két pozíciót is javított és feljött a tizedik helyre. Sauto volt ismét előtte. A jól bevált forgatókönyvet használva a 16. körben megelőzte őt, majd a 19. körben Martit 143-as jelzésű versenyautóját is maga mögé utasította, ezzel feljött a nyolcadik helyre, ahol a célban le is intették, így további tíz pontot szerzett magának és a magyar csapatnak.

A versenyt ezúttal Gianniberti nyerte 2,268 másodperces előnnyel Belluzzi előtt. A dobogó harmadik fokára Giuseppe Ciro léphetett, 21 pontot szerezve a bajnokságban.

Az olasz bajnokság Pirelli kupájában az első helyen Andrea Beluzzi áll 108 ponttal, a második Nicolas Gianniberti 5 pont hátránnyal, míg a dobogó harmadik helyét pillanatnyilag Montani Sandro bitorolja 80 pontos eredményével.

Fotó: Körber László [origo]

Mint egy nagy család. A Warm Up Racing csapata
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Andrea Gilardi és a Warm Up Racing csapat is összesen 24 pontot gyűjtött ezen a hétvégén, így Gilardi a 9. helyen áll, míg a csapat a 6. pozícióban várja a reményteli folytatást.