Az év végén hazánkban is megjelenő sportkupé felpaprikázott változatát mutatta be pénteken a Wörthi-tónál a Volkswagen, majd a kocsi versenyváltozata vasárnap a nürburgringi 24-órás versenyen kategóriagyőztes lett.

A Scirocco GT24 versenygép a Volkswagen szerint egy jövőbeli "R" jelzésű Scirocco sportváltozat előfutára. Meghajtásáról egy tuningolt, kétliteres TFSI motor gondoskodik, amelynek 325 lóerejét a duplakuplungos DSG váltó rövid áttételezésű változata továbbítja az első kerekek felé. Csúcsnyomatéka sem kevés a TFSI-nek, 340 Nm, amit 2100-as fordulatszámnál ad le az erőforrás. Természetesen a kocsi sportfelfüggesztést kapott, ami 75 mm-rel vitte közelebb a földhöz a kocsit. A Scirocco GT24 227 mm-rel hosszabb az eredetinél, nyomtávja 61 mm-rel szélesebb. Nem maradhattak el a nagy, 18 colos könnyűfém kerekek sem, amelyek mögött elöl 362, hátul 255 mm átmérőjű fékek bújnak meg. Belül az autóból minden fölösleges elemet kidobáltak, így a Recaro-sportülésekkel ellátott kocsi tömege mindössze 1120 kilogramm, ami 178 kilóval könnyebb az eredetinél.

Pár nappal a leleplezés után a GT24 a nürburgringi 24-órás versenyen is bizonyítani tudott. Összetettben elért tizenegyedik helye is szép eredmény, előtte csupán Porschékkal és BMW-kkel versenyző csapatok végeztek. Emellett az autó kategóriáját is megnyerte, amihez nem kis részben járult hozzá, hogy a volán mögött olyan sofőrök ültek, mint Carlos Sainz, az egykori ralivilágbajnok, vagy Hans-Joachim Stuck, aki már háromszor is megnyerte ezt a versenyt, többek közt 1970-ben, amikor először rendeztek a Nordschleifén 24 órás futamot.

Forrás: [origo]Forrás: [origo]Forrás: [origo]