A Jaguar és a Land Rover is hibrid rendszerek és modellek fejlesztésébe fogott, amelyeket a következő öt év során mutatnak majd be.

Forrás: [origo]

Már a Jaguar is a hibridben látja a jövőt


A nemrégiben a Tata tulajdonába került Land Rover és Jaguar - az Autocar brit magazin szerint - hibrid rendszerek kifejlesztésén fáradozik. Ezek alapját két erőforrás, a jelenlegi 2,7 literes V6-os helyébe lépő 3 literes V6-os turbódízel, valamint az 5 literes V8-as benzines egység képezné, amelyet valamikor a következő év nyarán mutatnak majd be.
A Land Rover első hibridjei a Discovery 3, valamint a Range Rover Sport lennének, a Jaguar pedig az XF és az XJ modellekhez társítaná az alternatív hajtásláncot. A stop-start, vagyis a dugóban araszoláskor leálló, majd újrainduló motorral készülő hibridek körülbelül 10 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyasztanak, mint hasonló társaik, és ez ekkora lökettérfogatú és teljesítményű motoroknál nem elhanyagolható előnyt és megtakarítást, valamint számottevően kevesebb károsanyagot jelentene.

A Land Rover egyébként a hagyományosnál egy kissé kifinomultabb rendszeren dolgozik, amelyben az elektromos áram rövidtávú tárolását próbálják megoldani, de a hajtásláncban helyet kap majd a fékezéskor termelődő energiát felhasználó, és az akkumulátorokat töltő kör is. Ennek a rendszernek a bemutatkozására azonban 2010-ig még biztosan várni kell, a sorozatgyártású modellek pedig valószínűleg nem készülnek el 2012 előtt.