Arisztokrata gőg - Citroën C4 Pallas 1.6 HDI

Vágólapra másolva!
A Citroën a szegényebb országokban már egy ideje sikeresen forgalmazza a C4 limuzin változatát, hát most elért hozzánk is. A C4 Pallas nevében ugyan utal a nagy elődökre, de mégsincs semmi köze hozzájuk. Ennek ellenére van olyan értékrendszer, amely szerint vonzó lehet.
Vágólapra másolva!

Fotó: Vida János, [origo]


A C4 limuzinra nehéz rásütni, hogy új modell: Kínában már két éve sláger. Dél -Amerikában is hódít, de hozzánk csak tavasszal érkezett meg


Akárhogy is nézzük, a kis és alsó-középkategóriás limuzinoknak nálunk nagy a keletje. Ezeket az autókat a szegényebb országoknak találták ki, ezért nálunk is bátran bevetik őket, többnyire sikerrel. Persze vannak jobb és rosszabb darabok is ezek között az "olcsó" limuzinok között.

A Citroën nem ért el az utóbbi években túl magabiztos eredményeket a hazai eladásokban, így nekik sem ártott egy olyan modell, amelyet talán itthon jobban kedvelhetnek a vevők. Ez lett a C4 Pallas, amelynwk már neve is vitatható. Egyrészt ez a limuzin már két másik néven is ismert. Az egyik a C-Triomphe, amelyen már Kínában bizonyít egy ideje, a másik pedig a Notchback, amely név az európai bevezetés kapcsán került képbe. Ehhez képest Pallas lett - a neves elődök sikerét szerették volna meglovagolni, és egy szerény húzással kitalálni, hogy itt az utód. Hát nincs itt.

Fotó: Vida János, [origo]


Az alap C4-hez képest tíz centiméterrel nőtt a tengelytávja


A baj csak az, hogy ez az autó nem Pallas, nagyon nem az. Tanult veteránautó-mániás kollégám ezt bővebben is kifejti, de erre az autóra azért méltatlan ráfogni, hogy Pallas. Hitelrontás, vagy valami ilyesmi, a régiek forognak a sírjukban.

Ez a C4 csak egy szedán, igaz sajátjai között is elég nagy. Ha Renault lenne, lehetne Grand Sedan, de nem az. Mondanám, hogy szép, de nekem túl gömbölyű. A C4-esből talán csak a háromajtós tetszik. Valahogy ez a csepp alak kombinálva ezzel a magas, íves farrésszel nem. Sebaj, ettől még lehet sikeres, de szerintem azért ne a formára alapozzák a kampányt. Igaz, nem is teszik. Az összeszerelési minőségre sem kell nagyon, ugyanis ez a Citroën is zörgősebb kicsit, mint kellene. Ha abból indulok ki, hogy Pallas a neve, akkor főleg. Egy-két dolog már lóg, miközben a váltókar mozgása olyan, mintha éppen egy süteményhez keverném ki a krémet.

Forrás: Citroën


A térkínálatra büszke lehet


Alapjában véve azonban lehet szeretni, több dolog miatt is. Egyrészt nagy, sőt hatalmas. Alsó-közepesek között is méretes, elsősorban a C4-eshez képest is megnövelt 2,71 méteres tengelytávja miatt. Ebből adódóan az utastérben négy magas felnőtt is kényelmesen elfér, a csomagtartó pedig az 513 literes űrtartalmával elég kell hogy legyen. A C4 Pallasba tehát a méreteit tekintve nehezen lehet belekötni, sőt futása sem rossz. A futómű kifejezetten kényelmes, de némi karosszéria-dülöngéléssel sportos haladásra is képes. Nem mintha az átlagos vevőnek ez lenne a fontos, így maradjunk annyiban, hogy hosszú utakra kényelmes, a zajszint autópálya sebességig elég jó.

Szentségtörés

Forrás: Citroën


Földre szállt űrhajónak számított 1955-ös bemutatásakor a Citroën DS, a Pallas kivitel volt a csúcsautó csúcsa. Úgy tűnik, a gyár nem tiszteli eléggé a nevet


A Pallas név az autóiparban a bemutatása után ötven évvel is jövőgépnek tűnő Citroën DS-nél jelent meg először - így hívták a luxusautó legfényűzőbb változatát. Később számos Citroën-modell (így a DS utódainak számító CX és az XM) is létezett Pallas felszereltséggel, a C6-os is elérhető Pallasként. Erre itt van ez.

Tekintsünk el tőle, hogy semmi korszakalkotót nem hoz, hogy a Thalia hozzá képest harmonikus forma - de hogy lehet a hosszú évek munkájával a luxus szinonimájává nemesült Pallas nevet egy ilyen szegénypiaci modellre aggatni? Hogy majd ettől nem érzi magát szerencsétlennek a limuzinra vágyó, de elegendő pénzzel nem rendelkező vevő? Nem tudom. De elgondolkodtató, miért nincs Louis Vuitton nejlonzacskó.

Féjja Zsolt