Spitzmüller nyerte a szombathelyi sárdagasztást

2008.06.09. 10:59

Az egri és a miskolci futamhoz hasonlóan bajnokság harmadik állomásán is eső áztatta a mezőnyt. A sárdagasztásban Spitzmüller és a Mitsubishi WRC bizonyultak a legjobbnak, a kedélyeket Asi újabb szombathelyi kizárása borzolja.

Fotó: Tuba Zoltán [origo]

Spitzmüller Csaba a verseny előtt azt mondta, hogy hajlandóak kockáztatni is a végső siker érdekeében. Az első nap volt is rá szükségük
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


A Szombathely Rali az elmúlt években a kellemes nyár eleji időjárásról, jó minőségű murvás pályáiról, a nagy tempóról és derékszögű kanyarjairól volt ismert. Idén az eső alaposan megváltoztatta a körülményeket, hiszen apróbb megszakításokkal egész hétvégén esett.

Szombat reggel a nyitó gyorsasági eredménye előrevetítette, hogy az első három hely sorsa a Benik-Spitzmüller-Turán trió közt fog eldőlni, hiszen a címvédő mindössze egy tizeddel volt gyorsabb az ezúttal egyes rajtszámot viselő Fricinél, és az előző futam legnagyobb pechese, Spici is csak hat másodperccel volt lassabb náluk, ráadásul le is fulladt a Lancer WRC. Az is látszott, hogy N csoportban Asinak ezúttal sem lesz nagyon ellenfele, az A8-as Mitsubishik igen gyorsak, és hogy az egyre jobban felázó pályákon a kétkerék-hajtású autók nem sok szóhoz jutnak majd - közülük a leggyorsabb a S1600-as Clióval rajtoló Kakuszi volt, abszolút 22. idővel.

Az első kör további szakaszait Turán Frigyes nyerte, aki így a szervizbe az első helyen érkezett. Benik és Spitzmüller fej-fej mellett követték, Asi állt a negyedik helyen, megelőzve Herczigéket, Hideg Krisztiánt és Vizint.

Fotó: Tuba Zoltán [origo]

Nem csak a versenyzőket tette próbára az időjárás
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Délután változtak az erőviszonyok, Spitzmüller immár a megfelelő gumit választotta, és tarolt. Mind a négy gyorsaságit megnyerte, és 23 másodperces előnnyel zárta az első versenynapot Benik és Turán előtt. A vezető hármastól már alaposan lemaradva, de a többi WRC-nél és A-s autónál gyorsabb Asi állt. Pethő a nyolcadik helyről esett ki, a korábban a kipufogóját elhagyó Lancer Evo kigyulladt a hatodik szakaszon, az autó szerencsére nem égett meg nagyon. S1600-ban továbbra is Kakuszi vezetett, mintegy fél perccel Ollé előtt.

Vasárnapra, ha lehet, még rosszabbak lettek a pályák, talán az előfutók között induló tereprali autó érezhette magát a legotthonosabban. Az éjjeli folyamatos esőzés dagonyává áztatta a gyorsaságikat, nem egyszer 20 cm mély sárban kellett evickélniük az autóknak, ez pedig még egy WRC-vel sem egyszerű, nemhogy egy gyengébb, kétkerék-hajtású autóval.

Fotó: Tuba Zoltán [origo]

Turán Frigyes a verseny elején még vezetett, aztán hajtásproblémái lettek. Dobogós helyezésével azonban még mindig vezeti a bajnokságot
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Spitzmüllerék őrizték, sőt kicsit még növelték is előnyüket, a második helyen Benik állt napközben, Turán kissé lemaradt tőlük, bár neki az összetett szempontjából ez a helyezés nagyon értékes volt. Asival továbbra sem bírtak a többiek, akik közül ifj. Érdi egyre inkább összebarátkozott a Subaru WRC-vel, és a nap felénél feljött a hatodik helyre. Hideg annak ellenére az ötödik helyen állt, hogy apróbb műszaki hibák hátráltatták.

Előző
  • 1
  • 2
Következő