Új üzemanyagcellás autó a Toyotától

Vágólapra másolva!
Továbbfejlesztette üzemanyagcellás technológiáját a japán gyártó. Új tanulmányautójuk több mint kétszer addig bírja, mint elődje.
Vágólapra másolva!

A rendszerrel felszerelt, japán belpiacos Harrier szabadidő-autót a gyártó az előd (FHCV) után az FCHV-adv névvel látta el. Az adv szócska arra utal, hogy míg a legutóbbi hasonló négykerekű még csupán 330 kilométer megtételére volt képes, addig az új változat már 830 kilométerre jó egy tankolással. A Toyota szóvivője elmondta, tervezik a kocsi több piacon való bevezetését, de ehhez a hidrogénkút-hálózat bővítésére van szükség.

A kocsi hatékonyságát 25 százalékkal sikerült növelnie a mérnököknek, köszönhetően a jobb fékenergia-visszaforgató rendszerének, az üzemanyagcellák megnövelt teljesítményének és tartósságának, valamint annak, hogy csökkentették a segédberendezések fogyasztását. Ráadásul a japánoknak sikerült kiiktatniuk az üzemanyagcellás kocsik egyik gyakori gyermekbetegségét. Korábban a hasonló autók hideg időben egyszerűen nem indultak el, ám az FCHV-adv már jobban bírja a szélsőséges körülményeket, akár - 30 fokban is működőképes marad.