A foci EB mellett a hétvégén a rali világbajnokság is lázban tartja majd Törökországot, hiszen a tavalyi szünet után újra ellátogat a sorozat Kis-Ázsiába.

Fotó: Topspeed/Bálint Richárd

Grönholm győzött legutóbb Törökországban, ő már aligha fog ismételni


Törökországban ér véget a világbajnoki sorozat mediterrán szakasza, Szardínia és Görögország után négy éten belül harmadszor találkozik a mezőny. Itt dől el az is, hogy ki mehet a pontverseny éllovasaként a másfél hónapos nyári szünetre, hiszen legközelebb csak augusztus elején lesz futam, Finnországban.

Törökországban először 2003-ban volt vb-futam, amelyet Carlos Sainz nyert meg, majd utána kétszer Loeb nyakába akasztották a babérkoszorút. 2006-ban nem triplázhatott a francia, hiszen egy kerékpáros baleset utáni vállsérülés miatt nem indult. Távollétében a Ford aratott kettős győzelmet, Grönholm mögött Hirvonen végzett, tavaly, a rotációs elvnek köszönhetően nem volt török futam.

Fotó: Topspeed/Bálint Richárd

Henning Solberg autója változott, a színezése nem


Az előző két versenyhez hasonlóan hőség, por, és durva utak fogadják a pilótákat, bár volt már olyan, hogy hó esett a magasabban fekvő gyorsaságikon, és az eső, sár sem kizárt. Mindenesetre hátrányban van, aki elsőnek rajtol, Hirvonen el is mondta, hogy elképzelhető, hogy sokba kerül majd Loeb-nek, hogy egy ponttal ő vezeti a bajnokságot, és emiatt ő rajtol majd elsőnek. Nagyjából a 2006-os pályákon zajlik majd a verseny, a három nap alatt - melyek közül az első lesz a leghosszabb - 19 szakaszon 360 versenykilométert tesz meg, aki eléri a célt.

Csütörtök este egy szuperspeciállal indul a rali, 76 páros vág neki a viadalnak. Közülük 16-an WRC-vel, a gyártók értékelésébe is benevezett hat csapat tucatnyi autója mellett Aava, Rautenbach (Citroën), Wilson, és Mikkelsen (Ford) próbálnak szerencsét. A Stobart Fordnál ezúttal is Galli és Henning Solberg a pontszerzőnek benevezett pilóták, míg a Munchi's-nél ismét lehetőséget kap a Jordán Ralin beugró fiatal skót, Barry Clark.

Loeb mindenképpen esélyes, még akkor is, ha első nap ő takarít, Hirvonen mindent megtesz majd, hogy megelőzze, de mindkettejük csapattársa is nagyon gyors lehet: Sordo és Latvala kihasználhatják kedvező rajtpozíciójukat. A Subaru továbbra is sötét ló, az Akropolisz Ralin nem igazán derült ki, hogy milyen potenciál rejlik az új autóban. Ugyan Solberg a második helyen végzett, Atkinson pedig utolsó nap gyorsaságit is nyert, de az igazi próba most következik.

Fotó: Topspeed/Bálint Richárd

Aigner anno még a Skoda Fabia WRC-vel indult itt, ezúttal egy Evo IX-essel áll rajthoz a PWRC kategóriában


Újra itt lesz a PWRC-s mezőny, 23-an képviselik a kategóriát. Az előző futamon alig maradtak a végére, pedig igencsak össze kell kapniuk magukat az üldözőknek, ha utol akarják érni a tabellát vezető osztrák Aignert. Az előző futamról gyomorbántalmai miatt távolmaradó Mayer Gábor is nekivág a távnak, Tagai Róberttel az oldalán. A pontszerzés nagy szó lenne, de ha a Subaru Impreza is úgy akarja, nem lehetetlen a vállalkozás.

A bukmékereknél nem meglepő módon Loeb a favorit, ő idén ahol célba ért, győzött. Hirvonen a második számú esélyes, Latvala a harmadik, de ebben a sportágban egy pillanat alatt minden a feje tetejére állhat. Az időeltolódás egy óra Magyarországhoz képest.

 

A világbajnokság állása egyéniben:

1.

Loeb/Elena

Citroën

50

2.

Hirvonen/Lehtinen

Ford

49

3.

Atkinson/Prevot

Subaru

31

4.

Latvala/Antilla

Ford

26

5.

Sordo/Marti

Citroën

25

6.

P. Solberg/Mills

Subaru

17

7.

Galli/Bernacchini

Ford

17

8.

H. Solberg/Menkerud

Ford

13



 

A világbajnokság állása a gyártók közt:

1.

BP Ford Abu Dhabi WRT

81

2.

Citroën Total WRT

79

3.

Subaru WRT

50

4.

Stobart VK M-Sport Ford WRT

37

5.

Munchi's Ford WRT

16

6.

Suzuki WRT

10



PWRC:

1.

Aigner/Wicha

Mitsubishi

20

2.

Ketomaa/Teiskonen

Subaru

14

3.

Hänninen/Markulla

Mitsubishi

12