Több kategóriában is elmaradtak a várva várt csaták, hiszen a kistúrában és a formaautóknál két esélyes kiesett, miközben az eddig nagyszerű programot kináló porschés küzdelem nem túl szépen fejeződött be.

Forrás: [origo]

Konopkát sokáig szorongatta Rosina, de aztán szépen lassan lemaradt.
A Walter (3. helyen) - Rácz (5. helyen) csata nem túl szépen alakult


Újra nem túl szépen végződött a nagy túraautók versenye a Hungaroringen. a verseny rajtját a tegnapi naphoz hasonlóan Walter Csaba kapta el a legjobban a magyarok közül, ami annyit tesz, hogy a zőómások versenyében a harmadik helyre ugrott be. Ezek után Rácz István csak egy Porsche (Stanco) mögé beszorulva üldözte Waltert, akihez egyre közelebb kerültek. Sajnos Rácz István a verseny vége előtt három körrel úgy sikerült megelőznie Waltert, hogy közben egy kicsit nekiment, aminek a következtében Walter Csaba és a Stanco is megpördültek. Rácz autója az utolsó két körben már némi folyadékot is eresztett az autója, így Walter ismét utolérte, de megelőzni már nem tudta. Bódis Kálmán a biztonság kedvéért most is talpig bronzban végezte a napot.

A zónások versenyében ismét Miroslav Konopka győzedelmeskedett, és ismét Rosina előtt, a harmadik helyre ma Villiam Liedl kapaszkodott fel.

A verseny vége után a Főnix Motorsport óvást nyújtott be. A Felügyelő Testület döntése értelmében Rácz István 20 másodperces büntetést kapott. A Felügyelő Testület döntését a BOVI Motorsport megfellebezte. A végleges szakági döntésig a mai futam győztese Walter Csaba.


Nagy túraautók végeredmény (*FELLEBBEZÉS alatt áll):
1. Miroslav Konopka (ARC Bratislava,Saleen S7)   26:16,247 perc
2. Stefan Rosina (Topcar Machánek, Porsche 911 GT3 RSR) +9,330 mp
3. Villiam Liedl (AST Presskam, Audi TTR-DTM)   +20,744 mp
4. Walter Csaba (Főnix Motorsport, Porsche 911)  +53,815 mp
5. Rácz István (BOVI Motorsport, Silver Sting)   +1:13,202 p*
6. Bódis Kálmán (BOVI Motorport, Porsche)   +1:35,657 p

Rácz István: "A rajtom megint "nagyon jól" sikerült, úgy leelőztek, mintha álltam volna. A többiek nagyon gyorsan mentek, alig tudtam őket utolérni. Aztán egyszer csak azon vettem észre magam, hogy ott vagyok mögöttük. Ott hárman elkezdtünk csatázni, nehéz volt az előzés, mert egyenesben, kigyorsításoknál gyorsabbak voltak az ellenfelek. Egyszer csak sikerült Csabinak beszúrnom, meg az előtte lévőnek is, és végül simán megelőztem őket. Aztán pedig, majdnem biztonságos autózással, leszámítva a vízmelegedést, vagy az olajat, ami folyt belőle - emiatt néha nagyon megcsúsztam-, sikerült bejönnöm az első helyre, aminek nagyon örülök!"

Walter Csaba: "A rajt szerencsére megint nagyon jól sikerült, remélem ez már állandósulni fog, ami Parádon különösen fontos lesz. Nagyon örültem neki, hogy közvetlenül utánam egy külföldi versenyző volt, így megpróbáltam egy kicsit elszakadni, de sajnos utolértek, mert tapadási problémáim akadtak. Valami folyadék került a pályára, nem tudom, miért nem intették le ezért a futamot, hiszen csúszott a pálya. Szoros helyzetek alakultak, mert meglökött a Pisti, majd amikor utolértünk egy lekörözött versenyzőt, egy újabb kanyarhelyzetben ismét meglökött, így megforogtam. Aztán pedig, már csak utána iramodtam, de végül nem tudtam megelőzni. Várom Parádot, de egyelőre csak óvatosan, majd meglátjuk."

Bódis Kálmán: "Folyamatosan ez jut nekem, de ezt tudom, az autóm nem képes az új autókkal, a szekvenciális váltóval felvenni a versenyt. A tegnapi kis kalandunkról mindenkinek más a véleménye, így ma nagyon vigyáztam, felszereltem előre és hátra is kamerát, ha valaki hozzám ér, kiszállok és lepolíroztatom az autót. Machánekkel nagyon jókat csatáztunk, végül az utolsó körben én voltam a gyorsabb, ráadásul az eső is cseperegni kezdett, és előzni tudtam. Nagyon jó verseny volt, így Parádon is teljes gőzzel megyünk, ahol a Pisti és az én tapasztalatom dominálni fog, bár majd a verseny eldönti."