Csak a nevében sportkupé - Seat Ibiza SC menetpróba

Vágólapra másolva!
Elmentünk, láttuk, szerettük. Első megérzésre nem rossz kocsi a háromajtós Seat Ibiza, de a név erős túlzás. Van sportfutóművel szerelt verziója is, de a csúcsmodellre még várni kell egy kicsit.
Vágólapra másolva!

Forrás: Seat

A háromajtós Ibiza nevével valami nagyot akartak mondani, így lett SC, vagyis Sportcoupé
(Még több fotó a galériában. Kattinson a képre!)


A Seatról mindig is tudtuk, hogy szeret sportos autókat készíteni, főleg az utóbbi években. Nagy erőkkel belevágtak a túraautó világbajnokságba, és létrehozták Európa egyik legerősebb márkakupáját. A tévét nézve tehát biztosan elvárja sok vásárló, hogy a sportos vonalat viszontlássa a személyautóikon. Egészen biztosan nem arra gondoltak, hogy mindez úgy sikerül, hogy egy háromajtós kisautót elneveznek sportkupénak.

Alig két hónapja mutatkozott be az új Ibiza, amelynek háromajtós változata ezt a kiváló nevet kapta - szerintem a Seatnál senki nem tudná megmagyarázni, miért. Biztos van egy-két ember, akinek van erre valami ideológiája, de maradjunk a tények szintjén: ez az autó nem sportkupé. A formája sem az, másrészt a jelenleg maximum 105 lóerős erőforrást felvonultató motorkínálata sem indokolja a hangzatos nevet. A futóműve sem a brutálisan sportos, igaz van hozzá sportcsomag, amivel még keményebb lesz. Ez azonban az ötajtóshoz is kapható, de nem is okoz akkora változást, amitől minden sportautó rajongó sírva könyörögne ezért. Ilyen alapon minden sportos vonalú kisautó sportkupé, de nem akarok ezen túl sokat lovagolni.

Forrás: Seat

Szép lett a formája, azonban rengeteg hasonlóság felfedezhető benne más modellekkel
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Ha valaki gyorsan megbarátkozik azzal, hogy az autó nem az, mint amit a neve sugall, akkor egy egészen szerethető háromajtós autóhoz juthat. Az Ibiza nagyobb lett, így a háromajtós is nagyobb az elődnél, a belső térkínálat és a csomagtartó is kellemes méretű. A leginkább meggyőző különbség az elődhöz képest a belső kialakítás, ugyanis sokkal szebbek a műanyagok, hangulatosabb a műszerfal és a minőségérzet is jobb. Csendesebb az autó, miközben a rugózása a sportfutóműves verziónál sem túl kemény.

Egyre több gyártó nyúl ahhoz az eszközhöz, hogy újra vezetési élményt nyújtó autót akarnak alkotni, amelynek kisebb a tömege, precízebb a futóműve, és az egész autó kezesebb. A Mazda2-es jutott eszembe az Ibiza SC-t vezetve, hiszen ennek is pontos és közvetlen volt a kormányzása, miközben a futómű szereti a lendületes kanyarvételeket. Szerencsére a vezetőülést elég alacsonyra lehet állítani, így a vezetési pozíció is sportosabb, sőt összességében az autó irányíthatósága kifejezetten jó. Ezen a vonalon tehát tényleg sokat fejlődött az Ibiza, de ez az ötajtós verzóról is elmondható.