Szürkeimport-slágerek garanciával

Vágólapra másolva!
A rendezvény meghívójában a pénzügyi tanácsadás témájú előadás mellett divat- és parfümbemutató csábított. Voltak autók is? Igen, a Hibridcentrum - Élményautók megnyitóján. A legkevesebb vendég a hibridek körül forgott, a benzinpusztító Aston Martinba viszont mindenki bele akart ülni.
Vágólapra másolva!

Forrás: [origo]

Nem vesztette el varázsát az Aston Martin, de éppen tesztvezetéseket sorsolnak
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre)


Amíg egy autó nem jön mozgásba alattunk, addig igazi élményt nem kapunk felőle. A csak kiállított kocsikkal ez a probléma. Tapogatni, nyomkodni, fogdosni - ez kevés máshol is, de menni vele néhány kört, az az igazi. Márpedig ezt most nem lehetett, inkább olyan érzés volt, mint egy autókiállítás közönségnapján, ahol csak a jobb-egybe tudtunk beülni, de megkérjük a mellettünk terpeszkedő mázlistát, hogy nyomja be a kuplungot, így váltogathatunk egy keveset. A Csiki-Bege Autoplaza Hibridcentrumának megnyitóján nem volt ilyen vészes a helyzet, de itt is sorba kellett állni az üléspróbáért.

Az autónézegetés egy előadás után következett, amely során vendéglátónk, Csiki-Bege Lajos röviden bemutatta cégcsoportjának új, "zöld utas" arculatát, majd a maga példájából kiindulva pénzügyi tanácsokkal szolgált. A különféle területeken tevékenykedő üzletember vállalkozásaiban az alternatív energiaforrások használata és az energiatakarékos működtetés az egyik közös nevező, az autópláza energiaigényének egy részét hőszivattyúkkal és napelemekkel nyerik. A hibridek csatasorba állítását felfoghatjuk olyan lépésnek, amely összecseng a környezetkímélő beruházásokkal, bár drágaságuk miatt ezek az autók nem terjednek el nálunk olyan mértékben, mint lehetne. Ettől függetlenül örvendetes, ha az autókereskedő lép a hibridautók irányába, ezzel közvetve-közvetlenül is felhívja a figyelmünket az égető problémákra. Világviszonylatban viszont többet jelentene az árak csökkenése: ha olcsó elektromos autókkal, és nem húszéves technikájú "újautókkal" árasztanák el az indiai és kínai piacot, többet lehetne tenni a környezetért.

Forrás: [origo]

Vajon tényleg a modelleknek szolgált háttérként a Delta? Vagy ők emelték a kocsi eleganciáját?
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre)


A Csiki-Bege hibridrészlegének megnyitásán olyan autókat is népszerűsítettek, amelyek az "élményoldalon" erősek. Végignézve a kínálatot, az a benyomásunk, hogy a Csiki-Bege részt kér azon piaci résből, amit a "murvás" kereskedők már régóta tömködnek. A hazai és többnyire az európai kínálatból hiányzik nem egy modell, amit évek óta az USA-ból hoznak be élelmes kereskedők, hibridváltozatban is: például a Toyota Camry és a Highlander (a RAV4-nél kissé nagyobb SUV). Furcsa a forgalmazó hozzáállása, ami alapján Európába egyáltalán nem jön a Camry, ez a tengerentúlon elsöprő sikerű középkategóriás autó. Részünkről örülünk a kínálat színesedésének, döntse el a vásárló, neki mi a jó.

A Hibridcentrum megnyitóján az impozánsabb modelleket állították ki. A Lexus palettájáról az összes benzin-elektromos meghajtású példány ott volt, így az RX 400h, a GS 450h és az LS 600h. Nem "fért be" a többi hibrid: a szürkébb Toyota Prius, a Camry és a Highlander, a Honda Civic Hybrid és a hobbiterepjáró Ford Escape. A prémium Lexusok keveset fogyasztanak a teljesítményükhöz képest, ehhez mérten az olcsóbb hibridek is megeszik a magukét. A szmoggal leginkább terhelt városban kétségtelen a hibrid energiatakarékossága és előnye, de ebben a közegben inkább a kisebb modellek érvényesülnek, mintsem a terepjárók vagy nagy limuzinok, hibridhajtás ide vagy oda. Gyakorlatias szempontból is a kisebb hibridek (és még az RX 400h) jobbak, hiszen normális méretű a csomagtartójuk.

Forrás: [origo]

Külsőre is figyelemfelhívó, de a Lancer Evo lényege most is a lemezek alatt van
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre)


Az autóplázában kiállított új Mitsubishi Lancer Evolution, Alfa Spider, Infiniti G37 Coupé és az Aston Martin V8 Vantage hivatottak csalogatni a feltűnőbb kocsikra vágyó ügyfeleket. Az Evón főleg belül látszik, hogy elegánsabbra faragták, kívülről nagyon hatásosan fest, csomagtartója viszont kicsinek tűnik. De az ülésébe huppanva csettintünk egyet. Az Infinitiében terpeszkedhetünk, az Astoné kényelmes is, tart is, de az Evóé akár a satu, a jó értelemben.