A cee'd család feje - Kia cee'd SW 2.0 TD teszt

2008.08.05. 19:08

A koreai autógyártás már nem az, amit régen megszoktunk: sokan még mindig kételkedve fogadják, hogy egy koreai autó is lehet jó, miközben ők a egyre magasabbra törnek. A c'eed minden karosszériával népszerű, de vajon szükség van-e a csúcsmotorra?

Fotó: Vida János [origo]

Kétségkivűl ez a legpraktikusabb cee'd-karosszéria. A nagy far ellenére dinamikus a forma
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Ha meg kéne határozni, melyik a leggyorsabban fejlődő márka, nekem mindenképpen a Kia jutna az eszembe. Félelmetes, amin az utolsó öt évben átmentek. Olyan karriert futottak be, mint annak idején a japán autók - azt a receptet is alkalmazták -, sőt, talán még náluk is gyorsabban törtek felfelé.

Nem tehetek róla, de nekem a Toyota jut eszembe, valahányszor a Kia cee'dre nézek. Egy autó, amely arra épít, hogy praktikus és megbízható. Előbbi már egy rövid használat után kiderül, utóbbi pedig egyenes ági következtetés abból, hogy hét év garanciát be mernek vállalni rá. Nem csoda, hogy népszerű.

Amikor kiderül, hogy mivel foglalkozom, idővel mindig felteszik a kérdést: az a Kia, az a cee'd ,tényleg jó kocsi?

Fotó: Vida János [origo]

Sokak szerint nagyon szép a kombi, de talán a háromajtós pro cee'd a legszebb
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Az embereknek tetszik, és nem sok rosszat olvashatnak róla, emiatt el is játszadoznak a gondolattal. Legutoljára éppen az egyik szomszédom vett egyet, egy 1,4-es ötajtóst, pedig kombit szeretett volna. Bizony kombit, hogy 534 literes csomagtartóba rakodhasson. Mondtam, hogy évente egyszer használná ki, de neki az tetszett igazán. Állítólag olyan szép. Ezzel akár vitatkozni is lehetne, de valljuk be, már csak a magyar formatervező miatt is tetszik. Nem olyan vadítóan gyönyörű, mit egy Alfa, de jól mutat, és ez a lényeg. A régi Corollákat sem azért vették, mert izgalomba hozta az egész világot, hanem mert nagyon megbízhatók.

Remélhetőleg már nem kell nagyon bemutatni a típust, hiszen már nem egyszer járt nálunk. Az ötajtós 1,4-es motorral már nagyszerű választás, de nekem valahogy az 1,6 literes turbódízel tetszett a legjobban. A háromajtós Pro cee'd már a bemutatón is meggyőzött, de Varga kolléga sem döngölte a földbe. És akkor jöjjön a kombi, amely talán még egy fokkal praktikusabb választás. Csupán kétszázezerrel drágább, mint az ötajtós, és egy százassal, mint a trendi Pro cee'd.

Forrás: Kia Motors

Nem mindenhol használnak csúcsminőségű műanyagokat , de az összhatás pozitív. Az összeszerelési minőség egészen jó, a felszereltség kiváló, az ergonómia pedig szinte tökéletes
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!) 


A kombi sem igazán üt el a másik két modelltől, belül ugyanaz, csak a csomagtartója sokkal nagyobb. Az 534 liter a kategóriában az élmezőnyt jelenti, sőt egészen 1664 literig lehet bővíteni. Nagyon jól pakolható, aránylag sík lapok határolják. A hátsó lábtér elegendő, így tényleg jó választás egy családnak. De milyen motorral?

Előző
  • 1
  • 2
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKK