Gyártásba kerül a Mercedes fáradtságjelzője

2008.08.12. 17:57

2009-től már megtalálhatjuk a német gyártó autóiban az új, Attention Assist névre keresztelt rendszert, amely a sofőr fáradása miatt bekövetkező balesetek számát hivatott csökkenteni.

A Mercedes szerint a súlyos balesetek egynegyedét túl fáradt sofőrök okozzák, tehát a figyelmetlenség és a hosszabb reakcióidő több incidensért felel, mint az alkohol. Természetesen a hosszabb, monoton utak esetén tovább nő a volán mögötti elbóbiskolás lehetősége, és a németek szerint már négy óra folyamatos autózás után 50 százalékkal nő a vezetők reakcióideje, míg hat óra esetén ez a szám már a normális nyolcszorosa. Ezen hivatott segíteni a Mercedes figyelemsegítő-rendszere, amelynek lényege, hogy folyamatosan figyeli a kocsi vezetésének módját, és ez alapján számítja ki, hogy mennyire csökkent a sofőr ébersége.

A rendszer egyrészt figyeli a kocsi sebességét és azt, hogy mennyire intenzíven gyorsítják és lassítják. Másrészt megfigyelés alatt tartja az indexlámpák, pedálok és a kormány kezelésének módját, miközben elméletileg figyelembe vesz olyan külső tényezőket is, mint az oldalszél és az egyenetlen útfelület. Egy fáradt sofőr sokkal kevésbé képes teljesen egyenesen tartani kocsiját, apró hibákat követ el, amelyeket folyamatosan korrigálnia kell. A rendszer az autó minden egyes beindítása után pár percig regisztrálja a feltehetően még teljesen éber sofőr vezetési stílusát, majd az út hátralévő részében ahhoz méri a kormány, a pedálok és a kezelőszervek kezelésének módját. Ha úgy véli, a vezető veszélyesen kezd elálmosodni, azonnal figyelmezteti őt hang- és fényjelzéssel. A rendszer jövő tavasztól lesz rendelhető, valószínűleg az új E vagy az S osztályban mutatkozhat majd be.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK