Loeb átvette a vezetést a rali-világbajnokságon

2008.08.18. 9:58

Németországban továbbra is veretlen Sebastien Loeb, aki itt sorozatban hetedik diadalát ünnepelte, és ezzel összetettben is átvette a vezetést. Tovább fokozza a Citroën csapat örömét, hogy immár a gyártók közt is ők állnak az élen, mivel kettős győzelmet arattak, Sordonak köszönhetően. Remek vasárnapi teljesítménye után az aszfaltspecialista Duval állhatott még a dobogóra, további egy pontot elhalászva ezzel a negyedik Hirvonen elől.

A péntek reggel elrajtoló 81 párosból viszonylag sokan, 74-en vágtak neki a Német Rali utolsó napjának. Loeb kényelmes előnnyel vezetett, így az is belefért, hogy az első gyorsaságin egy hajtűkanyarban lefullasztotta a C4 WRC-t. A szakaszt Duval nyerte, aki napról-napra barátkozott meg a Focus WRC-vel, és a körülményekkel. Szombat este még mindenki azt gondolta, hogy a belga "felsőbb utasításra" átengedi majd a harmadik helyet márkatársának, Hirvonennek, de erről szó sem volt. Latvala defekttel érkezett a célba, ezzel szombati borulása után újabb egy perces hátrányt gyűjtött, s a kilencedik helyre esett vissza.

Duval nagyon belejött, a következő gyorsaságin is ő volt a legjobb, és már nyolc másodperccel vezetett Hirvonen előtt. A finn pedig mindent megpróbált, jobb időt ért el mindkét gyári Citroënnél, de ez is kevés volt a szakaszgyőzelemhez. Atkinson Subarujának egyik lengéscsillapítója eltörött, az ausztrál versenyzőnek ez fél percébe, és az ötödik hely - amelyért csapattársával, Petter Solberggel meccselt - megszerzésének lehetőségébe került.

Forrás: [origo]

Duval szárnyalt vasárnap, mind a négy hosszú gyorsaságit megnyerte, és végül a dobogóra állhatott


Napközben a szervizben egyértelművé tette Malcolm Wilson, a Ford gárdájának első embere, hogy nincs csapatutasítás, ha Duval a gyorsabb, végezhet előrébb mint Hirvonen, bármennyire is jól jönne minden pont a finnek.

Ennek megfelelően a következő szakaszt is Duval nyerte, Hirvonen pedig már a pályán a részeredmények birtokában úgy döntött, hogy nem kockáztat, nem támad, inkább célba ér a biztos negyedik helyen. Loeb és Sordo már csak autókáztak, a többi pontszerző sem történt változás.

Az utolsó rendes gyorsaságin a legjobb időt ismét - vasárnap négyből negyedszer - Duval érte el, a hetedik helyért alakult még ki harc, az észt Aava a rövid, ám trükkös szuperspeciál előtt négy másodpercre közelítette meg Henning Solberget. A verseny központjának helyszínt adó Treier belvárosában rendezett közönségszórakoztató utolsó gyorsaságin hárman is azonos idővel végeztek az élen: Loeb, Petter Solberg, és az ifjú norvég, Mikkelsen.

Forrás: [origo]

Hirvonen hiába hozta élete legjobb formáját aszfalton, a három specialista gyorsabb volt nála. Új-Zélandon visszaveheti Loeb-től a világbajnoki elsőséget 


Loeb végül sima győzelmet aratott, sorozatban a hetediket Németországban. Sordo újabb nyolc pontot könyvelhet el magának és csapatának, így mindkét tabella elején változás történt, sőt, Sordo is feljött harmadiknak. Duval harmadik pozíciója nem meglepetés, a belga igazi aszfaltmenő, idén a katalán és a korzikai pályákon is láthatjuk majd. Hirvonen negyedik helye csak elsőre tűnhet rossznak, a finn élete egyik legjobb teljesítményét nyújtotta szilárd burkolaton. Mögötte a két Subaru végzett, akik nem mentek rosszul, de a dobogós helyek sorsába egy percig nem szólhattak bele. Henning Solberg végül megtartotta hetedik helyét Aavával szemben, aszfalton tőlük is nagy szó a pontszerzés, hiszen mindketten inkább murván és hóban vannak otthon. Latvala ezúttal sem szerzett pontot, rajta kívül még Gardemeister fért be az első tízbe a Suzuki WRC-vel.

JWRC-ben nem változott a szombati sorrend, a tabellát eddig is vezető Ogier győzött. Burkart esélyesként indult pénteken, végül a második hely jutott neki, míg Bettega az R3-as Clioval harmadiknak érkezett a célba.

Forrás: [origo]

Loeb végig uralta a versenyt, jövőre a németországi futam előtt talán már fel sem vesznek tétet győzelmére a bukmékerek. 2002 óta kivétel nélkül ő volt itt a leggyorsabb


A Ford elvesztette a vezető helyet egyéniben és csapatban is, de igen gyors visszavágásban reménykednek: két hét múlva Új-Zélandon, murván rendezik a következő futamot. A papírforma szerint ott Hirvonen-Latvala kettős győzelem várható, de ehhez Loebnek is lesz alighanem egy-két szava.


A verseny végeredménye:

1. Loeb/Elena   Citroën  3:26:19,7
2. Sordo/Marti Citroën  + 0:47,7
3. Duval/Chevaillier Ford + 1:20,0
4. Hirvonen/Lehtinen Ford + 1:30,1
5. P. Solberg/Mills Subaru + 2:35,3
6. Atkinson/Prevot Subaru + 4:45,9
7. H. Solberg/Menkerud Ford  + 5:36,2
8. Aava/Sikk Citroën + 5:37,8


A JWRC végeredménye:


1. Ogier/Ingrassia Citroën 3:47:36,0
2. Burkart/Koelbach Citroën + 3:34,2
3. Bettega/Scattolin Renault + 5:14,4




A világbajnokság állása egyéniben:

1. Loeb/Elena Citroën  76
2. Hirvonen/Lehtinen  Ford 72
3. Sordo/Marti Citroën 43
4. Atkinson/Prevot Subaru 40
5. Latvala/Antilla Ford 34
6. P. Solberg/Mills  Subaru 27
7. H. Solberg/Menkerud Ford  20
8. Galli/Bernacchini Ford 17




A világbajnokság állása a gyártók közt:

1. Citroën Total WRT 123
2. BP Ford Abu Dhabi WRT   115
3. Subaru WRT 69
4. Stobart VK M-Sport Ford 51
5. Munchi's Ford WRT 19
6. Suzuki WRT 13




JWRC:

1. Ogier/Ingrassia Citroën 34
2. Gallagher/Kiely Citroën 25
3. Burkart/Koelbach  Citroën 24




KAPCSOLÓDÓ CIKK