Valószínűleg nem ez lesz az egyetlen eset, amikor egy külföldi autógyártó legnagyobb piacává válik az ázsiai ország. Elsőként a Volkswagen -, amely a maga 19,1 százalékával a legnagyobb piaci részesedéssel rendelkezik Kínában - lehet az első ilyen cég. Az év első hat hónapjában kicsivel több mint 530 ezer darab VW-családhoz tartozó autót adtak el.
Németországban egy kicsivel még többet adtak el, de a lényeg igazán a növekedésben látható. Egy évvel korábbhoz képest ugyanis a hazai eladások 3,7 százalékkal nőttek, míg Kínában ugyanez a szám 23,2 százalékos volt.
Ez az eredmény a VW Olympia elnevezésű projektjének köszönhető, amely a gyártó kínai marketingjétől kezdve a modellstratégián át mindent átölel és természetesen az árszabás is az itteni igényeknek megfelelő.
Ennek legújabb lépéseként a németek a következő két évben 12 új típust mutatnak be az országban. Ezek közül több, kizárólag a kínai piac számára készül.