Le a sztereotípiákkal - Audi A3 Cabrio teszt

Vágólapra másolva!
Egy régi kényszerképzet szerint egy kabrió szigorúan idényautó: csak nyáron, napsütésben jó, de akkor is huzatos, egyébként meg minden másra használhatatlan. Az új Audi A3-as kabrió rácáfol az előítéletekre.
Vágólapra másolva!

Fotó: Vida János [origo]


Vászontetős, így marad valamennyi csomagtartó, és a nyitás is sokkal gyorsabb


Egy rögtönzött közvélemény-kutatás szerint egy kabrió igazi élvezetautó, persze csak annak, aki megteheti, hogy ilyet tartson. Ő is inkább harmadik autónak használja, kizárólag nyáron, hiszen csak a hőség, a napsütés és a tengerpart összekapcsolható fogalom ezzel a járművel, egyéb esetben egyáltalán nem praktikus választás. Jellemzően kétülésesnek gondolják az emberek, amely fehér, vagy piros. A szabadság érzését váltja ki az utasokból, de huzatos, zajos, és nem annyira biztonságos. Mi van, ha felborulunk? - jött a jellemző kérdés, és valljuk be, a nyolcvanas évek kabrióit látva jogos az aggodalom.

Örömmel jelenthetem, hogy sikerült megtalálni az antipéldányt: illeszkedik kabrió képbe, de alaposan rácáfol a sztereotípiákra. Az Audi A3 Cabriolet ugyanis az eddigi legjobban használható nyitott tetős, amivel valaha találkoztam. Nem is hittem volna, hogy ennyire megkedvelem. A klasszikus vászontetős megoldásra azt hinnénk, hogy eljárt felette az idő, de a végeredmény mindent cáfol.

Fotó: Vida János [origo]


Szélfogó hálóval csak két személyes, de ilyenkor elöl nagyszerű ülni. Nem zavaró a szél ereje, és zajszint is alacsony


Az új A3-as kabrió ugyanis végre egy olyan autó lett, amely praktikus, jól használható, és mégis megadja ugyanazt az érzést, mint a nagy elődök. Tökéletes arra, amire született.

Ezt is itthon gyártják

Fotó: Vida János [origo]


Hazai termék, a TT mellett gyártják Győrben
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Azt már régóta tudja mindenki, hogy Audi gyár van Győrben. Azt a tényt is sokan ismerik, hogy TT-t itt gyártják, csak itt. Az előző is Győrben készült, a mostani is erről a gyártósorról kerül le, mint ahogy a legújabb TTS is, sőt a hamarosan megjelenő TT-RS kifejlesztésében is nagy szerepünk van. Így elmondható, hogy sportkocsigyártó nemzet lettünk. Azt azonban kevesen tudják, hogy az új kabriójuk is győri termék, pedig nagy csinnadrattával jelentették be, amiről még mi is írtunk. Ha figyelembe vesszük, hogy a TT roadster is itt épül-szépül, akkor megállapíthatjuk: az Audi nyitott tetős palettájának nagy része itt készül, ami egyrészt teljesen lényegtelen, másrészt viszont örömteli, hogy ilyen jó modellek gyártását bízták hazai kezekre. És a hírek szerint az új R8-as versenyautó gyártásában is közreműködik a győri Audi gyár. Csak így tovább!



Aerodinamikailag nagyot alkottak, ugyanis nyitott tetővel meglepően szélvédett az első üléssor. Az érzés akkor az igazi, ha fent van a szélfogó, ekkor az autópályán megengedett tempó környékén is csendes és abszolút nem huzatos elöl utazni. Hátul már nem ilyen jó a helyzet, de ott meg azt kell megdicsérni, hogy ehhez a kategóriához képest feltűnően jó a hátsó két ülés, és még valami lábtér is van. A szélvédettség miatt nem csak őrjítő napsütésben jó kabriózni, hanem akár naplementében is, legfeljebb kicsit fűteni kell. Ezzel kitolódott a használhatósága, ezzel az autóval tavasztól őszig gond nélkül lehet közlekedni.

Fotó: Vida János [origo]


Az új, közös nyomócsöves turbódízel jól vizsgázott, nem zavar a kabriózásban


Annak sem kell megijednie, aki a hirtelen jött esőtől fél, hiszen az A3-as körülbelül tíz másodperc alatt nyitja vagy csukja a tetejét, hihetetlen gyors ebben is. A tető meglepően jól szigetel, így felcsukva még csöndes is. Az kicsit ugyan zavaró, hogy dízelmotor dolgozik benne, tehát ketyeg, de meg lehet szokni. A Volkswagen új közös nyomócsöves motorja amúgy is sokkal kulturáltabb, mint az előd PD TDI. Az erőforrás előnyei ráadásul hosszú túrákon gyorsan kijönnek: nagyon rugalmas, és nem is fogyaszt sokat. Nekünk hétliteres átlaggal sikerült utazgatni vele.