A magyar Ferrari csapat

2008.08.30. 9:18

A Ferrari nevet mindenki ismeri, a cég történetét is megírtuk. Most a hétvégi Ferrari Racing Days szervezőjét, a magyar Ferrari csapatot, a Warm Up Racinget mutatjuk be.

Fotó: Körber László [origo]

A Warm Up Racing csapata Vallelungában. Csak közösen érhetnek el eredményeket
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


A Ferrari Racing Days nem csak attól különleges, hogy rengeteg Ferrarit, jó versenyeket és különleges oldtimer versenyautókat láthatunk, hanem attól is, hogy ez az első, nem kizárólag a Ferrari által szervezett Ferrari rendezvény. A munka oroszlán részét a Warm Up Racing munkatársai végezték, ami egy ilyen kis csapattól hatalmas teljesítmény. De hogy is kerültek a körforgásba? A Ferrari Challengen keresztül...

A Ferrari Challenge nem nyílt bajnokság. Az "utcáról" érkező versenyistállóknak és versenyzőknek semmi esélyük nincs elindulni, csak a Ferrari hivatalos márkakereskedői által alapított versenycsapatok nevezhetnek a viadalra. Ebből egyenesen következik, hogy magyar színekben kizárólag a Warm Up Kft. - a Ferrari és a Maserati magyarországi hivatalos márkakereskedőjének - versenyistállója, a Warm Up Racing szállhat be a küzdelembe.

A Forma-1 világába belepillantva a tévén keresztül tudjuk, hogy Flavio Briattore vagy Ross Brown milyen beosztásban van, látjuk, miként cserélik le a kerekeket és tankolnak meg pár másodperc alatt a szerelők a bokszban, informálnak minket az aktuális mérnöki fejlesztésekről. Ha utánaszámolunk, csapatonként több száz ember munkája áll a háttérben, akiknek többsége arctalan, de nagyon fontos tevékenységet végeznek a siker érdekében.
Nézzük, kinek mi a feladata a Warm Up Racingnél, hogy a pilóták sikeresen versenghessenek a Ferrari Challenge versenysorozatban.

Fotó: Körber László [origo]
A csapat vezetője Alessandro Lippi. Az ő fejében fordult meg először, hogy létre kellene hozni egy magyar Ferrari versenyistállót -  2007 elején alapított meg a Warm Up Racinget. Mindenki tudja, hogy az autóversenyzéshez a legnélkülözhetetlenebb dolog a pénz.

Lippi, mint csapatvezető ennek biztosítását, valamint a csapathoz köthető szerződések megírását vállalja magára. Ezenkívül aktívan közreműködik az autók verseny előtti megtisztításában és matricázásában is. Ha szükséges, beáll felniket pucolni - bármit megtesz, hogy előrébb mozdítsa az istálló szekerét.

Közhelyesen hangzik, de a Warm Up Racing gyakorlatilag olyan, mint egy nagy család. Nem csak a légkör családias, a "családtagok" segítik is egymást. Amikor valaki befejezte a részére kiosztott munkát, besegít a többieknek. Így hamarabb készítik fel az autókat a hétvégéken, és a több szem többet lát elvén az esetleges rejtett hibákat is nagyobb hatékonysággal derítik fel.

Fotó: Körber László [origo]
Alessandro Lippi jobb keze Major József, a csapat technikai igazgatója. Ő amellett, hogy Ferrari hivatalos márkaszervizének vezetője, a Warm Up Racing napi teendőit is irányítja. Feladatai közé tartozik az alkatrészek és különböző technikai berendezések megrendelése és beszerzése, az autók szállításának megszervezése és az utazással kapcsolatos összes felmerülő kérdés logisztikai összefogása. Több évtizedes autósportos múlttal a háta mögött stratégiai kérdésekben is segíti a pilótákat, fejben mindig sakkozik, és minden helyzetben megpróbálja megtalálni a legjobb megoldást. Mint technikai vezető, ő adja ki a szerelőknek a feladatokat, ha kell, átcsoportosít embereket az egyik autóról a másikra, ha a szükség és a csapatérdek úgy kívánja. Ezeken felül ő is elvégez bármilyen munkát, ami belefér az idejébe. Ha kell, szerel, vagy épp benzint fejt át a Shell hordókból a tankoló berendezésbe.

A Warm Up Racing idén négy autóval indul a Ferrari Challenge Európai Shell és Olasz Pirelli kupájában. Ha mind a négy autó részt vesz az adott versenyen, akkor a csapat összes szerelője utazik. Négyen vannak, hozzájuk tartozik Sinka Péter, aki ugyan nem a Ferrarinál dolgozik, de teljes jogú szerelőként tartozik a csapatba: ő felel Válint Tibor autójáért. Ez azt jelenti, hogy a versenyhétvégéken a fekete Ferrari F430-as versenyautóval kapcsolatos összes szerelési feladatot Péter végzi el, az ablakok pucolásától az ellenőrző lista pontjainak ellenőrzésén keresztül a fékbetétcseréig.

Fotó: Körber László [origo]

Alessandro Lippi, Emanuele Lippi, Temesi Viktor, Kovács János, Válint Tibor és Brachna Dávid az egyik hungaroringi teszt alatt
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


A mozgó alkatrészraktár logisztikájáért Frey Csaba felel. Ő vezeti a listát az összes utaztatott alkatrészről, technikai eszközről, fejből tudja és szerszámok fellelhetési helyét a kamionban. Ki- és bepakoláskor ő koordinálja többieket, akik hozzá fordulnak, ha nem találnak valami épp fontos használati tárgyat.  Ő az elektromos specialista is a csapatban, keze munkáját dicsérik a rádiókommunikációs eszközök a kocsikban; ha valami váratlan esemény fordul elő - például nem működik az automata tűzoltó berendezés kontrollámpája -, azt is ő oldja meg. Emellett Kovács Jánossal közösen felel Jánosi Sándor versenyautójáért.

Kovács János a magyar Ferrari istálló legfrissebb tagja, ő viszi a prímet a kék színű autó felkészítésében és szerelésében. Emellett ő a lakatos szakember. Tudása jól jött Misanóban, amikor az első versenyen összetörték János Sándor autóját, és az esti műszak alatt sikerült az autót a többi kollégával együtt ismét versenyképes állapotba hoznia. A misanói verseny után is akadt dolga bőven a szervizben, hisz ő lakatolta ki Andrea Gilardi autóját, amelynek elejét elég csúnyán összecsukták a mediterrán versenypályán.

Forrás: [origo]

Sinka Péter, Temesi Viktor és Brachna Dávid, Roda kocsijával az esőben
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Gilardi autójának felelőse Brachna Dávid. Mint János, ő is elvégzi a felkészítési és szerelési munkákat az olasz pilóta Ferrariján. Virtuózan kezeli a számítógépeket, és a szoftverfrissítéseket is ő kezeli. Ezeken felül tanácsokkal is segíti a csapatot, hisz többéves pályaautó-versenyzési rutinnal rendelkezik, ami a megfelelő guminyomás kiválasztásánál is nagy segytség. Jelenleg a Seat Leon márkakupában verseng.

A csapat negyedik szerelője Temesi Viktor. Neki jutott a másik olasz pilóta, Diego Roda versenyautója. Ő felel a fehér Ferrariért, és általában ő gurul ki-be a kamionba az autókkal, ő mozgatja őket a boksz és a sátor területén.

A rögtönzött szerviz felépítése és bontása is közös feladat, csakúgy, mint a benzin és a felgumizott BBS felnik szállítása.

Előző
  • 1
  • 2
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK