Vágólapra másolva!
A Ferrari nevet mindenki ismeri, a cég történetét is megírtuk. Most a hétvégi Ferrari Racing Days szervezőjét, a magyar Ferrari csapatot, a Warm Up Racinget mutatjuk be.
Vágólapra másolva!

Fotó: Körber László [origo]

A Warm Up Racing csapata Vallelungában. Csak közösen érhetnek el eredményeket
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


A Ferrari Racing Days nem csak attól különleges, hogy rengeteg Ferrarit, jó versenyeket és különleges oldtimer versenyautókat láthatunk, hanem attól is, hogy ez az első, nem kizárólag a Ferrari által szervezett Ferrari rendezvény. A munka oroszlán részét a Warm Up Racing munkatársai végezték, ami egy ilyen kis csapattól hatalmas teljesítmény. De hogy is kerültek a körforgásba? A Ferrari Challengen keresztül...

A Ferrari Challenge nem nyílt bajnokság. Az "utcáról" érkező versenyistállóknak és versenyzőknek semmi esélyük nincs elindulni, csak a Ferrari hivatalos márkakereskedői által alapított versenycsapatok nevezhetnek a viadalra. Ebből egyenesen következik, hogy magyar színekben kizárólag a Warm Up Kft. - a Ferrari és a Maserati magyarországi hivatalos márkakereskedőjének - versenyistállója, a Warm Up Racing szállhat be a küzdelembe.

A Forma-1 világába belepillantva a tévén keresztül tudjuk, hogy Flavio Briattore vagy Ross Brown milyen beosztásban van, látjuk, miként cserélik le a kerekeket és tankolnak meg pár másodperc alatt a szerelők a bokszban, informálnak minket az aktuális mérnöki fejlesztésekről. Ha utánaszámolunk, csapatonként több száz ember munkája áll a háttérben, akiknek többsége arctalan, de nagyon fontos tevékenységet végeznek a siker érdekében.
Nézzük, kinek mi a feladata a Warm Up Racingnél, hogy a pilóták sikeresen versenghessenek a Ferrari Challenge versenysorozatban.

Fotó: Körber László [origo]




Közhelyesen hangzik, de a Warm Up Racing gyakorlatilag olyan, mint egy nagy család. Nem csak a légkör családias, a "családtagok" segítik is egymást. Amikor valaki befejezte a részére kiosztott munkát, besegít a többieknek. Így hamarabb készítik fel az autókat a hétvégéken, és a több szem többet lát elvén az esetleges rejtett hibákat is nagyobb hatékonysággal derítik fel.

Fotó: Körber László [origo]


A Warm Up Racing idén négy autóval indul a Ferrari Challenge Európai Shell és Olasz Pirelli kupájában. Ha mind a négy autó részt vesz az adott versenyen, akkor a csapat összes szerelője utazik. Négyen vannak, hozzájuk tartozik Sinka Péter, aki ugyan nem a Ferrarinál dolgozik, de teljes jogú szerelőként tartozik a csapatba: ő felel Válint Tibor autójáért. Ez azt jelenti, hogy a versenyhétvégéken a fekete Ferrari F430-as versenyautóval kapcsolatos összes szerelési feladatot Péter végzi el, az ablakok pucolásától az ellenőrző lista pontjainak ellenőrzésén keresztül a fékbetétcseréig.

Fotó: Körber László [origo]

Alessandro Lippi, Emanuele Lippi, Temesi Viktor, Kovács János, Válint Tibor és Brachna Dávid az egyik hungaroringi teszt alatt
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


A mozgó alkatrészraktár logisztikájáért Frey Csaba felel. Ő vezeti a listát az összes utaztatott alkatrészről, technikai eszközről, fejből tudja és szerszámok fellelhetési helyét a kamionban. Ki- és bepakoláskor ő koordinálja többieket, akik hozzá fordulnak, ha nem találnak valami épp fontos használati tárgyat. Ő az elektromos specialista is a csapatban, keze munkáját dicsérik a rádiókommunikációs eszközök a kocsikban; ha valami váratlan esemény fordul elő - például nem működik az automata tűzoltó berendezés kontrollámpája -, azt is ő oldja meg. Emellett Kovács Jánossal közösen felel Jánosi Sándor versenyautójáért.

Kovács János a magyar Ferrari istálló legfrissebb tagja, ő viszi a prímet a kék színű autó felkészítésében és szerelésében. Emellett ő a lakatos szakember. Tudása jól jött Misanóban, amikor az első versenyen összetörték János Sándor autóját, és az esti műszak alatt sikerült az autót a többi kollégával együtt ismét versenyképes állapotba hoznia. A misanói verseny után is akadt dolga bőven a szervizben, hisz ő lakatolta ki Andrea Gilardi autóját, amelynek elejét elég csúnyán összecsukták a mediterrán versenypályán.

Forrás: [origo]

Sinka Péter, Temesi Viktor és Brachna Dávid, Roda kocsijával az esőben
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Gilardi autójának felelőse Brachna Dávid. Mint János, ő is elvégzi a felkészítési és szerelési munkákat az olasz pilóta Ferrariján. Virtuózan kezeli a számítógépeket, és a szoftverfrissítéseket is ő kezeli. Ezeken felül tanácsokkal is segíti a csapatot, hisz többéves pályaautó-versenyzési rutinnal rendelkezik, ami a megfelelő guminyomás kiválasztásánál is nagy segytség. Jelenleg a Seat Leon márkakupában verseng.

A csapat negyedik szerelője Temesi Viktor. Neki jutott a másik olasz pilóta, Diego Roda versenyautója. Ő felel a fehér Ferrariért, és általában ő gurul ki-be a kamionba az autókkal, ő mozgatja őket a boksz és a sátor területén.

A rögtönzött szerviz felépítése és bontása is közös feladat, csakúgy, mint a benzin és a felgumizott BBS felnik szállítása.