Spitzmüller aszfalton is győzött, és élre állt a bajnokságban

Vágólapra másolva!
Két Spici-győzelem, és két hónapos nyári szünet után érkezett a hazai ralimezőny Ózdra. Maga a verseny új, ám néhány gyorsasági szakasz azért ismerős volt a korábbi évekből, más futamokról. Spitzmüller győzött Turán előtt, így összetettben is átvette a vezetést. Benik kiesett, így messzire került tőle a címvédés.
Vágólapra másolva!

Jó idő, remek pályák, és 18 gyorsasági szakasz várta a versenyzőket Ózd környékén. A versengés már péntek este megkezdődött a stadion salakján, ahol a végeredménybe nem számító körözésen a visszatérő közönségkedvenc, Turi Tamás volt a leggyorsabb Spici és Asi előtt.

Szombaton már számítottak a tizedek, így az előzetes esélyeknek megfelelően a Benik, Spitzmüller, Turán trió osztozott az első három helyen. A Focus WRC-t hajtó címvédő igencsak jól ébredt, hiszen sorra nyerte a szakaszokat, és az első szervizig több mint hét másodperces előnyt gyűjtött. A többi WRC-s egység csak a negyedik helyért meccselhetett, közülük Herczig nyomta legjobban a pedált, mögötte Turi, és a régi Subarut újabbra cserélő ifj. Érdi vívott az ötödik pozícióért. Az N csoportban Asi már ekkor magához ragadta a vezetést, nemcsak magyar vetélytársait, hanem az S2000-es Grande Puntóval szlovák színekben induló Béres Józsefet is maga mögé utasította.

Forrás: Duen

Spitzmüller Csaba nagyon komolyan gondolja, hogy bajnok akar lenni, immár aszfalton is győzött
(Még több kép a galériában. Kattintson a képre!)


Utóbbi pilótát az is hátráltatta, hogy autójának végsebessége a rövid áttétel miatt csak 168 km/h óra volt, míg Asi és a többi Mitsubishi akár 200 feletti sebességet is elérhetett. Ez a tempós gyorsaságikon sokat számított, hiszen volt olyan, melyen az első három WRC-s páros 150 km/h feletti átlagot ért el. (A szabályok szerint azt a szakaszt ki is kellett volna venni a versenyből.)

A következő körben - a reggeli három szakasz ismétlődött - nem változott a felállás, Benik volt a leggyorsabb Spitzmüller előtt, aki az ötödik, és a hatodik szakaszon tudott csak visszavágni. Délután Benik autója elromlott, a hajtással akadtak problémák, és bár a célvonalon még átmentek, ki kellett állniuk. A potenciális győztesek száma így kettőre csökkent, Spiciéknek már csak Turán Frigyesékre kellett figyelniük. Ők még reggel rossz gumit választottak, így 10-15 másodpercet ajándékba adtak a Mitsubishi WRC-vel versenyző éllovasnak, de e nélkül is legfeljebb csak szorosabbá tudták volna tenni a csatát.

Forrás: Duen

Benik Balázs az első nap fantasztikusan kezdett, hatból hat gyorsaságit nyert meg. Aztán a hetediken a technika megadta magát
(Még több kép a galériában. Kattintson a képre!)


Az első nap végére Vizin László Subaruja is elfáradt, így a bajai veterán is kiesett, pedig vele ez igen ritkán fordul elő. Az N-eseknél továbbra is Asi dominált, S1600-ben pedig kéttagúra fogyatkozott a mezőny, miután Pálinkás és Ollé is kiesett. A Kakuszi testvérpár nemsokára magára maradt a kategóriában, miután Gyarmatiék is feladták.

Vasárnap reggel már hét óra előtt rajtolt az első pilóta, Spitzmüller, de csak az ő idejét mérték, a többiek már etapként teljesítették a szakaszt, ugyanis az egyik részen hiányoztak a tempó visszafogására kitett gumik. Turánnak így egyre kisebb esélye maradt 17 másodperces hátrányának lefaragására, pedig a bajnokságban élen álló pilóta nagyon szeretett volna győzni. Mögöttük is ment az adok-kapok: Turi és ifj. Érdi felváltva követték egymást a negyedik helyen. Az "A" csoportot vezető Pethő/Rubóczky páros nagyot bukott a tizenkettedik szakaszon, szerencsére a versenyzőknek nem esett bajuk.

Forrás: Duen

Turi Tamás újra visszatért a mezőnybe, de ezúttal nem tudott dobogós helyen menni. Ezzel a Corollával a negyedik pozíció is szép eredmény
(Még több kép a galériában. Kattintson a képre!)


Hat gyorsaságival a cél előtt kezdett kialakulni a végeredmény, mivel kevés kivétellel akkorára nőttek a különbségek, hogy a legtöbben már a biztos célba érést tartották szem előtt. Spitzmüller végül majdnem fél perccel győzött Turán előtt, így egy ponttal átvette a vezetést összetettben is. Veszprémhez hasonlóan harmadiknak ért be Herczig, akik az éllovasokat nem tudták megszorongatni, de a többieknél meg ők voltak jóval gyorsabbak. A tíz éves, de igen jó erőben lévő Corolla WRC-t negyediknek hozta be Turi Tamás, ötödik lett az ifj. Érdi/Penderik páros. Asi a hatodik, kategóriatársait ezúttal is messze elhagyva.

Két futammal a bajnokság vége előtt már bajnokot is avattak Ózdon, Hideg Krisztiánt az "A" csoportban már senki nem érheti utol, és az A8-as kategóriában is mindössze egy pontot kell szereznie. A7-ben pedig Janzer György tett szert behozhatatlan előnyre, ráadásul úgy, hogy ez egy fél másodpercen múlt: ennyivel végeztek Kőváry előtt, aki ha megelőzi Janzert, matematikailag még lehetett volna bajnok.

Forrás: Duen

Ezúttal is Asi volt a leggyorsabb nem WRC-s, sőt egy WRC-t is elkapott az N/4-es Mitsubishivel
(Még több kép a galériában. Kattintson a képre!)


Ózdon a Historic mezőny, és a másodosztály is szerepelt, előbbiek szombaton, utóbbiak vasárnap. Az öreg autók versenyében a Wirtmann/Schneer páros volt a leggyorsabb, a Ford Escort Mk I-gyel, a végére erősen megfogyatkozó másodosztályban pedig a Hevesi/Bauer duó nyert, Honda Civic-kel.

A ralibajnokságból két futam van hátra, egy murvás, és egy aszfaltos. Úgy tűnik, Spitzmüller mindkét talajtípuson nagyon gyors, de a bajnoki címbe Turánék, és az ózdi kieséssel komoly hátrányba került Benikék is beleszólhatnak még.

A verseny végeredménye:

1.Spitzmüller/KazárMitsubishi Lancer WRC1:21:02,3
2.Turán/Benics Peugeot 307 WRC+ 0:29,4
3.Herczig/Csökő Subaru Impreza WRC+ 1:50,3
4.Turi/TóthToyota Corolla WRC+ 2:31,5
5.ifj Érdi/PenderikSubaru Impreza WRC+ 3:32,4
6.Asi/PikóMitsubishi Lancer Evo IX N4+ 3:50,9
7.Borsi/BaranyaiSubaru Impreza WRC+ 3:55,2
8.Béres/MüllerFiat Grande Punto S2000 (N4)+ 5:25,5



A kategóriák győztesei:

A8Hideg/KerékMitsubishi Lancer Evo VI
A7Tárnok/HerrRenault Megane Maxi
A6Krózser/FodorCitroën C2 R2
A5Kovács/IstovicsSkoda Felicia
S1600Kakuszi/Kakuszi Renault Clio S1600
N4Asi/PikóMitsubishi Lancer Evo IX
N3Ábrahám/TóthHonda Civic Type-R
N2Kurtos/LászlóHonda Civic VTi
H10Keszler/HágenAudi Coupé S2
H9Szabó/VerbaLada VFTS



Rally Historic:
1.Wirtmann/Schneer Ford Escort Mk I.1:42:04,5
2.Hajtós/PongráczWartburg 353W+ 9:52,1
3.Kovács/Szántai Trabant P60+ 32:59,8

Rally II. osztály:

1.Hevesi/Bauer Honda Civic VTi51:12,6
2.Kuncz/CsontosHonda Civic VTi+ 1:20,6
3.Hozmann/KertészOpel Astra OPC+ 2:23,9




Az abszolút értékelés állása:

1.Spitzmüller/KazárMitsubishi Lancer WRC95 pont
2.Turán/Benics Peugeot 307 WRC90 pont
3.Benik/LukácsFord Focus WRC65 pont
4.Herczig/Csökő Subaru Impreza WRC62 pont
5.Asi/PikóMitsubishi Lancer Evo IX N454 pont
6.Vizin/ZsírosSubaru Impreza WRC52 pont
7.Hideg/KerékMitsubishi Lancer Evo VI A841 pont
8.Turi/TóthToyota Corolla WRC35 pont