A ráncfelvarrás utáni Legendet a Moszkvai Autószalonon mutatta be a Honda. Az új modell gyorsabb, nyomatékosabb, környezetkímélőbb és csendesebb elődjénél.

Számos más autógyár mellett a Honda is Moszkvát választotta új modelljének bemutatójához, így a Legend európai változata is az orosz fővárosban debütált. A japán gyár zászlóshajójának legújabb változatát részben a felhasználói visszajelzések alapján fejlesztették tovább, így az autó legszembetűnőbb része, vagyis a formaterve is megújult. Így többek között újak a lámpák, a lökhárítók, a motorháztető, az első tükrökbe irányjelző költözött és a 18 colos felniket is lecserélték.

Fontos változás, hogy megújult a V6-os erőforrás, melyet 200 köbcentivel hizlaltak fel, és a változó szelepvezérléshez hozzákapcsolták a kipufogó szelepeket is. Ezzel - a gyár szerint - körülbelül 20 százalékos nyomatéknövekedést értek el a középső fordulatszám-tartományban, amellyel nem csupán erősebbnek érezni az autót, de némileg javult a gyorsulás is. Papíron nincs nagy változás, a csúcsteljesítmény maradt 295 lóerő, amit luxusauthoz mérten továbbra is elég magasan, 6200-as percenkénti fordulatszámnál ad le a V6-os VTEC motor.

Az új motorhoz új váltó is tartozik. Az ötfokozatú automata egyenes kulisszában mozog, ráadásul a kormány mögé szerelt váltókarokkal is vezérelhető, csakúgy, mint egy sportautóban. Az új váltó a gyár ígérete szerint gyorsabban reagál, így normál automata módban is nagyobb vezetési élményt nyújt.

Az áttervezett motornak és váltónak köszönhetően - igaz nem sokkal -, de javult a Legend gyorsulási értéke is: 100 km/órára 7,1 másodperc alatt, 0,2 másodperccel rövidebb idő alatt gyorsul fel, mint elődje, mindezt ráadásul kevesebb széndioxid kibocsátásával, és benzin elégetésével teszi, mint iszákos elődje.

A beltérben az egyik legfőbb módosítás az aktív zajszűrő berendezés továbbfejlesztése, amely ellentétes frekvenciájú hang kibocsátásával oltja ki a zajokat. Ez a berendezés tekinthető ugyanúgy a menetbiztonságot fokozó eszköznek, mint ahogy az autón elhelyezett radaros, távolságtartó tempomat, vagy az ütközést megelőző CMBS rendszer. Újdonság még az aktív fejtámla, amely az úgynevezett ostorcsapás nyaksérülések ellen véd, és amelyet bizonyos Civic és Accord modellekhez már kínálnak.

Az új Legend kényelmét is igyekeztek továbbfejleszteni a Honda mérnökei, így például a hátul ülő utasoknak is jutott ülésfűtés, jobb lett a Bose hifi, ami már iPod és USB csatlakozót is tartalmaz.

Forrás: [origo]

Még több fotó a galériában. Kattitnson a képre!