Az október elején kezdődő párizsi autószalonon debütál a Mégane új nemzedéke. Pár héttel a hivatalos bemutató előtt úgy döntöttek a Renault-nál, hogy minden részletet nyilvánosságra hoznak.

A harmadik generációs Mégane-ról először idén tavasszal láthatott képeket a nagyközönség, mikor néhány - feltehetően a gyárban készített - kémfotó bejárta a sajtót. Azok a fényképek elárulták, hogy az elődjénél visszafogottabb kocsi sokat merít a Laguna formavilágából.

Az új széria a Mégane II padlólemezére épül, ám tágasabb, mint a 2002-ben bemutatott kacsafenekű modell. A tengelytáv 2,64 méterre, a hossz 4,3 méterre, a nyomtáv pedig 1,55 méterre nőtt. Ennek ellenére a tömeg nem lett nagyobb, sőt a hivatalos adatok szerint körülbelül nyolc kilogrammal csökkent. A csomagtér ezúttal igen tágas, 405 liternyi holmit képes elnyelni.

Nyilvánosságra került a motorválaszték is, bár az még titok, hogy mely szerkezetek mely piacokon lesznek elérhetők. Az 1,6 literes benzines 100 és 110 lóerős változatban lesz kapható, a kétezres gyengébbik kivitele 140 lóerőt tud, a turbós TCe pedig 180-at. Később érkezik a TCe 130 jelzésű 1397 köbcentis erőforrás, amely a gyár állítása szerint egy 1,8 literes erejét és egy kétezres nyomatékát ötvözi egy "egyhatos" széndioxid-kibocsátásával. Az ígéretet leghamarabb 2009 tavaszán tudjuk ellenőrizni.

Forrás: [origo]Forrás: [origo]


A dízelekről méretet nem, csak teljesítményt közölt a vállalat: kezdetben 86, 90, 106, 110 és 130 lóerős dCi-ket szerelnek a Mégane-okba. A legerősebb, 300 Nm nyomatékú hajtómű széndioxid-kibocsátása 135, a többié pedig kevesebb, mint 120 g/km. Később tovább bővül a dízel-kínálat, az automatikus váltóval ellátott dCi 150-nel és a kézi váltós szerelt dCi 160-nal. Sőt, egyes külföldi források 178 lóerős dízelmotorról is tudni vélnek.

A biztonságról a kiemelkedően hatásos fékek, valamint a Laguna III-ból ismerős kettős oldalütközés-érzékelők, illetve mellkas- és lágyék-légzsákok gondoskodnak. A minőség jegyében a Renault csökkentette az illesztési hézagokat. A műszerfal közepén analóg fordulatszámmérő és digitális kilométeróra kapott helyet. A kényelmi felszerelések hosszú listáján szerepel például kulcs nélküli zárrendszer, távirányítással kapcsolható világítás és elektromos parkolófék. Klímaberendezést az alapváltozatba is szerelnek.

Párizsban a három- és az ötajtós Mégane mutatkozik be, és két éven belül megjelenik a négyajtós lépcsős hátú, a kombi és a keménytetős kabrió változat.