Hétvégén rendezik meg a Ferrari Challenge Olasz Bajnokságának soron következő futamait az olaszországi Mugellóban. Mivel a szabályok lehetővé teszik, ezúttal nem csak Andrea Gilardi, hanem csapattársa, Válint Tibor is rajthoz áll. A Ferrari-tulajdonú pályán a Forma-1-es csapat is tesztel.

Fotó: Körber László [origo]

A harmincöt Ferrari FXX-ből hét darab jelent meg Mugellóban
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Csütörtök esti megérkezésünket követően nagy meglepetés ért bennünket. Kiderült, hogy a Ferrari Challenge Olasz Kupájának misanói hétvégéje előtt a Forma-1-es Ferrari csapat tesztel a mugellói versenypályán. Csütörtökön Luca Badoer, a Ferrari Forma-1-es tesztpilótája és a tavalyi világbajnok, Kimi Räikkönen hajszolta a vörös versenyautókat. Räikkönen száraz körülmények között 82 kört tett meg Andrea Gilardi kedvenc pályáján. Sajnos a legjobb idejéről nem kaptunk felvilágosítást, csak annyit árultak el a csapat munkatársai, hogy valamivel 1:24:00 alatt volt, ami jobb eredmény Badoerénál.

Pénteken csapattársa, Felipe Massa vette át a kormányt. Neki jobbára eső jutott, így a teszt nagyobbik részében a Bridgestone extrém vizes gumiját használta. Reggel tízkor jött ki először négy-öt kör erejéig, majd negyedórás szünetekkel folytatta ezt a stratégiát. A Ferrari hatalmas vízfüggönyt húzott maga után, úgy nézett ki, mint egy Forma-1-es motorcsónak.

Fotó: Körber László [origo]

Massa a sajtónyilvánosság elől elzárva rótta köreit
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Miközben a Ferrari világbajnok-jelöltje körözött, a Warm Up Racing szerelőcsapata felépítette a műhelyt és az információs bázist a bokszban, amelyen Nicola Gianniberti csapatával, a RAM-mal és két autójukkal kell osztozniuk a hétvégén.

Válint Tibor autóján volt bőven fényezni való a verseny előtt: az utolsó versenyen, a Hungaroringen egy elkerülhetetlen baleset következtében összetörte a Ferrari F430 Challenge elejét. Andrea Gilardi autója szerencsére nem szenvedett komolyabb károkat a magyar nagydíjon, így egy futómű-beállítással és egy új hátsó diffúzorral már készen is állt a másnap reggel kilenckor kezdődő tesztre.

Az olasz mezőnyt ezúttal szétválasztották a bírák, így a profibb, Pirelli Kupa résztvevői és a kezdők Shell Kupájának pilótái külön indulnak majd, ami rendhagyónak tekinthető az európai kupafutamokkal összevont versenyhétvégéken megismert rendszerhez képest (akkor a két olasz kupasorozat versenyzői egyszerre köröznek a pályán).

Fotó: Körber László [origo]

Előfordul, hogy így érhetők el legkönnyebben az alkatrészek
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Felipe Massa közben rendületlenül rótta a köröket a sajtó elől elvileg elzárt tesztjén, de kis türelemmel sikerült a közelébe férkőzni. Kora délután elállt az eső, és elkezdett felszáradni a pálya. Így először Massa csapata feltehette az átmeneti - intermediate - gumikkal szerelt BBS felniket a gyöngyházvörös versenyautóra, majd a teszt utolsó fázisában már a leggyorsabb, száraz időre való Bridgestone-nal futhatott - ez meg is látszott idején, a leggyorsabb körében 1:23:61 alatt száguldott végig a Ferrari tulajdonában lévő versenypályán. A teszt után sikerült vele pár szót váltanom. Örömmel dedikált a rajongóknak, bár lehet, hogy jó kedve csak a javuló időjárásnak köszönhető, mindenesetre nagyon kedves volt mindenkivel.  

A Warm Up Racing szerelői ezalatt felkészítették a két "magyar" autót a szombati küzdelmekre, és a pilóták is elkezdtek ráhangolódni a versenyzésre. Andrea Gilardi meglehetősen jól ismeri a pályát - hisz Forma-3-as versenyt is nyert itt -, Válint Tibor viszont csak szimulátoron látta eddig, és roppant kíváncsi, hogy élőben milyen a mugellói pályán autózni.