A Ferrari Challenge Olasz Kupasorozatainak szabad- és időmérő edzéseire és a Ferrari FXX széria bemutatóira került sor a szombati napon.

Forrás: [origo]

A hétvégék sztárjai a kisszériás, méregdrága FXX-ek voltak
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Reggelre a Ferrari Forma-1-es tesztcsapatának már csak a hűlt helyét találtuk. A jól végzett munka után három órával már menetkész volt a karaván, visszatértek maranellói bázisukra, hogy némi pihenés után újult erővel törjenek tovább az áhított cél, az egyéni és csapat világbajnoki cím irányába.

Ám a Ferrari Challenge résztvevői számára csak most kezdődik az igazi munka. A Warm Up Racingnek két szabad- és négy időmérő edzést kellett két autójával és pilótájával teljesítenie.  Gilardi autóját a Hungaroringen használt beállításokkal küldték ki a reggel kilenckor kezdődő egyórás tesztre. Minden rendben ment, amíg Gilardi szélesre nem vette a 11-es, balos kanyart, és le nem sodródott az ideális ívről. A kanyar kijárati íve mellett közvetlenül sóderágyat telepítettek a pálya készítői, a szélébe bele is hajtott a magyar csapat olasz versenyzője. Elmondása szerint csak 20-25 centiméterrel tért le az ideális ívről, semmi furcsát nem vett észre, az autó simán ment tovább egyenesen. A Ferrari hátsó szpojlerének alja viszont leszakadt. Utólag rekonstruálva a történteket, arra jutottak, valószínűleg a jobb hátsó kerék teleszórta a szpojlert sóderral, ami nem bírta a súlyt, és megadta magát. Szerencsére más kárt nem okozott a manőver, így minden adott volt, hogy Gilardi jó időmérőket produkáljon.

Forrás: [origo]

Gilardi hátsó szpojlerét a kerék által felhordott sóder szakíthatta szét
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Válint Tibor is végigfutotta a tesztet. Minden időt kihasznált, hogy a pályán lehessen, de csak a 20. helyen zárta a 24 fősre duzzadt mezőny szabadedzését. Élőben minden bizonnyal eltért a szimulátoron tapasztaltaktól az élmény, hisz a helyenként több mint hatszázalékos emelkedőket és lejtőket nem tudja a program visszaadni.

A két szabadedzést időrendi sorrendben az FXX sorozat autói követték. Ebből a Ferrari Enzo alapjaira épített gépcsodából eredetileg harmincat készítettek - egyet Michael Schumachernek ajándékozott a Ferrari - a többi huszonkilencet tehetős Ferrari-tulajdonosok vehették meg, akiknek a birtokában már minimum öt ilyen márkájú olasz telivér volt. A nagy érdeklődésre való tekintettel a Ferrari legyártott és értékesített később további öt darabot, de ezzel befejezte a speciális FXX autók gyártását. A 35-ből hét körözött egy órán keresztül a mugellói versenypályán, hangorkánt zúdítva a pálya szélén álló érdeklődőkre.

Fotó: Körber László [origo]

A boksz bal fele a Warm Up Racingé, a jobb oldal a Nicola Giannibertié és a RAM csapaté
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Az FXX-ek után a Pirelli Kupa első időmérője következett Andrea Gilardival. A háromszoros junior gokart Európa bajnok feszegette a Ferrari képességeinek határát. Sokszor a kanyarokat szinte driftereket meghazudtoló stílusban vette, ám az öt gyors kör teljesítése alatt elért 1:58:828-as legjobb eredménye csak a nyolcadik rajtkocka megszerzése jelentette számára. Az időmérőt Giorgio Sernagiotto nyerte, őt a Hungaroringen is győzedelmeskedő Niki Cadei követte, a harmadik helyet pedig az Európai Pirelli Kupából átlátogatott Philipp Baron szerezte meg magának. 

Az Olasz Bajnokság Pirelli Kupa 1. időmérő edzésének eredménye:

1. Giorgio Sernagiotto  1:57:862
2. Niki Cadei    1:57:951
3. Philipp Baron   1:58:178
...
8. Andrea Gilardi   1:58:828


Mivel a szabályok lehetővé teszik a Ferrari Challenge-ben, hogy az európai kupák versenyzői alkalomadtán kipróbálják magukat az Olasz Bajnokságban. Az Európai Kupasorozat záróversenyei éppen Mugellóban lesznek novemberben, a Warm Up Racing és pilótájuk, Válint Tibor tehát úgy döntött, hogy részt vesz a hétvégi eseményeken. Az eredeti mezőnyükből a hírhedt, bolgár Plamen Kralev, az ír Terence Coleman, a spanyol Jaime Castan és a francia Edouard Graveraux is hasonlóképpen határozott, így az eredetileg 19 fős mezőny 24-re emelkedett.

Forrás: [origo]

Roncstemető: ezt mind Turrini autójáról flexelték le a szerelők
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Válint Tibor tizenegy teljes, mért kört teljesített a félórás időmérőn, és a második mért körben érte el legjobbját (2:02:538). Ezzel az eredménnyel a reggeli szabadedzéshez képest öt helyet javított, és a 15. rajtkockába kvalifikálta magát. A legnagyobb sebesség, amit elért a célegyenes végi traffipaxnál, 258,9 km/óra volt. Az élen Tommaso Rocca végzett, honfitársa, Sergio Rota követte őt, a harmadik rajtkockába pedig Kralev hozta be Ferrari F430 Challenge versenyautóját. Kralevet ismerve a vasárnapi rajt nem lesz egyszerű, biztos, hogy az első pár körben jó pár autót láthatunk majd a sóderágyban, vagy épp a gumifalban.

Az Olasz Bajnokság Shell Kupa 1. időmérő edzésének eredménye:

1. Tommaso Rocca  2:00:464
2. Sergio Rota   2:00:659
3. Plamen Kralev  2:00:796
...
15. Válint Tibor  2:02:538