Ha racionális szempontok alapján vizsgáljuk a Ford Kugát, akkor nem sokkal több, mint egy Focus. Szebb, nagyobb és kellemesebb vezetni. Mégis meglepődtünk.

Fotó: Hirling Bálint [origo]

Egy újabb városi vagány, de könnyű terepen is megállja a helyét, pedig nem oda való
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Sosem fogom megérteni, miért torzult el ennyire az autóvásárló-társadalom: miért jó, hogy egy felfújt, kicsit megemelt alsóközepes autót terepjáróként megveszünk. Igény van rá: biztonságosabb érzés magasan ülni, és egy kis monstrumban megbújni, csak ilyenekre tudok gondolni. Mindenki szeret tankkal járni, az, hogy nem logikus választás, senkit sem érdekel.

A Kuga is hűen illeszkedik ebbe az új irányvonalba, amit leginkább crossoverként emlegetnek. A Qashqai és a Tiguan után a Ford is bedobta városi terepjárócskáját, amely bevallottan nem terepre való. Igazi aszfaltbetyár, ott azonban meglepően kellemesen mozog. A Ford az új modelljeire jellemző tulajdonságokat préselte bele a Kugába is, így nagyon sportosan vezethető, miközben a formavilága is modern, fiatalos.

Fotó: Hirling Bálint [origo]

A Ford legújabb modelljei egytől egyig elég szépek, a Kuga sem lóg ki ebből a sorból
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Bár nem vagyok az ilyen autók abszolút híve, de akkor sem lehet eltitkolni, hogy a Kugát nagyon jó vezetni. Érzékeny a kormány, finoman adagolható a fék, jó helyen van és a könnyedén, pontosan kapcsolható a váltó, és az üléspozíció is közel tökéletes. Az ülések kényelmesek, a körítés is tetszik. Kicsit furcsa, hogy a műszerfal szinte teljesen egészben a C-Maxból van, persze finoman feljavítva. A Titanium felszereltség sem rossz, de mégis egy teljesen ártatlan újítás tetszett meg a legjobban. Ebben az autóban ugyanis az ablakok mellett egy mélyített, szivacsos, kárpitozott könyöklőt alakítottak ki, ami nagyon kényelmessé teszi a vezetést.

Elöl ülni tehát alapvetően jó, de hátul már vannak problémák: a Kuga legnagyobb negatívuma, hogy belül kicsi. Magam mögött (183 cm) csak úgy tudok beülni, hogy a térdem eggyé válik az ülésbe épített műanyag asztalkával. Hát nem túl kényelmes. A fejtér sem extra, három ember egymás mellett meg megint csak passzentos. Egy ekkora autótól kicsit többet vártam, hiszen a Kuga tengelytávja öt centivel hosszabb, mint a Focusé. A csomagtartó már megfelelő méretű, és természetesen az ülések döntögetésével hatalmasra bővíthető.

Fotó: Hirling Bálint [origo]

Nagyobbnak érezteti magát, mint amekkora
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Ha már a hátrányoknál tartunk, rögtön meg kell említeni azt, amit hamarosan orvosolnak. A Kuga ugyanis jelen pillanatban egyféle motorral, kétféle hajtással és két felszereltségi szinttel vehető meg. A felszereltségi szintből szerintem mindenki a Titaniumot veszi, arra van igény, a Suzukiból is a csúcsfelszereltség fogy. A hajtásban is egy ésszerű lehetőség van, érthetetlen döntés az elsőkerék-hajtású változat - igaz, az összkerekes felára félmillió forint.