Suzuki-újdonságok Párizsból

2008.09.29. 13:44

Még erősebb, még könnyebb - GSX-R 1000

Az évezred elején bemutatott ezres GSX-R mindig is kategóriájának egyik etalonja volt, és ezt a szerepet vélhetően az ötödik generációs darab is felvállalja majd, hiszen elődjénél még könnyebb és erősebb lett. Bár a bemutatón csak azt közölték, a teljesen új blokk izmosabb a korábbinál, egy kis nyomozással sikerült kideríteni, hogy 191 lóerőt sikerült kipréselni a motorból, ami a 203 kilós teletankolt tömeg esetében már-már életveszélyes adatnak hangzik. Természetesen ekkora erő semmit sem ér, ha nem lehet kordában tartani, ezért a japán mérnökök újratervezték a vázat és új a futómű és a fékrendszer is. A motor fizikai mérete is kisebb lett, ezért még kompaktabb az üléspozíció, hogy még könnyebb legyen egyik kanyarból a másikba fektetni ezt a bestiát.

Fotó: Nógrádi Attila [origo]

Egyedül csak a hatalmas kürt alakú kipufogó rontja el az összképet
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Az új, banán alakú hátsó lengővilla gyönyörűre sikeredett, kár, hogy eltakarja a két óriási kipufogódob, amelyek lehet, hogy kiszűrik a káros gázok nagy részét, ám formájukat tekintve kizárólag egy nagytestű kérődző fején mutatnának jól. Fontos változás, hogy az újratervezett blokk mintegy hat centivel lett rövidebb, ezért rövidebb tengelytávot tudtak kialakítani a japán mérnökök, miközben a hátsó lengővilla hosszát növelni lehetett. Ebből - a gyár ígérete szerint - annyit lehet majd érezni, hogy a motor még fordulékonyabb lesz, ugyanakkor nagy sebességnél is stabil marad. A szokásos, kék-fehér, fekete-ezüst színösszeállítások mellett végre feltűnik valami extravagáns is: a 2009-es ezres gixer rendelhető lesz egy egészen elképesztően jó lila, illetve fehér színben is, utóbbihoz aranyszínű felnik is járnak. Reméljük, túléljük majd az első tesztet minden idők legerősebb GSX-R-ének hátán jövő tavasszal, ugyanis ez a motor is csak márciustól lesz rendelhető Magyarországon.

Intruder M1500

A chopperek szerelmesei igen vonzó ajánlatot kapnak 2009-ben a Suzukitól, ugyanis a japánok piacra dobják az 1800 köbcentis Intruder kisebb, 1500 köbcentis változatát. A motor vadonatúj fejlesztés, azonban a formai megoldások egyértelműen a nagyobb márkatárstól származnak. Ennek köszönhetően az ezerötös Intruder méretei is irgalmatlanul nagyra sikeredtek, az óriási tankon egy négyszemélyes család kényelmesen meg tudna reggelezni, a hatalmas ülés pedig egy fotel paramétereivel vetekszik. Ennek fényében kicsit érthetetlen, miért sikerült egy, már ránézésre is harmatgyenge kétdugattyús féket rakni az első villára, ami vélhetően nem lesz majd képes jelentős lassulásra bírni a teletankoltan 328 kilós monstrumot.

Fotó: Nógrádi Attila [origo]

Gyönyörű lett a dobócsillag alakú felni, a fék viszont kicsit gyengére sikerült
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


A "gazdaságos" Intruder egyébként a két korábban bemutatott újdonságnál előbb, már a télen megérkezik hazánkba. A rendelhető színek száma három, egy klasszikus fekete és bordó, és egy metalic triton blue nevű kék árnyalat jelenti a kínálatot. Utóbbi szín meglehetősen érdekes élőben, hasonlót eddig kizárólag körhintákra szerelt játékmotorokon figyeltem meg - imádni fogják.

Előző
  • 1
  • 2
Következő