Audi Seatnak öltöztetve: Exeo

Vágólapra másolva!
A kissé fura formájú Toledo nem igazán váltotta be a Seat reményeit, ezért a spanyol gyár visszatért a hagyományos szedán formához. A Párizsi Autószalonon bemutatott Exeo az előző generációs Audi A4 műszaki alapjait örökölte.
Vágólapra másolva!

Hiába vadonatúj modell a Párizsban leleplezett Seat Exeo, a 4,6 méter hosszú autó sziluettje sokaknak ismerős lehet, aminek meglehetősen egyszerű oka van: a középkategóriás szedán gyakorlatilag egy előző generációs Audi A4-es, amely seatos lámpákat és hűtőmaszkot kapott. A VW-konszern áldásos hatása nem állt meg ennél a pontnál, ugyanis az Euro 5-ös károsanyag-kibocsátási szabványokat teljesítő motorválaszték is az anyacégtől származik. Kezdetben három benzines és három dízel közül lehet választani, a leggyengébb kivételével mind turbós. A benzinmotorok 102 és 200 lóerő közötti teljesítményűek, míg a közös-nyomócsöves dízelek teljesítménye 120-től 170 lóerőig terjed. Az Exeo az első modellje a spanyol márkának a középkategóriában, ugyanis a Toledókat a VW Golf-rokonság miatt inkább az alsó-középkategóriába szokás sorolni.

A beltér szintén szinte egy az egyben megegyezik az Audiéval, ami azt is jelenti, hogy a kidolgozás és az anyaghasználat a prémium szegmenst idézi. Az Exeo felszereltségében legújabb generációs navigációs rendszert, számos funkciót és csatlakozást (MP3, MPEG4, IPOD, USB, Bluetooth) kínáló, új infotainment rendszert, valamint a napelemeivel a szellőzőrendszert működtető napfénytetőt is kínál.

A Ford Mondeo, Renault Laguna vagy például az Alfa Romeo 159 ellenfelének szánt Exeót a Seat spanyolországi gyárában szerelik össze, forgalmazása tavasszal indul Európa-szerte.

Forrás: [origo]


Még több kép a galériában. Kattintson a képre!