Egymást követő két hétvégén két aszfaltos versenyt rendeznek, először Spanyolországban, pontosabban Katalóniában randevúzik a mezőny. Az utak szinte pályaversenyzésre is alkalmasak lennének, mivel nemcsak igen jó állagú a borításuk, hanem kellően szélesek is. Többnyire a tavalyi szakaszokon zajlik majd a futam, mindössze két új gyorsasági szerepel a programban 2007-hez képest. A szokásoknak megfelelően a szombati nap lesz majd a leghosszabb, akkor teljesíti a mezőny majd a 38,27 km hosszú El Priorat nevű szakaszt is.
Az utóbbi három esztendőben Loeb győzött Spanyolországban, mint általában a szilárd burkolatú versenyeken. Idén is ő a fő esélyes, bár a másik gyári Citroënt kormányzó Sordo is gyors aszfalton, ráadásul hazai pályán indulhat. Mindketten komoly vetélytársat kaptak Duval személyében, aki hozzájuk hasonlóan aszfaltmenő, és ezúttal gyári autóval indulhat.
Latvala kényszerűen fordított ideiglenesen hátat a gyári csapatnak, de év végén a murvás versenyeken majd visszatérhet
A Ford csapatvezetője, Malcolm Wilson ugyanis Latvalát - az utóbbi időben elkövett hibái miatt - száműzte a Stobarthoz, a belga pedig átvette a finn helyét. Bár Hirvonen sokat fejlődött korábbi önmagához képest, a győzelemre aligha gondolhat, célja maximum az lehet, hogy két hét múlva is maradjon még esélye a bajnoki címre. A Subaru csapat egész évben légüres térben mozog: a két élgárdát nem tudják megszorongatni, a mögöttük lévők viszont jóval gyengébbek, így Solberg és Atkinson az ötödik-hatodik helyekre pályázhatnak. A Stobart célja pedig, hogy maga mögött tartsa összetettben a Suzukit, mindkét istálló pilótái inkább murván érzik magukat otthon.
Loeb növelheti összetettbeli előnyét a hétvégén. Az utóbbi öt évben alig vesztett el aszfaltos versenyt a francia
A csütörtöki teszten a papírformának megfelelően Loeb volt a leggyorsabb, viszont a második időt meglepetésre a fiatal norvég Mikkelsen érte el. Harmadik és negyedik Sordo illetve Duval, utánuk a Subaruk következtek. A legjobb nyolcba még az észt Aava fért be.
Hivatalos teszteredmények:
1. | Loeb | Citroën | 1:11.5 |
2. | Mikkelsen | Ford | 1:11.7 |
3. | Sordo | Citroën | 1:11.9 |
4. | Duval | Ford | 1:11.9 |
5. | P.Solberg | Subaru | 1:12.1 |
6. | Atkinson | Subaru | 1:12.1 |
7. | Latvala | Ford | 1:12.9 |
8. | Aava | Citroën | 1:12.9 |
Spanyolországban a JWRC mezőnye csatlakozik a "nagyokhoz", a bajnokság utolsó előtti állomásaként. Ogier előnye jelentős, ha itt is jó eredményt ér el, és a vetélytársai betliznek, Korzikára már bajnokként utazhat.
Duval aszfalton mindig esélyesnek számít, ezúttal autója is ütőképes lesz. 2007-ben még egy Xsara WRC-vel indult, idén gyári Focust kormányozhat
A verseny péntek reggel indul, és vasárnap kora délután ér véget.
A világbajnokság állása egyéniben:
1. | Loeb/Elena | Citroën | 86 |
2. | Hirvonen/Lehtinen | Ford | 78 |
3. | Sordo/Marti | Citroën | 51 |
4. | Atkinson/Prevot | Subaru | 40 |
5. | Latvala/Antilla | Ford | 34 |
6. | P. Solberg/Mills | Subaru | 32 |
7. | H. Solberg/Menkerud | Ford | 22 |
8. | Galli/Bernacchini | Ford | 17 |
1. | Citroën Total WRT | 141 | |
2. | BP Ford Abu Dhabi WRT | 121 | |
3. | Subaru WRT | 74 | |
4. | Stobart VK M-Sport Ford | 51 | |
5. | Munchi's Ford WRT | 22 | |
6. | Suzuki WRT | 20 |
JWRC bajnokság állása:
1. | Ogier/Ingrassia | Citroën | 34 |
2. | Gallagher/Kiely | Citroën | 25 |
3. | Burkart/Koelbach | Citroën | 24 |