Újra aszfalton a ralisok

Vágólapra másolva!
Öt hetes szünet után folytatódik a rali-világbajnokság, a katalán versennyel. A jó minőségű, széles pályákról híres futam egyértelmű esélyese Loeb, de csapattársa, Sordo, és a gyári Ford pilótává avanzsált Duval megnehezíthetik a világbajnok dolgát.
Vágólapra másolva!

Egymást követő két hétvégén két aszfaltos versenyt rendeznek, először Spanyolországban, pontosabban Katalóniában randevúzik a mezőny. Az utak szinte pályaversenyzésre is alkalmasak lennének, mivel nemcsak igen jó állagú a borításuk, hanem kellően szélesek is. Többnyire a tavalyi szakaszokon zajlik majd a futam, mindössze két új gyorsasági szerepel a programban 2007-hez képest. A szokásoknak megfelelően a szombati nap lesz majd a leghosszabb, akkor teljesíti a mezőny majd a 38,27 km hosszú El Priorat nevű szakaszt is.

Az utóbbi három esztendőben Loeb győzött Spanyolországban, mint általában a szilárd burkolatú versenyeken. Idén is ő a fő esélyes, bár a másik gyári Citroënt kormányzó Sordo is gyors aszfalton, ráadásul hazai pályán indulhat. Mindketten komoly vetélytársat kaptak Duval személyében, aki hozzájuk hasonlóan aszfaltmenő, és ezúttal gyári autóval indulhat.

Forrás: [origo]

Latvala kényszerűen fordított ideiglenesen hátat a gyári csapatnak, de év végén a murvás versenyeken majd visszatérhet


A Ford csapatvezetője, Malcolm Wilson ugyanis Latvalát - az utóbbi időben elkövett hibái miatt - száműzte a Stobarthoz, a belga pedig átvette a finn helyét. Bár Hirvonen sokat fejlődött korábbi önmagához képest, a győzelemre aligha gondolhat, célja maximum az lehet, hogy két hét múlva is maradjon még esélye a bajnoki címre. A Subaru csapat egész évben légüres térben mozog: a két élgárdát nem tudják megszorongatni, a mögöttük lévők viszont jóval gyengébbek, így Solberg és Atkinson az ötödik-hatodik helyekre pályázhatnak. A Stobart célja pedig, hogy maga mögött tartsa összetettben a Suzukit, mindkét istálló pilótái inkább murván érzik magukat otthon.

Forrás: [origo]

Loeb növelheti összetettbeli előnyét a hétvégén. Az utóbbi öt évben alig vesztett el aszfaltos versenyt a francia


A csütörtöki teszten a papírformának megfelelően Loeb volt a leggyorsabb, viszont a második időt meglepetésre a fiatal norvég Mikkelsen érte el. Harmadik és negyedik Sordo illetve Duval, utánuk a Subaruk következtek. A legjobb nyolcba még az észt Aava fért be.

Hivatalos teszteredmények:

1.LoebCitroën 1:11.5
2.MikkelsenFord1:11.7
3.SordoCitroën1:11.9
4.DuvalFord1:11.9
5.P.SolbergSubaru1:12.1
6.AtkinsonSubaru1:12.1
7.LatvalaFord 1:12.9
8.AavaCitroën 1:12.9


Spanyolországban a JWRC mezőnye csatlakozik a "nagyokhoz", a bajnokság utolsó előtti állomásaként. Ogier előnye jelentős, ha itt is jó eredményt ér el, és a vetélytársai betliznek, Korzikára már bajnokként utazhat.

Forrás: [origo]

Duval aszfalton mindig esélyesnek számít, ezúttal autója is ütőképes lesz. 2007-ben még egy Xsara WRC-vel indult, idén gyári Focust kormányozhat


A verseny péntek reggel indul, és vasárnap kora délután ér véget.


A világbajnokság állása egyéniben:

1.Loeb/Elena Citroën 86
2.Hirvonen/Lehtinen Ford78
3.Sordo/Marti Citroën51
4.Atkinson/PrevotSubaru40
5.Latvala/AntillaFord34
6.P. Solberg/Mills Subaru32
7.H. Solberg/MenkerudFord 22
8.Galli/BernacchiniFord17


A világbajnokság állása a gyártók közt:

1.Citroën Total WRT 141
2.BP Ford Abu Dhabi WRT 121
3.Subaru WRT74
4.Stobart VK M-Sport Ford51
5.Munchi's Ford WRT22
6.Suzuki WRT20



JWRC bajnokság állása:

1.Ogier/IngrassiaCitroën34
2.Gallagher/KielyCitroën25
3.Burkart/KoelbachCitroën24