Ferrari-fesztivál a Nürburgringen

Vágólapra másolva!
A hétvégén a németországi Nürburgring ad otthont a Ferrari Challenge soron következő versenyeinek, vasárnap a hétszeres Forma-1-es világbajnok, Michael Schumacher is részt vesz a rendezvényen. Szombaton egy valami tisztán megmutatkozott: a legtöbb utcai Ferrari minden bizonnyal Németországban van.
Vágólapra másolva!

Fotó: Körber László [origo]

A német Enzo-klub standja. Elképesztő mennyiségű utcai Ferrari érkezett a Nürburgringre
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Hideg, párás reggelre ébredt a Nürburgring. A felhők mögül kitekintő Nap is csak látványelemként díszelgett az égbolton, ezúttal nem volt képes meleget varázsolni. A tervezett program viszont kárpótlást nyújtott a kilátogató nézőseregnek, hisz nem csupán a Ferrari Challenge Európai sorozatának versenyei szerepeltek benne, hanem a Historic Challenge oldtimer Ferrari és Maserati versenyautóinak összecsapásai is. Tovább színesítették a palettát az Ferrari FXX Enzo alapú autóinak és az F1 Clienti Forma-1-es Ferrariknak bemutatói is.

Európai Shell Kupa 1. időmérő edzés
A fél tízkor kezdődő időmérőre se változott az időjárás, az aszfalt és a levegő hőmérséklete hat fok volt. A pálya ráadásul vizes lett az éjszakai esőzés miatt, így minden csapat a Pirelli esőgumiját szerelte kocsijára. A kupában a Warm Up Racing két versenyzője, Válint Tibor és Diego Roda érdekelt. Jánosi Sándor autóját sajnos még nem sikerült helyretenni a Hungaroringen elszenvedett komoly balesete óta, így neki ki kellett hagynia ezt a versenyt.

Már a felvezető körben csúszkáltak a Ferrarik, többen megpördültek a hepehupás első kanyarban. A bolgár Kralev az első mért körén a sóderágyban kötött ki, ahonnan csak egy pályagép segítségével szabadulhatott. Kralev tovább teljesítette a mért köröket, övé lett volna a pole pozíció, ám a versenybizottság megsemmisítette az időmérő edzésen elért eredményeit, mivel idegen segítséget vett igénybe, így ő a mezőny végéről, a 29. helyről vághat neki a délutáni versenyének.

Fotó: Körber László [origo]

Sokan meglátogatták a sóderágyat. A képen a dán Andersen
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Az egyetlen magyar pilóta, Válint Tibor tizenegy mért kört teljesített a folyamatosan száradó aszfaltszőnyegen. A kilencedik körben futott 2:23:859-es idejével a rajtrács 16. pozíciójába autózta magát. Az utolsó két körében túl nagy forgalomba került, így képtelenség volt javítani az idején; a relatív rossz startpozíciójához hozzájárult az is, hogy az edzés vége fele jó páran lecserélték a vizes gumikat a száraz aszfaltra valókkal, és kockáztatva ugyan, de valamivel jobb időt tudtak teljesíteni.

Diego Roda, a Warm Up Racing másik érdekelt pilótája tíz kört teljesített. Bár megcsúszott párszor, sikerült a sóderágyat elkerülnie. Legjobb idejét az utolsó körében futotta (2:27:453), és így a 24. helyet bérelte ki magának az első versenyen.

Az edzéselső Walter Forer lett, őt a hazaiak nagy örömére Wido Roessler követi a rajtrácson. Harmadikként a bajnokság éllovasát, a brit Michael Cantillont láthatjuk majd a repülőrajtnál.

Európai Shell Kupa, 1. időmérő edzés:

1.Walter Forer 2:20:589
2.Wido Roessler 2:20:640
3.Michael Cantillon 2:21:532
...
16.Válint Tibor 2:23:859
...
24.Diego Roda 2:27:453



Az időmérőt követően először az Ferrari FXX versenyautóinak kecses vonalait szemlélhette meg a nézőközönség, majd a Historic Challenge C kategóriájának izgalmas összecsapását. Ahogy lenni szokott, több új autó is volt a mezőnyben, ráadásul az egyik, egy Ferrari 312 P, sofőrjével megnyerte a versenyt.

Európai Shell Kupa 2. időmérő edzés
A Pirelli Kupa időmérője után a Shell Kupa második időmérő edzése következett. A harmincperces etapra már a Nap is előbújt, ám a napi maximum nyolc fok volt, ami az élénk szél miatt még kevesebbnek tűnt. Válint Tibor immár slick gumikkal vágtatott ki a pályára. Célja az első tízbe kerülés, ami reális, pláne, ha visszagondolunk a Misanóban elért hatodik illetve hetedik helyezésére. Összesen hét gyorskört teljesített az emelkedőkkel és lejtőkkel tarkított ringen, legjobb körideje 2:09:649 lett, amivel a brit Jaimie Constable diszkvalifikálása után a rajtrács előkelő hetedik helyére hozta be Ferrari F430 Challenge versenyautóját.

Fotó: Körber László [origo]

Ezúttal nem csak Forma-1-es autókat, hanem Schumachert is láthatja a közönség
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Csapattársa, az olasz Diego Roda kicsit szorgalmasabb volt, tizenegy kört tett meg a pályán. A stopperóra szerinti legjobb eredménye 2:13:407 volt, amivel egy hellyel előrébb kvalifikálta magát, mint az első időmérőn, és a 23. rajtkockából vághat neki a vasárnapi összecsapásnak.

A leggyorsabb ezúttal Cantillon volt, nyomában Kralevvel, aki Bulgária motorsport-nagykövete lett nemrégiben. A harmadik helyet a jól szereplő, német Wido Roessler szerezte meg. Az első kanyarban minden bizonnyal hatalmas csata várható, ismerve a brit és a bolgár rivális vérmérsékletét.

Európai Shell Kupa, 2. időmérő edzés:

1.Michael Cantillon 2:07:951
2.Plamen Kralev 2:08:464
3.Wido Roessler 2:08:595
...
7.Válint Tibor 2:09:649
...
23.Diego Roda 2:13:407