Hibrid Citroën C4 WRC-tanulmány

Vágólapra másolva!
Környezetbarát raliautót készített a C4 WRC HYmotion4-gyel a francia gyártó, amelyet a Párizsi Autószalonon állított ki.
Vágólapra másolva!

A játékos festést kapott WRC-tanulmány elkészítésekor a Citroën ki akarta használni az új HYmotion4 hibrid hajtáslánc nyújtotta lehetőségeket. A technológia lehetővé teszi a C4 WRC számára, hogy a fékezéskor generált energiát elraktározza, és később akkor bocsássa a versenyautó rendelkezésére, amikor arra szüksége van.

Az autóban a hagyományos, kétliteres benzines turbómotort egy hátsó differenciálműhöz kapcsolt 125 kW-os, 300 Nm-es nyomatékú elektromotor-generátorral egészítették ki. A fékezéskor termelődő energiát ez árammá alakítja, ami végül a tank fölött elhelyezett 990 cellás, 400 V-os lítium ion akkumulátorokban tárolódik el. Külön nehézséget okozott a tervezőknek, hogy az elektromotornak és az akkuknak is külön hűtést kellett tervezni.

Csak árammal működve az autó 40 kilométer megtételére képes, ez az üzemmód a gyorsaságikat összekötő szakaszokon, vagy a szervizparkban lehet hasznos. Az elektromotor működhet a belső égésű motorral párhuzamosan is, az ekkor jelentkező, összesen közel 1000 Nm-es nyomaték biztosan remek időeredményekhez segítené Sébastian Loeböt és Daniel Sordót a gyorsasági szakaszokon.

Forrás: [origo]
Forrás: [origo]
Forrás: [origo]