Csendestárs - Volkswagen Golf VI menetpróba

2008.10.30. 11:24

A magyarországi bemutatón ezzel a 160 lóerős TSI-vel mehettem el egy rövid, húsz perces körre. Első benyomásaim kedvezőek, a kompresszornak hála a motor már alul is kellően nyomatékos, de a pörgetés sincs ellenére. Ahogyan megszoktuk, villámgyorsan kapcsolgat a DSG, sport állásban pedig simán kihúzatja piros mezőig a kis 1,4-est, ekkor már kifejezetten dinamikusan mozog a Golf, amit a nyolc másodperces gyorsulási adat is jelez.

Ahogyan a konszern többi autójából, úgy a Golfból is kikoptak a zajos PD TDI motorok, helyüket csendesebb közös-nyomócsöves egységek veszik át. Egyelőre csak a kétliteres elérhető, de rögtön két teljesítményváltozattal, 110 és 140 lóerővel, és átlagosan 0,6 literrel csökkentett fogyasztással. Jövőre érkezik a vadonatúj 1,6-os TDI 90 és 105 lóerővel, és a kétliteres legerősebb, 170 lóerős változata. A dízelekhez hatfokozatú kézi vagy hatfokozatú DSG választható, a dupla kuplungos egység felára 554 ezer, de ehhez már az egyébként 198 ezer forintba kerülő ESP-t is adják. Mindegyik TDI-hez jár a részecskeszűrő, így a benzinesekhez hasonlóan teljesítik a 2009-ben életbe lépő Euro 5-ös károsanyag-kibocsátási szabványokat.

Fotó: Pályi Zsófia [origo]

A 160 lóerős 1,4-essel kifejezetten virgonc az autó
(Még több fotó a galériában. Kattitnson a képre!)


Örömteli, hogy az optimalizált gyártási folyamatoknak hála minden változat olcsóbb lett, az árcsökkentés motortól függően egy és nyolc százalék. Továbbra is három felszereltséggel (Trend, Comfortline és Highline) lehet majd megvenni a Golfot, a háromajtós 1,4-es, 80 lóerős ára 3,93 millió forinttól kezdődik. Ebben széria lesz a két frontlégzsák, két oldallégzsák, két függönylégzsák, és a vezető oldalán az új térdlégzsák, alapáron jár a manuális klíma, a szervokormány, a távirányítós központi zár és a fedélzeti számítógép is. Újdonság, hogy megjelent az extralistán a távolságtartó tempomat, a keréknyomás-ellenőrző, az első-hátsó parkolóradar, a hátsó oldallégzsákok, a kanyarba bevilágító ködlámpa, az új generációs érintőképernyős navigációs rendszer, a 300 wattos Dynaudio hifi, és a Touranból és a Passat CC-ből már ismert önparkoló rendszer. Az ötajtós karosszéria felára egyébként 184 ezer forint, de aki még praktikusabb Golfra vágyik, annak érdemes 2009 közepéig várnia a tágasabb Golf Plusra. Egy év múlva már a kombi is itt lesz, ez a lépcsőshátú Jetta követi majd 2010 közepén.

Fotó: Pályi Zsófia [origo]

Vállas lett a karosszéria. A két piros betű az erősebb TSI-t jelöli
(Még több fotó a galériában. Kattitnson a képre!)


Az új Golf részben már elérte célját, hiszen hamarabb mutatták be, mint legfőbb vetélytársát, a jövő tavasszal érkező új Opel Astrát. A hazai importőr arra számít, hogy tartani tudják majd a tízszázalékos piaci részesedést az alsó-középkategóriában, ami jövőre nagyjából háromezer hatos Golf értékesítését jelentené.

Előző
  • 1
  • 2
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKK