A Citroën C4 is elérkezett életpályája utolsó harmadához, ami az autóiparban egyet jelent a ráncfelvarrással. A külső változások minimálisak, a motorháztető alatt azonban megjelentek a BMW-féle 1,6-os benzinmotorok.

Fotó: Pályi Zsófia [origo]

Többször kell ránézni, hogy a változásokat észrevegyük
(Még több fotó a galériában. Kattitnson a képre!)


A Citroën formatervezői annyira elégedettek voltak a két éve még World Car Design díjat nyert C4 formájával, hogy alig nyúltak hozzá a mostani ráncfelvarrásnál. Elődjénél, a Xsaránál teljesen más volt a helyzet, azt a modellfrissítéskor szinte teljesen újrarajzolták, de erre most valóban nem volt szükség, mert a C4 eddig is jól nézett ki. Most csak az első lökhárítót változtatták meg, hatalmas, trapéz alakú légbeömlőt raktak rá, a ködlámpáknál pedig némi krómmal próbálták feldobni az összképet. Az összes változaton domborúbb lett a motorháztető, lecserélték a könnyűfém felniket, a háromajtóst pedig ezen felül fehér betétes, áttetsző hátsó lámpával látták el, de ezzel már tényleg a végére értem a külső változások bemutatásának. Három új szín is rendelhető, a paletta a "Récife" kék, a "Bourrasque" kék, és a "Tórium" szürke árnyalatokkal gazdagodott.

Fotó: Pályi Zsófia [origo]

Megmaradt a háromajtós jellegzetes, kétrészes hátsó szélvédője
(Még több fotó a galériában. Kattitnson a képre!)


Belül sem kell sok változásra felkészülni, a műszerfal és az ajtók felső része puhább borítást kapott, ami állítólag megegyezik a C6-ban használatos anyaggal. Fontosabb, hogy a fordulatszámmérő a kormányoszlop tetejéről a központi, sebességmérőt is tartalmazó lcd-panelbe költözött. Erre azért volt szükség, mert a vevők állítólag panaszkodtak, hogy túl sok a kijelző az autóban, így most ezek száma eggyel csökkent. Megújult a navigációs rendszer is, a jövő januártól rendelhető MyWay hétcolos, színes képernyőn irányítja majd útba a C4 vezetőjét az SD-kártyán tárolt Európa-térkép segítségével. A multimédiás rendszer tartozéka még az mp3-as CD-kkel is megbirkózó fejegység, a kesztyűtartóba rejtett RCA-csatlakozó és a bluetooth kihangosító is. Rendelhető lesz az ún. USB-Box is, aminek jack és USB-csatlakozóján keresztül hordozható mp3-lejátszókat lehet majd megszólaltatni a C4 hangszóróin.

Fotó: Pályi Zsófia [origo]

Finomabb anyagok és átköltöztetett fordulatszámmérő a műszerfalon
(Még több fotó a galériában. Kattitnson a képre!)


A legfontosabb változások a motorháztető alatt történtek. A 110 lóerős 1,6-os helyét a BMW-vel közösen fejlesztett, 120 lóerős 1,6-os VTi vette át, a motor már korábban bemutatkozott a második generációs új Miniben és a C4-gyel műszakilag szoros rokonságban álló Peugeot 308-ban is. A közel 10 százalékkal több lóerő miatt a javult a gyorsulás 10,6-ról kerek tíz másodpercre, a végsebesség pedig 5 km/óra híján eléri a 200 km/órát. Nemcsak erősebb, de takarékosabb is a korszerű motor, elődjénél átlagosan négy decivel kér kevesebb benzint, a vegyes átlaga a gyári adatok szerint 6,7 liter száz kilométeren.

Fotó: Pályi Zsófia [origo]

A VTi az egyik legkorszerűbb benzinmotor méretosztályában
(Még több fotó a galériában. Kattitnson a képre!)


A félórás menetpróbán először is csendességével hívta fel a figyelmet magára a motor, kihúzatva viszont szép hangokat adott ki magából. Vezethetősége érzésre is jobb a korábbi motornál, mivel a maximális, 160 Nm-es nyomaték 90 százaléka már 2500-as fordulatszámtól rendelkezésre áll, ami érezhető is volt. A hozzá kapcsolt ötfokozatú váltó viszont kissé rontja a vezetés élményét, mert a hosszú utakon jár, és a kar megvezetése sem túl határozott. Ugyanez a motor létezik négyfokozatú automatával is, a kényelmi extra három decivel növeli meg a fogyasztását..