Változások szele a világ egyik legjobb sportautógyártóját is elérte, ennek kapcsán a következő generációs, 2011 környékén megjelenő Porsche Boxster már négyhengeres turbómotorral kerülhet a szalonokba.

Az Európai Unió károsanyag-emisszió csökkentésére vonatkozó szabályozása, valamint a gazdasági válság okozta autóértékesítési problémák hatására egy takarékosabb és környezetkímélőbb erőforrás bevezetését tervezik a Porsche-nél.

Ezt a döntésüket az a tény is alátámasztja, hogy a jelenlegi motorpaletta legkisebb erőforrása a 2,7 literes hathengeres Boxster, amely 222 gramm szén-dioxidot ereszt a levegő kilométerenként.

Az új, közel 200 lóerős egység az előzetes tervek szerint a következő Boxster nemzedékben kerül majd bevezetésre. Az előbb említett teljesítmény látszólag kevesebbnek tűnhet a mostani Boxsterben található izmosabb erőforrásokhoz képest, de valójában nem ilyen egyértelmű a helyzet.

A mérnökök több alumínium és könnyűfém alkatrész alkalmazásával közel háromszáz kilogramm súlycsökkenést is elérhetnek az új Boxsternél, és ez a fejlesztés sokat javíthat majd az autó menetdinamikáján.

A Porsche szakemberei azonban azzal is számoltak, hogy az újdonság nem nyeri el sportautó-vásárlók kegyeit, és továbbra is a jól bevált alapelvek - nagy fogyasztás és nagy teljesítmény - alapján kell autókat gyártaniuk. Ebben a helyzetben az elképzelések szerint, a többségi Porsche tulajdonban lévő WV csoport vállát nyomja majd a felelősség, hogy még környezetkímélőbb és takarékosabb modelleket gyártsanak.

Ha a négyhengeres turbómotoros Boxster a tervezett ütemben valósul meg, akkor a legkorábbi megjelenése 2011 körül várható.