Rali-végjáték a Mecsekben

2008.11.07. 14:38

Bár az összetett bajnoki címre még ketten, Spitzmüller és Turán is pályázhatnak, nagyban meghatározza az esélyeket, hogy utóbbi nem az idén jól bevált Peugeot 307 WRC-vel, hanem régi A8-as Mitsubishijével áll rajthoz. A harmadik helyre még hárman futhatnak be, és az egyes kategóriákban is jócskán akad még eldöntetlen év végi helyezés. A kártyákat az időjárás is alaposan megkeverheti.

A Mecsek Rali a versenyzők és a nézők által is az egyik legjobban kedvelt futam. Köszönhető ez a szép környezetnek, a remek aszfaltos utaknak, a vendégszerető helyi embereknek, és nem utolsósorban a hegy mediterrán jellegéből adódó jó időnek. Nos ez utóbbi idén nem biztos, hogy további rajongókat szerez a versenynek, mivel 2008-ban szokatlanul későn rendezik. Tavaly szeptemberben, nyárias körülmények között folyt a száguldás.

Cserébe az izgalmak fokozottabbak, hiszen 2008-ban a Mecsek Rali zárja a bajnokságot. A pályák egy kivételével ismerősek a korábbi esztendőkből, a kakukktojás a fekedi gyorsasági, amely igen gyors és szűk, így nagy kihívást jelent majd még száraz időben is. Az orfűi szakasz körgyors lesz, így a nézők többször is láthatják majd a mezőnyt.

A legnagyobb esélyes a legutóbbi négy futamot sorozatban megnyerő Spitzmüller Csaba, aki a megszokott Mitsubishi WRC-vel indul. Előnye összetettben kilenc pont, s ez azt jelenti, hogy vetélytársuk győzelme esetén is elég beérnie a harmadik helyen. Turán viszont - anyagi okokból - nem a Peugeot 307 WRC-vel indul, hanem azzal az A8-as Mitsubishivel, amellyel a pilóta 2006-ig versenyzett. Abban az évben a Mecsek Ralin az abszolút második helyen végzett, kérdés, hogy az autó hogy állja meg a helyét a mai mezőnyben.

Forrás: Duen

Tavaly Benik győzött és bajnok lett, idén már csak harmadik lehet az összetettben, de a futamgyőzelem reális cél


Tavaly és 2006-ban is Benik Balázs nyert Pécsett, s bár idén már nincs matematikai esélye sem a címvédésre, futamgyőzelemmel szeretne búcsúzni a szezontól a bajnok. Egyelőre az idei harmadik hely sem biztos, egy kiugró eredménnyel még ketten is elfoglalhatják azt.

Közülük Asi már megnyerte az N csoportot és az N4-es kategóriát, célja már csak a minél jobb összetettbeli szereplés, míg Herczig abban bízik, hogy a Subaru WRC hibátlanul üzemel majd, és a 2006-os harmadik, valamint a 2007-es második hely után még egyet előreléphet.

Forrás: [origo]

Vizin László utoljára indul ob-futamon WRC-vel, de nem vonul teljesen vissza, hiszen jövőre három IRC-futam tervben van


A kategóriák közül A8-ban, A7-ben, A5-ben, N4-ben, H10-ben és H9-ben már elkelt a bajnoki cím, A6-ban, N3-ban, és N2-ben a szezonzáró futamra maradt a döntés.

A H10-es csapatot színesítik Szelecky Tamás és az Escort WRC, akik néhány esztendeje ugyanebben az összeállításban megnyerték a Mecsek Ralit.

Utolsó magyar futamán indul a hazai ralisport egyik nagy alakja, Vizin László. A pályákat több mint negyed százada koptató, B és N csoportban is bajnok remek sportember már két esztendővel ezelőtt vissza akart vonulni, azonban nem bírt ellenállni az Impreza WRC csábításának. Bajai lévén a Mecsek Ralit tekinti hazai versenyének, látványos autózással és jó eredménnyel szeretne búcsúzni a közönségtől. A még mindig az egy generációval fiatalabbakat is megszégyenítő tempóval autózó pilóta jövőre három IRC-futam teljesítését tervezi levezetésképpen, egy R3-as Honda Civic volánja mögött, továbbá jelenlegi navigátora, Zsíros Gábor sofőri ambícióit igyekszik segíteni majd. A hazai szövetségben is szerepet vállalna a tapasztalt és versenyzőtársai által is elismert "Laci bácsi", s ez a jelenlegi állapotokat tekintve nagyon is jól jönne.

Forrás: Duen

Spitzmüller Csaba már szinte magáénak érezheti a bajnoki címet, de ehhez nem szabad harmadiknál rosszabb helyen beérnie, amennyiben Turán nyer


Ugyanis továbbra is dúl a háború a WRC-k körül, hogy mehessenek-e a bajnokságban 2009-ben is, vagy nem. A hivatalos állásfoglalás is többször változott már az év során, szinte lehetetlenné téve a tervezést. A jelenlegi állás szerint az abszolút értékelésben nem vehetnek majd részt a WRC-k és az A8-as autók. Akik e mellett vannak, azzal érvelnek, hogy így többen lesznek majd esélyesek a bajnoki címre, nem csak azok, akik százmilliós nagyságrendű büdzsével rendelkeznek egy szezonra. Asi például nem titkoltan azért váltott már idén N4-es autóra, hogy egy év előnye legyen a többiekkel szemben, és 2009-ben abszolút bajnok lehessen. A WRC-ket támogatók pedig azzal érvelnek, hogy a nézőket, így a támogatókat is ez a kategória vonzza leginkább, illetve e támogatók hiányában a versenyek megrendezése is komoly nehézségekbe ütközne. Ez a probléma számos országban felmerült már, a legtöbb helyen nincs már WRC, bár újabban néhány helyen ismét indulhatnak.

A ralin a másodosztály és a Historic mezőnye is rajthoz áll. A verseny péntek délután indul a prológgal, majd szombaton folytatódik a Mecsek szerpentinjein. Vasárnap kora délutánra pedig kiderül, hogy ki 2008 abszolút magyar bajnoka.

Az abszolút értékelés állása:

1. Spitzmüller/Kazár Mitsubishi Lancer WRC  120 pont
2. Turán/Benics  Peugeot 307 WRC 111 pont
3. Benik/Lukács Ford Focus WRC 85 pont
4. Asi/Pikó Zsuzsa Mitsubishi Lancer Evo IX N4 69 pont
5. Herczig/Csökő Subaru Impreza WRC 62 pont
6. Vizin/Zsíros Subaru Impreza WRC 58 pont
7. Hideg/Kerék Mitsubishi Lancer Evo VI A8 41 pont
8. Borsi/Baranyai Subaru Impreza WRC 41 pont


KAPCSOLÓDÓ CIKK