A szombaton lefutott Ferrari Challenge versenyekkel befejeződött az idei bajnokság.  

Reggelre eltűnt az előző napokra jellemző köd, enyhén felhős, de alapjában véve napsütéses nap ígérkezett. A Warm Up Racing részére is kicsit lazább volt a program, hisz edzések és időmérők nem tarkították a beosztást, mindösszesen két verseny volt, egy Válint Tibornak, a pénteki verseny győztesének és egy csapattársának, Andrea Gilardinak.

Az első napi program a Ferrari Challenge Európai Pirelli Kupájának versenye volt, amelyet az oldtimer Ferrarikkal és Maseratikkal versenyző Historic Challenge C kategóriájának összecsapása követett. A régebbi Forma-1-es Ferrarik rajongói sem panaszkodhattak: mintegy harminc volt csúcskategóriás versenyautó körözött a pályán.

Dél előtt tíz perccel kezdődött Andrea Gilardi versenye, a magyar versenyistálló olasz pilótája a rajtrács ötödik pozíciójából vághatott neki a száraz versenynek. Az első körben - mint ez az Olasz Kupában megszokott - többen kilökdösték egymást, így a mezőny hat autóval fogyatkozott. Gilardi is visszaesett a hetedik helyre, ráadásul az autó bal első sárvédőjét alaposan megütötte. Az így meghajlott lemez a bal első gumi futófelületének mintegy 30%-át lenyírta, csoda, hogy nem kapott defektet. Az ötödik körben - a csökkenő tapadásnak köszönhetően - visszaesett még egy helyet. Honfitársa, az utolsó (28.) helyről induló Gianniberti eközben folyamatosan tört előre, végül a negyedik helyre jött fel.

Fotó: Körber László [origo]

A rajt előtti pillanatok. A Safety carnak később is volt feladata
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)

Gilardi a kilencedik körben óriási küzdelemben feljött a hatodik helyre, és próbált Gianniberti után eredni, de a fogyó futófelület miatt lassú kanyarokban alulkormányzottnak, gyors kanyarokban túlkormányzottnak tűnt neki az autó. A verseny végére visszaesett a nyolcadik pozícióba, és itt is intette le a kockás zászló.


A Ferrari Challenge Olasz Pirelli Kupájának 2. versenyének eredménye:

1. Giuseppe Ciró   Motor/Piacenza
2. Andrea Beluzzi  Motor
3. Giorgio Sernagiotto  Motor/Piacenza



Délután az FXX Ferrarik bemutatóztak félórában a nézőközönségnek, majd további Historic Challenge verseny és F1 Clienti bemutatók zajlottak. A sajtó számára lehetőség nyílt a Ferrari GT és jelenlegi Forma-1-es autóinak megszemlélésére, valamint a vadonatúj Ferrari Californiát is lencsevégre kaphattuk, amelyből egy hagyományos, Ferrari-piros és egy világoskékmetál pompázott a legelső bokszban.

A szürkületben esedékes FXX bemutató elé, fél négyre tervezték be a programba a Ferrari Challenge Európai Shell Kupájának utolsó futamát. Szerencsére az eső ezúttal is elkerülte a mugellói versenypálya közelét, így száraz verseny ígérkezett. Csodálatos naplementés fények voltak, ami fotós szemmel előny, a lapos szög miatt viszont a pilótáknak hátrány, a pályán több helyen elvakította őket.

Fotó: Körber László [origo]

Hihetetlen, hogy ez a Ferrari 750 Monza már 54 éves
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Válint Tibor a 15. helyről rajtolhatott; követte a megbeszélt taktikát, nem rontott rögtön az ellenfelekre. Szépen vonatozott a többiekkel és lépdelt előre, így az ötödik körben már a 11. helyen haladt. Időközben Kralevet és Santost is bokszáthajtásos büntetésre ítélték, így mindkét pilóta visszaesett a mezőny hátsó részébe. Ekkor a pálya felső szakaszán az egyik autó megcsúszott és kétszer is a palánknak csapódott. A versenyző látva, hogy az autó nem sérült komolyabban, visszatért a versenybe - a megsérült hűtőjéből a folyadékot végigfolyatta a pályán. Muszáj volt behívni a biztonsági autót, öt körig, a pálya megtisztításáig tartotta fel a mezőnyt.

Tibor a 15. körben már a hatodik helyen haladt, ezt a pozíciót sikerült megőriznie a verseny végéig. Sajnos a pálya egyik szakaszán - ahol a Nap pont szembe sütött, és nem látta a jelzést -, sárga zászló alatt előzött, büntetésként 25 másodpercet írtak időeredményéhez, ezzel a 12. helyre sorolták vissza.


A Ferrari Challenge Európai Shell Kupájának 2. versenyének eredménye:

1. Gianluca Carboni  Kessel
2. Michael Cantillon  Ferrari GB Dealer Team
3. Magnus Frodig  Formula Auto
...
12. Válint Tibor  Warm Up Racing