Eljött a hét és a Ferrari-fieszta utolsó napja a mugellói versenypályán. Vasárnap az összes résztvevő szerepet kapott, de délután két órától már külön koreográfia alapján folytak az események.

Szerencsére a reggeli köd nem volt annyira zavaró, hogy ismét tolni kelljen az első esemény, a Historic Challenge A+B kategóriájának versenyének rajtját. Utánuk a régebbi Forma-1-es versenyautók tulajdonosai mutathatták meg autóikat az 5245 méteres aszfaltcsíkon. Ők a szokásukhoz híven kétszer húsz percben bitorolhatják a pályát.

Már minden Ferrari Challenge pilóta izgatottan várta a hétvége csúcspontját, a Pirelli és a Shell kupákban szereplő versenyzők összesített két futamát. Ilyen tömegben csak ezen a napon állnak rajthoz a versenyzők. Nem csak sok látványosságot, de izgalmakat is ígért a két, utolsó versengés.

A Shell Kupa összesített, végső versenyét 11 óra előtt tíz perccel, repülőrajttal indították útjára. Rögtön az első kétszáz méteren baleset történt, amiben hat autó sérült meg: Tommaso Rocca kocsijába oldalról rohant bele az egyik versenytárs. A kiflibe hajlított Ferrariból kiszabadult Roccát kórházba szállították.

Tizenöt percig tartott megtisztítani a célegyenest, a versenyben maradt pilótákat visszaállították a rajtrácsra egy új starthoz. A mezőny ezúttal már gond nélkül kezdte meg száguldását. Válint Tibor közvetlenül Jaimie Constable mögött haladt, próbálta nyomás alatt tartani a brit pilótát. A célegyenesre fordító kanyar előtti gyors jobbosban túl szűken szeretett volna elfordulni, de a fekete Ferrari elvesztette a tapadását és megcsúszott. Válint nem tudta korrigálni a csúszást, és autójának bal hátsó felével a gumifalnak csapódott. A sérülés csak látványos volt, a sárvédő viszont hozzáért a kerékhez, így fel kellett adnia a további küzdelmet.

Fotó: Körber László [origo]

A francia, mókás szerelőbrigád a rajtrácson is hozta a formáját
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


A verseny folyamán további öt pilóta nem tudta átszakítani a képzeletbeli célszalagot, mindegyikük a sóderágyban végezte. Az elsőséget az olasz Riccardo Ragazzi szerezte meg honfitársa, Masimo Mantovani és a spanyol Angel Santos előtt. A dobogón a kupákat Kimi Räikkönen és Felipe Massa adta át a győzteseknek.

Ferrari Shell Kupák összesített versenyének eredménye:

1. Riccarso Ragazzi Ineco/MP Racing
2. Masimo Montovani  Motor/Malucelli
3. Angel Santos   Cars Barcelona



Ezután a Historic Challenge C kategóriájának versenye következett. Az összecsapást Ferrari 512 BB LM-jével a holland Paul Knapfeld nyerte az 512S-sel induló, francia Oliver Cazaliers előtt, a harmadik helyen a brit David Franklin végzett 312P típusú versenyautójával.

Fotó: Körber László [origo]

Sok autót törtek össze. A sárga autóval versenyző Roccát kórházba szállították
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Andrea Gilardi jutalomversenyére, a Pirelli Kupákban induló autók összecsapására huszonnyolcan sorakoztak fel, Gilardi a nyolcadik helyről startolt. Néhány kör alatt nyert két pozíciót, majd a harmadik körben bejött a kötelező bokszkiállásra, ahol egy percet kellett eltöltenie. A mezőnyből ezt többen lerövidítették egy-két másodperccel, így 25 másodperces büntetést kapott az olasz Pirelli bajnokság győztese, Niki Cadei, a francia Ange Barde és a monacói Philippe Prette. Gilardi végül tiszta versenyt futva, kilencedikként ért célba. A versenyt Philipp Baron nyerte Giuseppe Ciró és Andrea De Lorenzi előtt. A dobogón Luca di Montezemolo, Piero Ferrari és Stefano Domenicali adták át a kupákat a nyerteseknek.

Délután két órakor kezdődött a finálé az FXX program autóinak bemutatójával. Tíz perccel később megjelent a bokszutcában a hétszeres Forma-1-es világbajnok, Michael Schumacher a fekete, 30-as rajtszámú, saját FXX-ével, majd pár perc múlva kigurult ő is a pályára, hogy szórakoztassa a közönséget. Mellette a Ferrari tesztpilótája, Luca Badoer foglalt helyet.

Fotó: Körber László [origo]

Aligha félt Schumacher mellett Jean Todt - lassan, integetve gurultak el a tribünök előtt
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Schumacher befejezve a bemutatót visszatért a bokszba, és átült a piros, kabriósított Ferrari California vezetőülésébe, Jean Todt mellé. Elindultak egy tiszteletkörre, a tribünökhöz érve lelassítottak és üdvözölték a közönséget. A másik, kék Ferrari Californiával Piero Ferrari és Luca di Montezemolo hajtott ki a versenypályára, és szintén tettek egy tiszteletkört.

Ezt követően a GT bajnokságban sikeresen szereplő két Ferrari F430 GT vette át a főszerepet, őket Kimi Räikkönen és Felipe Massa követte Forma-1-es Ferrarival. A főtribünhöz érve lelassítottak, és padlógázzal driftelve húztak el a lelkes közönség előtt. A második kör után először Räikkönen, majd Massa jött ki kereket cserélni. A friss gumikkal tettek újabb két kört, majd megálltak a célegyenes közepén, és tízmásodperces gumiégetés közepette fehér, sűrű füstbe burkolták a környéket. Utána közös csoportkép készült róluk.

Fotó: Körber László [origo]

Massa csapattársai éljenezve dobálták a levegőbe a világbajnokság második helyezettjét
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


A sztárok búcsúztak az ünneplő közönségtől, és sapkáikat hátrahagyva távoztak az egyik bokszon keresztül. A többiek is szép lassan elhagyták a pályát - véget ért a 2008-as szezon.