Majdnem ötmillió forint óránként - nem volt nehéz olyan fővárosi helyszínt találnunk, ahol ilyen értékben szabálytalankodtak az autósok. Ahová kiálltunk a kamerával, ott legalább négyen sértették meg a KRESZ-t negyedóránként. Úgy tűnik, egyelőre nem kell tartaniuk a rendőrségi szigortól: a forgatás alatt egy rendőrautót láttunk. Éppen a tiloson hajtott át.

Nagy valószínűséggel bárki fel tud sorolni olyan helyeket Budapesten, ahol rendszeresen szabálytalanul és szemtelenül jutnak előnyhöz autósok. Sok vezető úgy gondolja, neki nem kell kivárnia a kritikus kereszteződések, elágazások, útszűkületek előtt várakozó sort, célszerűbb kanyarodósávból, buszsávból kielőzni a többieket, áthajtani záróvonalon, forgalomtól elzárt területen.

Stábunk csupán néhány olyan budapesti helyszínt keresett fel, ahol a dugó miatt rendszeresen szabálytalankodnak az agresszív vezetők. Mivel május elsejétől mélyebben kell zsebükbe nyúlniuk a szabálysértőknek - a kötelező haladási iránynak és a behajtás tilalmának megszegése egyaránt ötvenezer forintot ér -, úgy tűnik, néhány hét alatt valamelyest fel lehetne tölteni a rendőrség kasszáját.

Valamennyi helyszínen tizenöt percet forgatott a stáb, a vágott videón értelemszerűen csak a szabálytalankodók látszanak. A bal oldalon tüntettük fel az eltelt időt.

Az Andrássy út Erzsébet tér felőli oldalán gyakori a torlódás a Bajcsy-Zsilinszky úti lámpa (és a kereszteződésben rekedt autósok) miatt. Egyszerűbb balra letérni a Király utca felé - csak egy záróvonal akadályozza a menekülést. Negyed óra alatt hét vezetőt nem tartott vissza a festék: ez összesen 350 ezer forintos bírság lenne.

Attila út, hétköznap reggel. Az alagút felé kanyarodó sávban hosszan állnak a kocsik, egyenesen viszont lehet haladni. Adódik a - szabálytalan - megoldás, amit négyen választottak tizenöt perc alatt, kétszázezer forint értékben. Néhány méterre, az Alagút utcában hasonló a helyzet: zsúfolt a Clark Ádám felé tartó sáv, üres a buszsáv. Hatan siettek, ez háromszázezer forintot jelent.

Nemrég változott meg a forgalmi rend a Karolina úton, az Ortopédiai Klinikánál. A helyzet annyival veszélyesebb az eddig felsoroltaknál, hogy aki itt megy egyenesen a kanyarodósávból, az egy járműforgalom elől elzárt területen és egy zebrán is áthajt, ahol a gyalogosoknak elvileg csak egy sáv forgalmára kellene figyelniük. Ha csak ötvenezer forinttal számolunk, akkor is négyszázezres videót forgattunk negyedóra alatt.

 


Nézze meg közel hárommillió forintos videónkat!


Szintén súlyos balesetet okozhatnak azok, akik az M7-es érdi lehajtójánál vágnak a sok százméteres sor elé, a külső sávban Balaton felé haladók ugyanis - ha nem ismerik a helyi szokásokat - nem számíthatnak arra, hogy hirtelen lassít az előttük haladó. Háromszázötvenezer forint a videó értéke.

Végére hagytuk a legjobban jövedelmező helyszínt. A Lánchídnál mindig nagy a sor, de az Akadémiát megkerülve a teljes Roosevelt téri dugó kikerülhető, igaz tábla tiltja a kihajtást a parkolóból. Csak győzzük megszámolni majd - gondoltuk forgatás közben, majd felfigyeltünk az egyik szabálytalankodó után érkező rendőrautóra. De nem a szabálysértés miatt eredt a nyomába, csak ő is előnyhöz akart jutni, megkülönböztető jelzés használata nélkül. Vele együtt huszonnégy autót számoltunk, ami 1,2 millió forintos bevétel lenne.

Hatszor negyedóra, 2,8 millió forint - ez kísérletünk mérlege. Nem nehéz továbbkalkulálni, hogy csak a fővárosban milliárdos értékben szabálytalankodnak nap mint nap a közlekedők. Mint tapasztaltuk, a legegyszerűbb módszerrel, néhány helyszín ismeretével is sok tízmillió forinttal lehetne gyarapítani az államkasszát.

A rendőrségtől eddig nem érkezett válasz kérdéseinkre, hogy miért nem élnek a bevételnövelés eme látszólag egyszerű eszközével, miért nem telepítenek például kamerát a kritikus pontokra - úgy számoljuk, akár egy nap alatt megtérülne a költség.

Várjuk olvasóink észrevételeit a témával kapcsolatban. Készítünk egy listát, és ismét megkeressük az illetékeseket.