A BMW az M1 óta nem épített igazi utcai szuperautót, ám idén a bajor gyár feléleszteni látszott a legendát, amikor bemutatta az M1 Hommage tanulmányt. Most a modell környezetbarát változata készülhet el.

A BMW hosszas hallgatást követően, körülbelül 30 év után mutatta be az M1 modell nyomdokaiba lépő M1 Hommage nevű tanulmányt. A gyár most azt vizsgálja, hogyan ötvözhetné a kétüléses sportautót a környezetbarát autózásért indított programja keretében fejlesztett technológiával.

Egy belső forrás az Autoweek lapnak elmondta, hogy a BMW a már jelenleg is széles körben alkalmazott környezetkímélő technológiát, berendezéseket és anyagokat ötvözné az M1 Hommage modellel. Ilyen például a dugóban araszoláskor a motort leállító start-stop rendszer, az energiát visszatermelő regeneratív fékrendszer, a közvetlen befecskendezés és a kis terhelésnél a hengerek egy részét leállító berendezés.

Miután bemutatták az M1 Hommage-t, azonnal szárnyra kaptak a találgatások, mely szerint a BMW ezt a modellt szánja az Audi R8 és a következő Mercedes SCL Gullwing ellenfelének, ám míg az utóbbi két modell nagy lökettérfogatú motorral működik, a BMW valószínűleg a 335i 3 literes, ikerturbós erőforrását emeli át a modellbe, kisebb módosításokkal. Természetesen nagyobb motor is rendelkezésre áll, ha mégis más koncepciót követne a gyár, ott van például az M3 V8-as erőforrása, vagy az 5 literes V10-es az M5 és M6- ból, de a szuperautó akár hibrid hajtást is kaphatna.

A BMW-nél egyelőre nem a környezetbarát szuperautó fejlesztése a fő feladat, ám a pletykák és a belső informátor szerint akár már 2012-re elkészülhet a sorozatgyártású modell limitált példányszámú, első szériája.